help ik ziet in een moeijlijke situatie?

ik heb een zoon van 4 jaar en een baby vab 4 maanden ik weet niet of hij jaloer s is hij was zindelijk? al 1 jaar hij doet nu de poep in hem broek ik   begrijp het niet hoe zo ik het aan pakken?en wij maken afspraakjes met hemhij houd zich daar niet aan hij luistert on sniet ikzeg sommmige dingen aan hem wel 8 keer doe je kleren aan?ruim j ekamer op enz?hebben julli etips hoe zou ik dat allemaal aanpakken?en de disipline ik ga met me dochter kleintme ,me zoon van school halen.hij rent de weg uit hij luistert mij niet ik schreeuw op straar iedereen hoort mij?ik kan niet met de wagen rennen hoe zou ik dat allemaal oplossen weten jullie er tips?en als een kind poept wassen jullie d ebips van de kinderen of gewoon met doek gefen trouwens is er kruidvat schoonmaak bips doekjes ik doe van dat ik hoop veel reacties te wachten heeft het nodig ik weet niet wat ik zou doen

alvast bedankt
 
ik zal mn best doen om naar aanleiding van jou verhaal tips te geven(hoop ik)
ik ben ook geen "perfecte" mamma.
Wat betreft het poepen in de broek hoe lang doet hij dat al??
Sins de geboorte van jou tweede of sins kort.
Als het sins de geboorte is dan is het jaloezie of terwijl negatieve aandacht
trekken en die ook krijgen.
Is het sins kort dan kan er lichamelijk of psychisch iets zijn is hij bang of een
nare ervaring ergens op het toilet gehad of iets anders vervelends?
Misschien heeft hij last van verstopping roept het poepen nare ervaringen op van een vorige x poepen??
Dat is even puzzelen waar de oorzaak van zijn broekpoepen is ontstaan.
Wat betreft het weglopen of onderweg niet luisteren of aan jou regels houden
is natuurlijk ook een vorm van uit proberen vooral als hij ziet/weet dat jij kwetsbaar bent dus als jij je handen vol hebt aan de kleine of als je moe prikkelbaar bent ze voelen feilloos aan wanneer jij er even niet op zit te wachten
Ik heb het bij dat progamma gezien de nanny? ik heb er ook een boek van en daar was ook zo n situatie de kinderen moesten verplicht de bucky/kinderwagen vast houden omdat ze niet luisterden en steeds een stukje meer vertrouwen geven dus even voor je uit laten lopen gaat dat goed(ik bedoel dan blijft hij bij je in de buurt) prijs hem gooi al je complimenten in de strijd wees ook vooral duidelijk waarom je iets van hem verlangt en als hij dat doet laat m goed merken dat hij t goed doet. blijft hij niet bij je of hij blift klieren dan begin je weer op nieuw kinderwagen vast houden tot dat ie wel zelfst. naaast je blijft lopen.
In dat pragamma gebruikten ze een tuigje dat kind vond dat zo vervelend dat ie t al snel afgeleerd had ik ben zelf geen voorstander van tuigjes mijn kind moet leren om naast mij of voor mij als ze maar in mijn buurt blijft te kunnen.
En desnoods als hij zo slecht luisterd of toch probeert te ontsnappen dan met 1 hand bij de mouw vast houden en ook duidelijk zeggen nou dan doet mamma t zo maar als je niet wil luisteren en dan toch af en toe even los laten want 4 jaar vind ik toch wel een leeftijd dat ze wel de gelegenheid moeten krijgen om zich zelf te kunnen bewijzen dwz je laat zien dmv los laten dat je ze de touwtjes in eigen handen geeft en vallen ze even terug in het slecht gedrag   vertoon dan pak je hem opnieuw vast tot dat hij de boodschap begrijpt.
Als ik het stukje van jou lees dat je wel 10x moet zeggen doe dit ruim dat nou is op   doe zus dan zal ik ook denken dikke vinger doe het zelf maar je kunt er ook een spelletje van maken als je hem toch bepaalde taken geeft om te doen beloon hem wat vaker al ruimt hij maar 1 ding op het is een begin
Misschien is het ook wel een leuk idee om een vaste tijd /moment voor hem alleen te maken terwijl de kleine slaapt of(ik neem aan dat je een man/vriend hebt)hij iets met de kleinste doet ik bedoel even weg of boven aan t tutten gaat.
Dat je een puzzel met m gaat maken of even aan de tafel gaat plakken en knippen even laten weten dat er een moment is met moeder en zoon alleen waar hij 1 op 1 aandacht heeft en dat niet hoeft te delen zo kun je op spelender wijs ook laten leren om na een activiteit op te ruimen en dat opruimen ook leuk kan zijn.
 
echt dankje wel je ben niet moe geworden en gereageerd op mijn bericht ik ben je dank baar ik zou het proberen ik heb nog een vraag?en bij tafel zitten is hij wel een uur bzigmet eten hij kijkt tv kan dat het misshien zijn ik wacht ook andere reacties ik ben heel blij   ik hoop dat dat een oplossing wordt kan ik de boek van nanny kopen bij donner heb je een idee of kan ik de programa kijken welke kanaal en en welke uur kan dat ook een tip zijn voor mij?


dankje wel
 
hij wil aandacht trekken bij poepen we zeggen soms ik en me man kijk onze dochter heeftmisshiengepoept het ruikt dan gaat hij achteren naar baby tijd gaat ie ook poepen ik ben echt zat van poepen.
 
Veel kinderen zijn jaloers als er een tweede kindje geboren wordt. En na 4 maanden is het eerste leuke er wel af. Nu begint het door te dringen dat zijn zusje niet meer weg gaat en dat hij voor altijd de aandacht moet delen.
Neem  dan ook de tijd voor jullie oudste zoon. Ga eens een boodschap doen zonder de baby of doe iets leuks met hem als de baby slaapt.
En beloon hem als hij iets goed doet. Misschien kan je hem een sticker geven als hij op de wc poept en als hij 10 stickers heeft mag hij iets lekkers of leuks doen met mama of papa.
Het helpt vaak ook als het oudste kind mag "helpen" met de baby. Een luier aangeven als de baby een schone luier krijgt.
Als hij niet luistert moet hij een straf krijgen. Bijv. bij de deur staan of op een strafstoeltje zitten in de hoek. Dit doet de Nanny ook. Hij moet van te voren weten dat als hij niet luistert hij op het stoeltje moet zitten. En dan moet je het ook doen als je het gezegd hebt. Als hij van het stoeltje af gaat dan zet je hem er zonder iets te zeggen weer op. Als hij daar dan  4 min. opgezeten heeft moet hij sorry zeggen en dan moet hij alsnog doen wat hij moest doen.
Als je dit consequent doet dan werkt het heel goed. In het begin kan je zoontje nog vaak van het stoeltje weglopen, maar als hij leert dat hij dan terug gezet wordt dan zal hij snel blijven zitten.
Buiten van te voren afspraken maken en niet luisteren is hand vast houden (of kinderwagen). Niet gaan schreeuwen, helpt niet.
Ga je met je kinderen naar het consultatie bureau? Want zij kunnen ook helpen bij opvoed problemen.
 
Opvoedboeken van bijv. Jo Frost ( de Supernanny) kan je idd. kopen bij Donner of een andere boekhandel.
Er zijn 2 boeken:
-Eerste hulp bij opvoeden, van Jo Frost
-De meest gestelde vragen aan Supernanny, van Jo Frost

Maar er zijn nog veel meer boeken over opvoeden.
 
"dank je wel reissa ik ben zo wanhopig zo in stres dat ik 2 topicen heb geopend ik zit echt in een moeijlijke situatie met men dochter gaan we naar cb maar met zoon ishet over omdat hij 4 jaar is deprogramma van nanny wanneer speelt ie op tv welke kanaal?
 
Terug
Bovenaan