help ik ziet in een moeijlijke situatie?

iedereen moet het zelf weten maar de tv aan tijdens het eten?? ZO FOUT doe dit niet want kinderen zijn afgeleid het eten gaat langzaam soms echt traag en vooral als je(incl mijzelf)een slecht/moeilijk etende kleuter hebt is het gezellig samen zijn aan tafel erg belangrijk ze kunnen vertellen over de dag wat ze beleeft hebben ik zie het avondeten met elkaar aan de tafel als iets intiems je deelt met elkaar je beleving vaak lukt dat tussendoor in een spelend hectisch gezinsleven niet en als je dan lekker bij elkaar zit s avonds dan kunnen we ommestebeurt ons verhaal kwijt
wat ji zegt over uren over eten doen enz blijft hij ook aan tafel zitten??
Die van ons is 4 en gebruikt het van de tafel lopen als machtsmiddel al jaren en dan ong 1x per week ze weet dat ze in huis niet mag schreeuwen en/of overdreven hard stampen anders moet ze in de hal dus wat doet ze als ze weer zo n bui heeft aan tafel aaa ik ga mooi schreeuwen of van tafel lopen en stampen mamma kan daar niet tegen en dan moet ik op de gang en hoef ik lekker niet aan tafel hahah dame als we aan de tafel zitten kan ze zo hard gillen als ze wil en echt geloof me ze haalt het bloed op zo n moment onder mn nagels weg want ik kan haar ik weet niet wat doe maar we negeren haar totaal ook al tuuten de oren het is erg moeilijk maar het werkt prima en zodra ze even stil is begin ik over het weer of over voor haar leuke onderwerpen en soms duurt het wat langer dan de andere keer want ze geeft niet gauw op maar wat er ook gebeurt ze blijft bij de tafel o ja het komt dus ook voor dat ik haar 16x bij tafel moet sleuren omdat ze steeds van de stoel gaat maar dat doe ik zwijgend en blijf positief praten met man of over dingen die ze leuk vind en de ene x duurt het 5 min anderex maar 1 mijn maar wij winnen m altijd dus mijn advies geef ruim van te voren aan we gaan zo eten de televisie gaat zo uit na het eten(even een voorbeeld hoor)kan de tv wel weer aan en ga bij de tafel zitten laat hem desnoods als ie dat leuk vind helpen met tafel dekken hou het gezellig laat m bijv zelf op scheppen(blijf er wel bij uiteraard) maak zijn bord zover klaar dat ie kan beginnen en bemoei je niet met zijn manier van eten blijf wel gezellig kletsen over school of weet ik veel ga niet steeds roepen neem nog is een hap treuzel niet zo speel niet met je eten doe dit doe dat dat zou jij ook niet leuk vinden als jullie klaar zijn met de hoofdmaaltijd pak het bord weg en geef het toetje laat m desnoods zelf het toetje doen als dat op is maaltijd afsluiten en op ruimen nooit met hapjes eten achter het kind aan een maaltijd hoort aan de tafel genuttigd en na het eten bord niet leeg? jammer je tijd is om ze krijgen snel genoeg door vooral wanneer het gezellig is aan tafel dat eten tijdens het aan tafel zitten moet gebeuren bij ons is de regel eten kun je niet dwingen maar het aan tafel blijven zitten wel succes
 
Terug
Bovenaan