Help. In ziekenhuis, maar bang voor lift

<p>Hoihoi</p><p>Ik ben zwanger van ons eerste kindje en nu willen we graag in het ziekenhuis bevallen.  Nu heb ik 1 (genant) probleem.. ik ben bang in liften. Ik heb al bij het ikazia ziekenhuis in rotterdam gekeken en daar is de afdeling 8 hoog. Toen ik mijn probleem aankaarte reageerde ze daar erg vreemd op en vroegen wat nu precies mijn vraag is. Ik vroeg me af of er meer dames zijn die dit probleem hebben en hoe ze daar mee omgaan.  Ik weet dat het voor mensen die niet bang zijn raar over kan komen,  maar het is een serieus probleem. Momenteel ben ik helemaal niet bang om te bevallen. Ik ben over 2 maanden uitgerekend. Maar het idee dat ik met weeen in de lift staat en dat de lift vast kan zitten maakt mij heel benauwd. Thuis bevallen wilt mijn man absoluut niet en ik ook niet, ivm stel er gaat iets mis. Alvast bedankt voor jullie reacties</p>

Ik denk dat als je egt weeen hebt je totaal niet meer bezig bent met lift angst. Je bent dan wel ff ergens anders mee bezig ;) 

Misschien kun je cognitieve gedragstherapie vragen bij een psycholoog. Anders ben je misschien straks meer bezig met de lift dan met de bevalling of begint de bevalling eerder door de stress over de lift.
Succes!

Jeetje dat kijkt me wel heftig zeg! Gelukkig heb je geen angst voor de aankomende bevalling. Zoals al is gezegd denk ik dat je de lift niet eens opmerkt als je weeen hebt. Ik kreeg een weeenstorm en wist na mijn ruggenprik niet eens op welke verdieping ik was en hoe de autorit naar het ziekenhuis was gegaan ??
misschien kan je zon slaapmasker opzetten al vanaf het moment dat je thuis weggaat zodat je niks ziet??? Of idd professionele hulp zoeken

Ik zou even kijken of een psycholoog je hierbij kan helpen als je er erg mee zit. Je kan moeilijk gaan traplopen! En anders is het heel even tanden op elkaar ben ik bang..

Het is niet gênant. Zijn er velen met jou die irreële angsten hebben (heb hier ook jaren last van gehad). Zoals al getipt, cognitieve gedragstherapie. Het is een vrij ‘simpel’ probleem die daar mee goed op te lossen is. Een belletje naar je huisarts, probleem voorleggen en je zal gezien je situatie vast snel doorverwezen worden. Je hersenen zullen met die behandeling langzaam leren dat er niet gaat gebeuren waar jij (onbewust) bang voor bent. Je zal trots op jezelf zijn als je straks die lift in stapt (of rijdt haha)! En je hebt er de rest van je leven profijt van :) 

De verloskundige eerst thuis komt kijken. Als je dan 4/5cm hebt mag je naar het ziekenhuis. De verloskundige rijdt daar dan ook heen om de bevalling verder te begeleiden. Je zou kunnen vragen of zij met jullie meegaat in de lift. Mocht de lift onverhoopt toch stilstaan, dan heb je de expertise voor jou en de baby erbij. 
Bedenk je ook dat een ziekenhuis er altijd voor zal zorgen dat hun liften altijd goed werken. Zij willen ook geen patienten/personeel vast hebben zitten in de lift. En stel de stroom valt uit, dan hebben ze meerdere noodaggregaten die de liften direct weer laten werken. Ook denk ik dat je tijdens je weeen en door de adrenaline/mama oerkracht je angst makkelijker opzij zult zetten. Je zal je verbazen waartoe je in staat bent! Succes en zet ‘m op. 

Terug
Bovenaan