HELP !!! kapotte billen (alweer)

Ik hoop dat iemand nog 1 gouden tip heeft want mijn dochtertje schreeuwt het uit !!!

Ze heeft open wondjes op haar billen, tot bloedens toe en zeer waarschijnlijk is dit van de tandjes al zie ik nog niets doorkomen. Ze heeft er nu 4 onder en boven.

Ik weet inmiddels niet meer wat te doen omdat ik al zo lang van alles probeer ... zie hieronder ...

sensitive babydoekjes
pamper luiers
ik kijk elk half uur of meer op poepbroek zodat ik deze gelijk verschoon, uiteraart vervang ik ook regelmatig de plas broeken
sudocreme, bepanten, zinkcreme, daktarin, zinkolie, maizena, talkpoeder van zwitsal, ik geloof dat ik alles gehad heb!!!

Ze heeft gemiddeld 4 a 5 poepbroeken op 1 dag.

Gisteren bij de dr geweest, weer daktarin gekregen en nu 3x per dag smeren ... IK ZIE GEEN VERSCHIL ???

Wit brood geven, banaan ?? maar dan heeft ze misschien straks verstopping?

Wie heeft DE tip voor me?

En ja, ik laat haar ook met regelmaat op de commode liggen in d'r blote billen.

Nadeel is dat ze op haar billen door de kamer schuift dus ik ben haast genoodzaakt haar zoveel mogelijk in de box te houden maar voor 1 kindje van 1 jaar is dit niet zo leuk en lastig want ze wilt ontdekken.

groetjs Bezorgde mama
 
hallo

das idd erg vervelend,
ik heb niet echt een tip voor je, maar kan het niet zijn dat het van al dat smeren erger word ???
sinds ik met luiercreme ben begonnen kreeg mijn zoontje ook inneens plekjes en nu ik er niets meer opsmeer gaat het beter

ik hoop voor je dat et snel beter gaat,

Groetjes rebecca
 
lekker laten weken in bad. Al die urine en poep trekt in de open wondjes waardoor het lastig heelt. Maar na het badderen moet je ze wel goed laten opdrogen, dus bijvoorbeeld een half uurtje aan de blote bips spelen.

Misschien is andere luiers proberen. Sommige kindjes reageren juist op de A-merken heel sterk, en hebben met een B-merk geen last.....

En net als Rebecca zegt. Hier wordt het juist erger als ik ga smeren. Vooral sudocreme reageert mn dochter heel sterk op. Het beste gaat hier nog om heeeeel dun zinkzalf te smeren (zwitsal), en dan alleen op de rode opgezwolle huid, niet op de open plekjes.....
 
Dank jullie wel ...

Ik heb vanmorgen de zalf van de huisarts er dun op gesmeerd, iets later bepanthen (had ik ook liggen) op de geirriteerde, rode plekjes dus niet de open wondjes.

Gisteravond haar billen schoon gespoeld onder de douche, deppen met een hydrofiele doek, vannacht nog verschoond ...

Het oogt iets beter .. haar toch vanmorgen een witte boterham gegeven want 5 fikse poep broeken is veel.

Zo blijf ik dus proberen de boel te dichten !!!

Groetjes Esther
 
Hier gebruik ik naast de gebruikelijke zalfjes zoals Bepanthen, Balneum en Sudocrème, gewoon maizena! Juist bij de open wondjes waar jij het over hebt (ervan uitgaande dat het niet om een schimmelinfectie gaat) Ik kom er dan dus niet meer aan dan nodig, meestal poets ik het meeste weg en spoel de rest weg zittend in een laagje water in de wasbak. Goed laten drogen of met een tissue deppen vervolgens maizena strooien (GEEN TALKPOEDER dit verstikt en gaat broeien) en zodra het dicht zit weer met zalf verder, werkt hier als een speer!

Succes!

Groetjes Saskia
 
hoi,

bij mijn zoontje smeer ik in principe niets en als hij echt een plekje heeft de billenzalf van zwitsal. Mijn dochter daarintgen had vreselijke last van open billetjes. precies zoals je zegt tot bloedens toe. Zij kon trouwens ook niet tegen sudocreme of pampers. de gouden tip voor mij toen kwam van oma, gewoon ouderrwetse natusan. dat was voor haar de ideale oplossing..
 
Meid, lastig hè? Ik heb er hier ook één die door tandjes de hele dag poept. De billen beginnen ook rood te worden en met smeren wordt het nog niet minder.... hopelijk wordt het ook niet erger.... als jij je wondermiddel gevonden hebt... wil je het dan melden? Ik heb er geen!
 
Terug
Bovenaan