HELP !!! kapotte billen (alweer)

Mijn meisje krijgt er nu ook last van ,met verschonen. Ze huilt dan heel hard. het komt dan vooral door de doekjes van zwitsal, dus die ga ik even niet gebruiken. Gewoon water en een gewoon doekje en eventueel even met de billen in een laagje water. Laten drogen en daarna flink zalf erop en dan maar weer verder zien. Ik ga ook natusan proberen, mijn moeder heeft het vroeger heel veel gebruikt.

Ik hoop dat die tandjes nu snel komen en dat dan de billen snel weer 'gewoon' worden.... wat een ramp!.
 
Hoi,

Hier ook een rode billen jongen van 8,5 maand ik smeer er eigelijk direct bepanthen op en hij is er dan met een dag vanaf ook als het een beetje open is ik vind het ook zo zielig die rode billen. Verder vaak verschoen na het baderen lekker drogen in de open lucht en dan bepanthen erop, werkt bij ons het beste
 
Mijn meisje heeft de billetjes ook altijd stuk als ze weer tandjes krijgt, tot bloedens toe.
Ik maak de billetjes dan altijd schoon met gewoon water en een hydrofiel washandje, deppen niet wrijven en daarna voorichtig droog deppen met hydrofiel luier.
Ik smeer als de plekjes open zijn altijd zinkolie erop, deze haal ik gewoon bij de apotheek.
Ze kan alleen pampers luiers hebben, de rest krijgt zij juist weer uitslag van.
Het is gewoon uitproberen volgens mij wat het beste werkt.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)
 
Hier ook een update... loïs heeft een schimmeltje... na een poepluier afspoelen met water.... goed laten drogen.... miconazol smeren en goed laten intrekken... laagje zinkolie... het lijkt al beter na dag... afkloppen...

Ze poept wel zeker 7 keer op een dag aldoor kleine beetje en heel zacht en het ruikt zo scherp!! Haar tanden moeten nog doorkomen, maar nog niets te zien hoor!
 
Inmiddels zijn de billetjes hersteld !!!

Dankzij zinkolie en aangepaste voeding waardoor de ontlasting wat af nam en dikker werd.

Ze had al 8 tandjes maar er is nog niets bij ... Jammer want het is me toch een gedoe hoor!

 
Hoi Bloempje27,

Ik heb Fabienne een enkele keer een witte boterham gegeven ('s-morgens), als fruithapje banaan of peer. Tussendoor 2 bruine soepstengels en ipv van ons avond eten, 1 potje van olvarit omdat dit erg fijn is en makkelijk verteerbaar. Geen stukjes in de ontlasting! Als toetje gewone vanille vla dus geen aparte smaken.

Succes! Ik hoop dat je hier gauw vanaf bent ...

Groetjes Esther
 
Tip van de kraamhulp: eiwit (dooier scheiden, alleen wit gebruiken) op billetjes smeren en nachtje in laten trekken. Geneest de open wonden in de nacht voor een groot deel, werkt ook bij puistjes ;)
 
Terug
Bovenaan