HELP KAPOTTE BILLEN!!!!

Hallo moeders,

Sinds 2 dagen heeft tijs erg last van kapotte billen, zelf 1 plekje is helemaal rood, en soms vochtig....zo zielig.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar heeft iemand van jullie soms een tip wat nou echt help? Ik heb al eens gehoord om Maizena te gebruiken....helpt dit echt en hoe kan ik dit dan het beste gebruiken?

Graag tips....want ik vind het nu zo zielig voor hem en het is nou ook niet bepaald weer om hem lekker in zijn blote billetjes te laten lopen toch?

Gr. Daan mv Tijs (14 maanden)

Vervelend he. Als de billen echt kapot zijn gebruik ik ook maizena...dat zorgt ervoor dat de wondjes dicht gaan. Gewoon droog erop wrijevn net als talkpoeder zeg maar. Blote billen lopen hoor ik ook wel...maar bij mij plassen ze dan de boel onder. Succes!

oh trouwens als hij/zij (ff niet goed gelezen) het lang heeft kan het ook zijn dat er ene schimmeltje in de wondjes komt. De dokter heeft daar creme;s voor.

Milan heeft dat probleem ook regelmatig.
Wij hebben als advies gekregen van de huisarts, Deppen met alcohol daarna laten drogen (aan de lucht of met fohn) en daarna in smeren met vaseline. Bij ons helpt het prima.

Ook de tip van Maizena heb ik geprobeert maar bij ons werkte het niet......

Jolanda

Hallo,
Nina krijgt abrikozenpitolie van Nutrimetics op haar billetjes gesmeerd.
Ze heeft nog nooit iets anders erop gehad en ook nog nooit luieruitslag gehad.
Ik ben zelf adviseuse van Nutrimetics en weet dus waar de producten voor staan.
Het is een geheel natuurlijk product wat je overal voor kan gebruiken.
Van luieruitslag tot eczeem, wondjes, droog huidje, ja alles eigenlijk.
Kijk eens op www.nutrimetics.nl.
Als je het wilt proberen dan kan ik je gratis een proefpotje opsturen.
mijn e-mail adres is: jantine-nutrimetics@hotmail.com

groetjes Jantine mv Nina

Hey,

Dean heeft sinds een aantal dagen vuurrode billen als gevolg van doorkomende voortanden. Het is helemaal open en vochtig en het bloedt. Ik smeer er vaseline op, maar helpen doet het niet echt. Ik kan er geen creme opsmeren waar parfum ofzo inzit, want dat brandt nogal. Op het kdv zeiden ze net dat aardappelzetmeel heel goed schijnt te helpen. Ik ga het straks eens halen en uitproberen. Ik vind het zo zielig dat het zo'n zeer doet.

Succes.

Groetjes,
Nelly.

Meiden, als die billies echt kapot zijn zou ik naar de huisarts gaan. Als
het een schimmeltje is dan kunnen de wondjes niet genezen doordat het
randje gist het open houdt. Een zinkzalfje met antischimmelmedicijn
helpt het genezen.

Alcohol lijkt mij zeer pijnlijk en vaseline juist erg nat. En schimmeltjes houden van warme vochtige plekjes...
Alleen billendoekjes zonder alcohol (sensitive) gebruiken en even badderen zonder zeep etc.

Sterkte!

Terug
Bovenaan