HELP KAPOTTE BILLEN!!!!

Maizena gebruiken, echt waar...
Was tip van mijn cb arts en het werkt.
Met creme blijft het allemaal vochtig.
Flink maizena er op doen, iedere keer bij luiertje verschonen of nog vaker en dan droogt het snel.
Succes!
Daan

Hjerre had bij mij in de kraamtijd vorige week ook open billen door die vervelende tandjes. Mega zielig. Zelf had mijn kraamhulp hem een poosje in zijn blote kont laten lopen. Ja hij plast inderdaad alles onder, maar met een doekje maak je dat zo weer schoon. Na afloop hadden wij bepanthem zalf op zijn billen gesmeerd en dat hielp heel erg goed bij hem.
Eerder gebruikte ik maizena, maar dat werkte niet, aardappelzetmeel schijnt inderdaad wel weer te helpen.

Veel succes!

Groetjes Hanneke mama van Hjerre 15 maanden en Elize anderhalve week

Nou, ik heb nu een paar keer aardappelzetmeel (wie verzint het) op z'n billen gedaan en ik merk nu al dat het de goede kant opgaat. Het doet geen zeer meer en het droogt een beetje in. Kan dus geen kwaad om eens te proberen en het kost bijna niets.

@Toulouse: we hebben zalf voor een schimmel van de arts geprobeert, maar dat is het probleem niet. Het  komt gewoon puur door z'n tanden.

Groetjes,
Nelly.

Hierin Belgie hebben ze eosine, een roze vloeistof dat de huid beschermt en een beetje uitdroogt. Ik gebruik het alleen als de billen echt heel erg rood zijn (is soms door de doorkomende tandjes wel zo), maar het helpt wel echt heel goed. 1 of 2 keer aanbrengen, lekker vaak een dikke laag billenzalf erover (Inotyol, Neocutigenol of gewoon sudocrem) en   binnen 1 dag zie je het al een héél stuk verbeteren. Nadeel is wel dat alles wat in contact komt met de vloeistof roze ziet.  
Geen idee of je het in NL kan krijgen... Gek he dat ze hier zoveel andere dingen hebben als in NL!
Groetjes, Esther.

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Ik vandaag gelijk maar even Maizena gekocht en vanavond lekker op zijn billetjes gesmeerd, heeft hij in ieder geval voor de nacht even verzachting.
Ik vind het zo zielig voor hem, alhoewel het lijkt alsof hij er niet zoveel last van heeft maar toch.

Als het morgen nou nog niet beter is, bel ik toch even de huisarts, wellicht kan ik een creme krijgen en is het misschien toch een schimmelinfectie...

Hopenlijk krijgt die kleine snel weer zijn mooie kleine zachte billetjes terug....
Liefs Daan

Oh Nelly, balen hè, dat die tandjes nog meer leed veroorzaken. Hopelijk gaat het weer wat beter voor Dean’s verjaardag. Dat is toch bijna? Sterkte met de billies...

Terug
Bovenaan