Help! Kind trekt slaapzak zelf uit

Wie heeft er tips?

Mijn dochter van bijna 2 trekt tegenwoordig zelf haar slaapzak uit in bed.
We zijn haar slaapzak achterstevoren gaan aantrekken zodat de rits op d’r rug zit maar inmiddels heeft ze het voor elkaar om ook zo d’r slaapzak uit te krijgen.
Het lipje van de rits doen we al heel goed naar binnen maar ze prutst er net zo lang aan tot ze het eruit krijgt.
Overgaan op een dekentje zie ik nog niet voor me, aangezien mijn dochter het hele ledikant door rolt.
Ik las tips over een veiligheidsspeld maar dat vind ik een beetje eng, het zou me niks verbazen als ze die ook open weet te krijgen..

What to do??
 
Ik had zo’n meisje op het kdv enkele jaren terug, achterstevoren trok ze zo uit. Binnenstebuiten was al moeilijker. Uiteindelijk hebben wij op een aantal slaapzakken knopen laten zetten met een soort dikke lussen, over de rits heen, die zaten goed strak dicht. (Als een soort beschermer voor de rits op de bovenste paar cm) Dat maakte het moeilijker om bij de rits te komen en dat hield het nog redelijk tegen. Geen idee hoe ze het voor elkaar kreeg. Uiteindelijk gaven ook haar ouders het op en sliep ze in een dikkere onesie/pyama ??‍♀️
 
Met die leeftijd kunnen ze wel zelf aangeven of het te warm of koud is. Dus een dekentje die van haar af gaat kan ook weer getrokken worden. Met een dikkere pyjama zou dat toch prima gaan. Lijkt me onnodig een slaapzak te gebruiken als je zo ingewikkeld moet doen. 
 
[quote quote=10576719]Veiligheidsspelt aan de binnenkant doen..? Is dat een optie?[/quote]
euhm.. hoe krijg je die dan daar?
 
[quote quote=10576733]Met die leeftijd kunnen ze wel zelf aangeven of het te warm of koud is. Dus een dekentje die van haar af gaat kan ook weer getrokken worden. Met een dikkere pyjama zou dat toch prima gaan. Lijkt me onnodig een slaapzak te gebruiken als je zo ingewikkeld moet doen.[/quote]
Thanks voor je reactie. Mijn dochter geeft nog niet zelf aan het warm of koud te hebben.. een deken is echt geen optie, ik denk dat dat pas aan de orde komt als ze over gaat naar en peuterbedje maar vooralsnog rolt ze het hele bed nog door. Een slaapzak geeft ook nog een soort comfort.. 
als iets wat meer moeite kost wil het niet meteen zeggen dat het onnodig is?  
ik zag ook de comment over een dikke onesie, dat zou misschien wel een optie kunnen zijn
 
[quote quote=10576727]Ik had zo’n meisje op het kdv enkele jaren terug, achterstevoren trok ze zo uit. Binnenstebuiten was al moeilijker. Uiteindelijk hebben wij op een aantal slaapzakken knopen laten zetten met een soort dikke lussen, over de rits heen, die zaten goed strak dicht. (Als een soort beschermer voor de rits op de bovenste paar cm) Dat maakte het moeilijker om bij de rits te komen en dat hield het nog redelijk tegen. Geen idee hoe ze het voor elkaar kreeg. Uiteindelijk gaven ook haar ouders het op en sliep ze in een dikkere onesie/pyama ??‍♀️[/quote]
ja het is echt bizar hoe ze dat voor elkaar krijgt! ze heeft met niks geduld maar als het om haar slaapzak open krijgt gaat.. een dikke onesie zou wel goede optie kunnen zijn inderdaad! (met drukknopen haha!).. dan heeft ze ook meteen warme voeten.. want met een pyama zou ik haar weer sokken aan moeten doen die ze ook uit trekt.. 
 
Terug
Bovenaan