Help! Kind trekt slaapzak zelf uit

Wij doen idd maar een deken en een pyjama met sokken. Als ze die uittrekt bestaan er ook nog wel pyjama pakjes met sokken eraan vast.

En wat ik doe is als ik zelf ga slapen, nog even lekker instoppen met de deken. Dan slaapt ze diep en ligt ze redelijk stil. Rond de ochtend rolt ze er dan wel weer onder vandaan, maar ik vind het toch een fijn idee dat ze even onder de deken ligt.
 
Overigens eerst de slaapzak achterstevoren geprobeerd. Die kon ze niet open maken. Maar ze weigerde na een tijdje een slaapzak aan te doen. Jouw dochter wil hem denk ik ook niet aan? Wel lastig hoor dat snap ik. Het lijkt mij juist heerlijk zo’n slaapzak!
 
[quote quote=10576839]Overigens eerst de slaapzak achterstevoren geprobeerd. Die kon ze niet open maken. Maar ze weigerde na een tijdje een slaapzak aan te doen. Jouw dochter wil hem denk ik ook niet aan? Wel lastig hoor dat snap ik. Het lijkt mij juist heerlijk zo’n slaapzak![/quote]

nee het grappige is dat ze het geen probleem vindt om hem aan te trekken! Ook als ik hem achterstevoren aantrek vindt ze dat prima
 
Geen veiligheidspeld maar luierspeld.
Bij ons hielp het de knuffel een eigen slaapzak te geven. Kon ze daar mee spelen i.p.v. haar eigen slaapzak.
 
Ik zou toch proberen over te stappen op een dekentje/lakentje. Het is voor kindjes ook wennen en ze moeten leren (net als zindelijkheid en zo'n beetje alles..) onder een dekentje te liggen. Nu zou het perfecte moment zijn met deze temperaturen! 
 
Is er een reden waarom ze de slaapzak uittrekt? Is dat gelijk als ze gaat slapen of bijvoorbeeld in de vroege ochtend? Als het vroeg is heb je wel eens gedacht aan zo'n (schaap) slaaplampje? Als het schaapje oranje is mag de slaapzak uit en mag je een boekje pakken (als ze zelf het bed uit komt) en als het schaapje groen is mag je uit bed. Was hier een week oefenen maar gaat nu goed! 
 
Terug
Bovenaan