help kinderopvang/gastouderbureau

Alles is nieuw voor me. Wat is slim wat is voordelig, wat geeft een vertrouwd gevoel?

Wij hebben geen familie in de buurt die kan oppassen, dus ik zoek de beste oplossing.
Hoe doen jullie het, al aangemeld ergens?

Mooiste zou zijn, om iemand tegen te komen die net zo ver is, dat je op elkaars kindje kan passen. Of raden jullie dit af?

help me

Ik heb zelf mijn dochter al op een KDV zitten en daar gaat straks haar broertje of zusje ook naar toe! Als 1 van de leidsters daar ziek is komt er wel een vervangster en als een gastouder ziek is heb je een probleem!! Volgens mij.
Zitten er veel KDV's bij jouw in de buurt?
Succes met kiezen?
Groetjes Karin

Heb het geluk dat mijn ouders en schoonmoeder op wilden passen. Dit doen we via een gastouderbureau zodat ze er ook wat geld voor krijgen. Ze offeren immers er wel hun tijd voor op.

Voor ons was er verder eigenlijk ook niet echt een mogelijkheid. De kinderdagverblijven hier zaten destijds al zo vol dat er een wachtlijst was van 2 jaar. Tja, en zo lang niet werken zat er financiel toch echt niet in. Ben blij met deze oplossing.

Als je voor een kinderdagverblijf wil gaan zou ik zo snel mogelijk aanmelden, anders heb je misschien pech.

Op elkaars kind passen zou ook een oplossing kunnen zijn, maar ik zou dan wel zeker willen weten dat dit te vertrouwen is (vriendin/buurvrouw bv.)

Mijn zoon zit ook al 2 dagen per week op een kinderdagverblijf, dus de 2e ga ik daar ook aanmelden.

Op elkaars kindje passen.. ik zou het niet zo snel doen. Ik merk nu al dat als zoonlief naar m'n moeder gaat voor een ochtendje, of naar mijn zusje, dat ze het altijd net even anders doen dan ik handig/fijn vind. Ik zeg er natuurlijk niks van, want het is niet fout ofzo, maar ik kan het zelf het beste, vind ik :) En van een kdv kan ik makkelijker denken: het zijn professionals, die zijn het gewend om voor andersmans kinderen te zorgen.

Maar het is wat je zelf handig/fijn vind. De portomonnee en beschikbaarheid van evt kdv of gastouder zijn toch ook belangrijke factoren.

ben fulltime moeder dus hoef me er gelukkig geen zorgen over maken, wel gaat mijn voorkeur uit naar een vervangende thuissituatie bijv gastouders, ik heb op het kdv gewerkt en vind soms toch wel dat de kinderen te weinig persoonlijke aandacht kunnen krijgen..
niet dat het niet goed is hoor!! ze worden prima verzorgd..
ieder zijn eigen!

liefs

Hoi,

Onze dochter gaat naar een kinderdagverblijf (2 dagen), dus de tweede ook. In eerste instantie zag ik meer in een gastouder, dit vanwege de thuissituatie. Maar we zijn nu heel blij met het dagverblijf. Ik vond een gastouder ook erg moeilijk, omdat je daar toch wel een goede band mee moet hebben.
Het is natuurlijk zo dat ze niet de hele tijd een op een aandacht krijgen op het dagverblijf, maar ze kunnen er wel lekker met andere kinderen spelen. Onze dochter heeft het nadeel/voordeel dat ze in de vroege en late opvang ook zit, en daardoor heeft ze op woensdag meestal een half uurtje een prive leidster, die ze straks dus met broertje of zusje moet delen.
We hebben ook het idee dat ze zich er erg vermaakt (ze is nu 21 maanden).
We hadden hier niet zoveel keuze, tenzij we naar een andere plaats gingen, maar het is allemaal goed gekomen. We zijn trouwens eerst wezen kijken, want je moet er toch ook een goed gevoel bij hebben, en we hebben dit pas met 20 weken gedaan. Maar het ligt natuurlijk aan waar je woont en welke dagen je opvang wilt, hoe dat loopt. Succes met je keuze!

groetjes

he meiden, dank jullie wel voor de reacties.
@mommy kom die van mij wel bij jou brengen, rijswijk maassluis (toch?) prima te doen. Nee hoor gekheid.

Wordt denk ik kdv, heb wel familie in maassluis, maar ik werk in rijswijk dus dat is dan niet ideaal. Aangezien mijn schoonzusje geen vast rooster heeft anders kon ik op haar knul erbij passen.

Ik heb hier genoeg keus, dus maar eens een dagje vrijplannen en gaan bezoeken. We zullen zien hoe het allemaal gaat lopen. Misschien neem ik wel gelijk ouderschapsverlof erbij, dat scheelt weer even.

Ik dubio nog wel even verder. dank jullie wel.

gr. nath

Onze dochter van bijna 2 jr gaat naar een gastouder en we zijn ontzettend blij met deze keuze. Het is huiselijk en ze heeft voldoende aandacht voor de kids. Er geldt een maximum aan kids die ze kan /mag opvangen en ze heeft er een eigen bedje enz. Ook kan ze gerust de kids eens meenemen voor een boodschap oid,.. dus net zoals thuis bij papa en mama.
Als ze ziek is (komt gelukkig bijna nooit voor) kan je opgeven via de gastouder-organisatie of je we of niet een vervangende gastouder wilt in de buurt of dat je zelf iets achter de hand hebt (in ons geval oma).
Ook is het voordeel dat de gastouder vaak wel flexibel kan oppassen en dat is bij ons in de buurt in geen enkel KDV zo (alleen vaste dagen). Voor ons een vereiste ivm werk in de zorgsector.

Succes met je keuze, alles heeft wel voor- en nadelen, ieder zijn eigen.....

Terug
Bovenaan