help kinderwens maar mag nog niet

hallo, ik denk niet dat het aan de orde is of er in je vriendengroep al word gedacht aan kindjes, het gaat er om wat jullie willen, wat een ander denkt of vind lijkt mij er niks toe doen. ik ben zelf 22, en mijn vriend 30, en in onze vriendengroep is ook helemaal niemand al bezig met kindjes en dergelijke, maar wij zijn er aan toe, en dat is hetgene wat telt. ik weet niet hoe lang het duurt tot je vriend er ook aan toe is, bij mijn vriend duurde het een jaar, en ik had precies hetzelfde als jou, ik kan ook al een paar jaar geen babywinkel voorbij lopen zonder rare gevoelens enzo, mijn vriend is er intussen net zo aan toe als ik, dus ik kan tegen jou alleen maar zeggen, het moment komt!!!! succes, en hou me op de hoogte!!!! xxx colleke

Ik liep zelf ook al een jaar met dat gevoel rond. Ik ben 21 jaar en mijn vriend ook en we hebben net een huisje gekocht. We willen allebei heel graag kinderen, maar financieel zijn we er eigenlijk nog niet aan toe. We moeten allebei full-time blijven werken om onze hypotheek te kunnen aflossen, en sparen lukt ook niet echt. Al moet ik zeggen dat we wel erg veel geld uitgeven aan kleding en dergelijken. Als we dat niet zouden doen dan zou dat al een hoop schelen. Maar wij hebben toch de keuze gemaakt om er voor te gaan. We zijn allebei erg volwassen voor onze leeftijd en helemaal gek op kinderen. En we zien wel hoe het loopt. Ons kindje komt echt wel groot. En we hebben een stabiele liefdevolle omgeving. Nu we uitendelijk bezig zijn blijkt dat het nog een hele klus is om zwanger te worden! We zijn nu al 5 maanden bezig en je gaat er steeds minder in geloven, en dan word je pas echt op de proef gesteld. Is dit nu echt wel wat je wilde hebben we echt de goede keuze gemaakt. Maar ja ik ga er nog steeds voor. Wat ik wil zeggen. Wij volgen ons gevoel, en dat moeten jullie ook doen. Maar denk er wel goed over na. Want een kind heb je voor 24 uur per dag 7 dagen per week!! En het is niet alleen rozengeur en maneschijn, en reizen is trouwens ook heel erg leuk, en lekker samen uit eten gaan, kleren kopen, uitgaan, uitslapen...

Hoi
Ik ben ook 23 en zijn sinds deze week gestopt met de pil. Het kan allemaal heel erg raar gaan lopen in het leven zelf wilde ik 3 jaar geleden al aan kinderen beginnen maar toen had mijn vriend zoiets van nu nog niet maar nu dat we 2 jaar geleden peet zijn geworden van zo ´n klein hummeltje begon het bij hem te kriebelen terwijl ik toen zoiets had van he ik heb nu toch al een kleintje om mee teknuffelen en te troetelen. Mijn vriend is nu 24 en er klaar voor hij heeft het er meer over dan ik maar ik zit nu zelf met het probleem dat ik ons kindje wil laten dopen maar dat we het ons eigenlijk niet kunnen veroorloven om te gaan trouwen (voor de kerk). Ach ja zo blijf je bezig maar ik kreeg een heel raar gevoel toen hij eindelijk zover was toen ging ik zelf nadenken of ik nog iets wou met het leven maar ik heb daar geen antwoord op gevonden dus hebben we besloten om te gaan voor kindjes ook al zijn we de eerste in onze vriendengroep maar die vinden het nu wel leuk dat ze misschien wel tante en oom gaan worden!

Heel veel sterkte en het komt goed............ooit

Toen ik begon met 'proberen' lukte het niet en duurde het nog twee jaar...
Wat had ik spijt dat we niet eerder begonnen waren.. Gewoon stoppen met de pil zou ik zeggen en kijken hoe het loopt..

Liefs Julia

Terug
Bovenaan