HELP!! Kindje 12 maanden nog in slaap wiegen...

<p>ik weet het.... het is de grootste fout die ik heb gemaakt toen mijn zoontje nog heel klein was.. hij had last van reflux en krampjes en ik wiegde hem vaak in slaap omdat hij anders zo overstuur raakte..</p><p>nu zit in met een probleem. Hij is 12 maanden, weegt bijna 15 kilo en MOET en ZAL in slaap gewiegd worden. Ik heb zo veel geprobeerd. Met hem gaan liggen in ons bed. Liedjes voor hem zingen, verhaaltjes voorlezen, aaien over zijn hoofd. Niks helpt.</p><p>ik ben nu echt op een punt dat ik het gewoon niet meer trek. Overdag is het drama met slapen en savonds ook.. om GEK van te worden. </p><p>Ik ben echt tegen laten huilen en dit is ook geen optie aangezien hij zichzelf helemaal overstuur huilt tot spugen aan toe..</p><p> </p><p>is er iemand die mij kan helpen????</p>
 
Toch zal laten huilen de meest doeltreffende optie zijn. Hoe moeilijk ook, om dit gedrag te doorbreken zeggen ze dat er 3 dagen nodig zijn. 
Hoe gaat dit op bijv op de opvang of als je kindje ergens anders gaat slapen? 
 
Hij gaat niet naar de opvang momenteel dus ik zou het eigenlijk niet weten... 
hij gaat rustig in zijn bed een uur krijsen wat ik echt niet over mijn hart kan verkrijgen....
 
Hoi hoi,
Ik denk dat de wat mildere methode ( gecontroleerd laten huilen) misschien wel werkt.
Dat houd in dat je elk kwartier bij hem langs gaat, even een aai over zijn bol, knuffel en speen terug geven en zeggen dat je straks weer komt kijken.
Leuk is het niet, maar hij zal er toch een keer door heen moeten. Wij hebben dit gedaan met onze oudste op aanraden van een kinderpsycholoog en na drie dagen was het klaar.
Hij piepte nog wel wat als ie in bed ging, maar sliep binnen 10 minuten.
Uiteindelijk hebben we het hele bad/bed gebeuren elke dag in dezelfde volgorde gedaan zodat ie wist waar ie aan toe was. Hij is nu 3.5 jaar en het gaat nog steeds zo. 
Groetjes Siska.
 
Op deze leeftijd is gecontroleerd laten huilen echt enige optie. Je begint met na 5 min langs gaan, niks zeggen, aai over bol. Dan 10 min, daarna 15 min. Zo breidt je dat uit op 1 avond. Na paar avonden is ie gewend. Hij is nu helemaal gewend aan wiegen. En op deze leeftijd berokken je hem ook echt geen schade met laten huilen. Op leeftijd van 6 weken wel. Lieve manieren zullen niet werken, daarvoor is hij teveel verwend geraakt. En voor je t weet zit je weer in een ander onhandig ritueel.... sterkte en komt echt goed. En als je t zelf niet fijn vindt, schakel dan je man of moeder in. En ga paar avonden op stap met vriendinnen
 
Is een slaapcoach misschien een idee? Suzanne willekes is zo'n slaapcoach, misschien kan zij jullie helpen. Al veel goede verhalen over gehoord.
Heel veel succes!
 
Ik snap het niet willen laten huilen wel, mijn zoontje heeft ook periode gehad dat hij alleen ging slapen door te wiegen het ging wel over ik legde hem dan steeds iets minder slapend in zijn bedje en bleef er naast tot hij sliep. Hij is nu ruim 2 en wordt nog weleens wakker en laten huilen heeft geen zin want hij stopt ook niet (weleens geprobeerd :) ) maar dan neem ik hem mee naar beneden zorg dat alles donker is geen licht en geen tv en zelf zeg ik ook niks behalve dat iedereen slaapt en dat het tijd is om te slapen.. 2 minuten en hij wil weer zijn bed in. Soms komt hij 7x achter elkaar maar ik hou vol en doe steeds hetzelfde en soms heeft hij na 1x genoeg. Ook in heb een bedritueel waar ik zelden tot nooit van af wijk. Bad flesje opvolgmelk tandenpoetsen en naar bed en tijdens het flesje staat er op de tv iedere avond hetzelfde slaapliedje aan via YouTube.
 
heel veel sterkte hopelijk gaat het snel beter!!
 
Ik zou ècht ‘slaap kindje slaap’ van dr. estivill lezen. Te koop op IBooks en Bol.com. Dat kleine boekje, wat je zo uit hebt, heeft ons leven zoooooooveel beter gemaakt!!
Lees anders de reviews op Bol.com, lees het boekje en kijk hoe je je erover voelt.
 
In het begin voel je je schuldig over de methode misschien, maar ons jochie voelde zich erma zoveel beter, omdat dat onrustige slapen voor hem ook vreselijk verveldend en vermoeiend was. Daarbij voelen ze de wanhoop en onrust haarfijn aan en zijn ze uiteindelijk een stuk vrolijker met een daadkrachtige ouder, die hun weer leert te slapen.
 
Heel vervelend zo’n fase, wat je ook doet, heel veel succes!!
 
Terug
Bovenaan