HELP!! Kindje 12 maanden nog in slaap wiegen...

Hier ook een slechte slaper door reflux en buikpijn (koemelk allergie). Laatst nog met de arts van het consultatiebureau besproken. 
Haar idee, slaapt je kind slecht door pijn, dan troost je. Een ander verhaal wordt het wanneer een kind een slaapgewoonten zichzelf  heeft aangeleerd die ervoor zorgt dat hij niet zelf in slaap kan vallen. Dan moet je kind dus een andere gewoonte aangeleerd krijgen en daar moet je kind aan wennen. Dat geeft op deze leeftijd in het begin verdriet. 
Wat hier hielp is kind op bed leggen volgens vast ritueel, daarna naast bed blijven zitten. Niks zeggen, gewoon alleen er zijn. Zo voelt ze zich veilig, maar leert ook zelf in slaap te vallen. Kost eerst wel moeite, maar toen ze het eenmaal door had ook veel rust.
 
 
Wat lastig he!
Ik zit nu met een dochtertje van 15 weken en ze wilt ook slecht naar bed ik
probeer echt vol te houden.
Want ben zo bang voor waar jij nu in zit zeg maar.
Wanneer begon jij met dat wiegen?
Ik kan je geen tips geven helaas want ik heb nog geen kindje van die leeftijd.
Succes!!
 
Doe het laten huilen op jullie tempo, het zal de eerste keren echt moeilijk zijn maar neem de tijd. 
Het zal de eerste keren niet makkelijk zijn maar hij hoeft het ook niet in 1 x te kunnen. 
Wij knuffelen ook nog steeds heel veel bij het naar bed brengen, maar zitten nu op een uur bedritueel, alleen ‘s avonds. Zijn slaapjes overdag leggen we hem in bed met een fles en valt daarna als een blok in slaap. Binnenkort moet de avondfles eraf.. 
plan een dag en week in wat voor jullie goed uitkomt en neem voor die tijd je rust.. 
 
Hi,
Hier ook een slechte inslaper. Mijn zoontje is nu ook net 1 jaar geworden en slaapt slecht in. Wij hebben een stoel op zijn kamer en gaan daar in het donker op zitten met hem in onze armen. We doen niks, alleen maar zitten. Meestal legt hij dan na een tijdje zijn hoofd neer en valt hij in slaap. Er zitten helaas ook momenten bij dat hij niet wil gaan slapen en zichzelf wakker houdt, hoe moe hij ook is. We leggen hem dan gewoon neer, maar meneer is slim: hij gaat dan in zijn bed zitten spelen. Meestal is het bij ons dan weer een kwestie van opnieuw beginnen, de tweede keer lukt het beter. Deze week zijn we op vakantie en slaapt hij heel goed in, gewoon omdat hij super moe is van al het spelen en alle indrukken. Maar ook omdat we nu echt een heel strak ritme hebben, en ik merk dat dat hem ook heel goed doet! 
Wat nu gebeurt is dat hij soms bij het inslapen nog wat huilt, maar na 5 minuten huilen stopt hij en is hij in slaap gevallen. Huilen is een effectieve methode om je ouders terug te krijgen, en dat weten die kleintjes dondersgoed. Ik denk dat gecontoleerd huilen bij jullie een methode zal zijn die werkt, omdat hij dan wel de veiligheid krijgt dat je in de buurt bent, maar je geen aandacht geeft aan het 'negatieve' gedrag. Zorg vooral dat je een goed ritme hebt, want daar reageren onze kindjes toch het beste op... Succes!
 
Idd zoals hierboven genoemd, je zoontje zal nu moeten leren slapen. Nieuw bedritueel, gecontroleerd laten huilen. Na een paar dagen zal hij zelf in slaap komen. Moeilijk, maar even doorzetten! Succes!
 
Ik heb geen concreet advies want ons zoontje van 3.5 jaar slaapt nog niet zelf in en door. Hij heeft pas zijn neusamandel eruit en hierdoor slaapt hij wel heeeel veeel beter. 
Beste advies wat ik kan geven is kies iets wat goed voelt.
Wiegen is trouwens echt iets fysiologisch. Het evenwichtsorgaan wordt gesimuleerd waardoor er rust komt. Ik heb van een kinder fysio geleerd: kind vast houden buik op buik. Dan zelf buigen, dit ca 5x rustig doen. Dit werkt door en heeft een hele tijd een rustgevend effect.  Mss eerder doen zodat het werkt voordat je hem in bed legt. Of druk geven op gewrichten. Dat werkt bij ons zoontje ook om tot rust te komen. Is wel een techniek die ik van de fysio geleerd heb. 
Ik zou het proberen af te bouwen door steeds wat minder slaperig in bed te leggen. En als hij begint te huilen korte knuffel en weer terug. Dit is tegen vele methodes in die oppakken afraden. Maar bij ons dochtertje helpt 't. Vaak zit er ook nog een boer dwars en na de boer gaat ze liggen en slapen. Ik denk dat je vooral je kind moet kennen om te weten wat werkt of wat niet. 
Mss wel goed voor de motivate dat je niet krijgt wat ik nu heb, maar je was er ook wel klaar mee he. Nu slaapt ons zoontje in als een van ons naast hem ligt en midden in de nacht komt hij bij mij liggen. We hebben hem een eenpersoons bed gegeven zodat we met inslapen zelf ook rustig kunnen liggen. Anders was het of vaak heen en weer, of op een stoel en dat kan uren duren. Nu liggen we tenmiste zelf uit te rusten. 
Wij hebben vanalles geprobeerd. Ook de Nanny methode van terug in bed leggen. Na dagen van 100x of meer terug leggen, overstuur kind, kotsen, ed. Was ik er echt klaar mee. Want in de nacht konden we dat nog eens doen. Wij hebben ook nog een van 1,5 jaar met medisch probleem waardoor ze niet door kan slapen. Ik ben dus best wel op! Nu slaapt de oudste snachts bij mij, maar slaapt hij tenmiste en wij ook als de jongste ook slaapt en ik niet wakker ben omdat ik 't gewent ben geraakt. 
Onze jongste wilt vaak ook nog knuffelen voordat ze gaat slapen en soms langer dan de andere x. Omdat ze last kan hebben zijn we wat soepeler daarin. En ze geeft zelf aan wanneer ze in bed gelegd kan worden. Soms wilt ze in slaap vallen en soms alleen knuffelen. 
Het is moeilijk om gedrag af te leren. Maar aanleren kan makkelijk. Wat ik gedaan heb is iets kleins toevoegen aan 't knuffelen wat daarna gecombineerd wordt met wegleggen. Bij ons dochtertje helpt een slokje water.  Dus knuffelen, slokje water en in bed. Na het water gaan ze zelf al naar haar bed hangen als ik haar vast heb. Het kan ook een zin zijn oid. Helpt ook om haar een knuffeltje te geven, die pakt ze lekker stevig vast. Zij heeft eerste gedeelte van haar leven bij ons geslapen dus stap naar bed was ook even lastig. We zijn begonnen met overdag in bed leggen als ze heel moe was. Daarna ook in de avond. En ook in de nacht als ze geen last had. 
Slecht inslapen komt ergens vandaan he. Dus oordeel niet te hard. Onze beide kids hadden de eerste 7maanden reflux, 30x een flinke golf spuug per dag en kon niet plat liggen. Voor hun was liggen meteen alarm. Al ging buikslapen een stuk beter. Zij hebben dus van begin af niet leren om zelf in te slapen. Daarnaast is onze zoon een echte denker en onthoudt alles. Nu hij goed praat horen we wat er allemaal in hem omgaat. Dus die gedachten moeten we ook tot rust brengen. 
Met onze zoon hebben we dus veel geprobeerd, ook het huilen maar hij raakte al zo snel in paniek dat hij ging overgeven dus dan heb je meer gedoe plus ik vond dat echt te zielig. Hij is een hele zachte jongen en knuffelt overdag ook heel veel. Ik denk maar dat hij zijn eigen tempo heeft. En ik snap ook echt wel dat een kind de liefde en 'bescherming' van een ouder wil. Zoals alles bij hem kan het opeens iets wel. Dus bij hem laten we het zo, we hebben nu geen energie en moed om het aan te pakken. Het komt vanzelf of een aanleiding waardoor we gemotiveerd raken.
 
Langgggg verhaal. Mss haal je er iets uit.
Veeel succes!! Hou je ons op de hoogte? 
 
Terug
Bovenaan