help! kom teveel aan

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik weer een controle gehad, waaruit bleek dat ik al 10 kilo ben aangekomen! (19 weken zwanger) Ik baal er verschrikkelijk van en ik maak me enorm veel zorgen. De vk zei dat ik dan alleen meer moeite zou hebben om het er weer af te krijgen na de bevalling, maar ik vraag me toch echt af of er niets aan te doen is. In de maanden voordat ik zwanger werd ben ik met veel moeite 12 kilo afgevallen, omdat ik toch echt wel graag in een maatje 36 trouwjurk wilde passen. Dat is gelukt, maar die 12 kilo zijn er nu dus weer bij! Wat denken jullie, zou dat komen omdat ik ze eerst ben afgevallen? Ik eet gezond, wel af en toe een ongezond tussendoortje, ben gestopt met roken toen ik ontdekte dat ik zwanger was en beweeg volgens mij voldoende.
Zou ik nu alle suiker moeten laten staan? Of moet ik minder gaan eten? Ik weet het echt niet meer, ik had juist het idee dat ik best goed bezig was.
Ik hoop dat jullie advies voor me hebben.

(even voor de duidelijkheid: ik ben 1.82 en ben van 68 naar 78 kilo gegaan. Voor mijn lengte mag ik zo'n 76 kilo wegen)

 
Hoi hoi,

Ik ben ook al 11 kilo aangekomen en ben nu 23 weken zwanger, in mijn vorige zwangerschap was ik totaal 22 kilo aangekomen en bleven er 12 plakken, die heb ik uiteindelijk met Sonja Bakker eraf gekregen, en toen bleef mijn gewicht hetzelfde.

Ik maak me er niet zo druk om omdat het de vorige ook gelukt is om alles eraf te krijgen, maar ook ik moet opletten, maar heb ook gewoon vreselijke honger.

Ik denk dat als je gewoon goed en gezond eet zoals altijd is er niks aan de hand, en de ene moet er nou meer aan doen om na de zwangerschap terug in vorm te komen dan de ander. Daarentegen kon je bij mij altijd wel heel snel zien dat ik zwanger was en daar genoot ik ook altijd wel van hoor.

Succes
 
Ach, ik herken je probleem ook. Zit nu met 32 weken op 20 kg. Ik was ook streng aan het lijnen voor ik zwanger werd (was van 89 naar 69 gegaan) en sportte flink. Ik weit 10 kg aan het jojo-en na het lijnen en 10 kg aan m'n zwangerschap. En ja, ik moet het dagelijks tegen mezelf zeggen, maar een gezond kind is echt belangrijker dan je eigen gewicht...
M'n verloskundige zei trouwens dat het gewicht van je kind pas in de laatste 2 maanden bepaald wordt, dus als je de laatste 2 maanden iets minder snoept, dan krijg je (als het goed is) ook niet zo'n zware koter...
 
Ik herken het ook wel.
Ben nu 25wk zwanger en al ruim 10 kilo aangekomen.
Ik sport 2x in de week,eet gezond en let ook altijd erg op mijn gewicht.Mijn VK vertelde mij dat er verder niks aan te doen is.De één komt gewoon meer aan dan de ander.
Na de bevalling gewoon weer flink gaan sporten.
 
Je moet je niet druk gaan maken over een paar extra kilo's... de 1 groeit nu eenmaal harder dan de ander...
is wat je vk zegt alleen maar wat je er straks extra af moet krijgen.... een gezond kindje is belangrijker...

Ga absoluut NIET lijnen nu... dit is niet goed voor je zwangerschap.....
Als je er te veel mee zit, gewoon ff opletten wat je eet....
Ff goed bijhouden hoe snel je aankomt... en dat aangven bij de vk... kunnen ze je suiker laten testen. sommige vrouwen hebben al vroeg in de zwangerschap last van diabetisch.....

Maak je niet te druk! je kind in je buik is belangrijker dan die kilo's
 
Ik heb me er ook even druk om gemaakt, maar gelukkig heb ik nu kunnen laten loslaten.
Ik ben nu bijna 27 weken en ben 12,5 kilo aangekomen wat ik best veel vind, maar ja, kan er weinig aan doen op dit moment. Ik ben heel moe en kan al een tijdje niet meer sporten (wat ik wekelijks deed). Wel hoor ik vaak dat veel slanke vrouwen sneller vet gaan vasthouden als reserve. Veel slanke dames komen daarom sneller aan. Met jouw lengte en gewicht kan ik je denk wel schalen onder slanke vrouwen. Dus dat kan een reden zijn. We hebben t helaas niet in de hand. Bij een 2e zwangerschap kan t ook weer helemaal anders zijn.

Niet druk over maken en genieten. De kilo's pak je gewoon naar de bevalling aan, kan je nu toch niets mee, behalve frustreren. Eerst een gezonde baby op de wereld zetten!!
 
Als je stopt met roken veranderd je stofwisseling en kom je automatisch een paar kilo aan! Tel daar de zwangerschapskilo's aan en klaar ben je.
Ik zou me daar nu absoluut niet druk om gaan maken. Het zou toch zonde zijn wanneer je in deze tijd je druk om je lijn zou gaan maken ipv die paar kilo's? Zoals dames hier al zeggen zeker nu niet gaan lijnen, dit is juist slecht voor het kind. Gewoon blijven eten, proberen wat te bewegen ( misschien vind je zwemmen leuk?) en vooral genieten van je zwangerschap. Wil je straks BV geven? Dat kost bergen energie en zorgt ervoor dat je straks sneller weer in je oude kleren past.
 
Inderdaad geen zorgen... vind het ook nog wel een beetje meevallen hoor (al baalde ik ook van alle aangekomen kilo's) Kan goed komen doordat je vlak voor de zwangerschap bent afgevallen, die kilo's zitten er nu eenmaal snel weer aan!

Ik ben nu 35 weken en 19 kilo aangekomen... hoop dat dit er allemaal weer afgaat (zal best wat moeite kosten!!!)
 
Terug
Bovenaan