help!! koortslip

De icare zegt dat je man nu een mondkapje moet dragen als hij de baby verzorgt. Een kind kan ernstig ziek worden tot hersenletsel en de dood toe. Dit is ook de reden dat de icare er voor waarschuuwt al bij het boek wat je krijgt voor de kraamverzorgingstijd
 
Dat van dat mondkapje is onzin ik heb zelf ook een koortslip gehad en heb gewoon tijdens dat ik die had mijn zoontje geen kusjes gegeven! overdrijven kunnen ze wel zeg........
 
Hoi

Dat mondkapje is absoluut geen onzin. Het is wel een bacterie waar we over praten. Jij hebt gewoon geluk gehad. De Icare zegt ook niet dat het altijd fout gaat maar een koortslip is besmettelijk en kleine baby's zijn daar veel gevoeliger voor dan oudere kinderen en volwassenen. Een gehandicapt kind krijgen omdat je even geen mondkapje hebt gedragen lijkt mij voor jezelf onvergevelijk als het gebeurt. Zoals bij alle dingen gebeurt het niet bij iedereen maar het zal je maar wel gebeuren.
 
Bedankt voor de reacties allemaal.
Hij komt dus eigenlijk gewoon niet in de buurt van de kleine. Is dat dan voldoende. Hij geeft geen fles en verschoont ook geen luier. Hoe ontdek je dan eigenlijk dat het toch mis is??
 
Wat overdreven allemaal! Je man moet gewoon heel goed zijn handen wassen elke keer voordat hij je kindje aanraakt. En niet zoenen o.i.d. Alleen bij hele kleine babietjes kan het idd erg gevaarlijk zijn, maar het herpesvirus (want daar gaat het hier over) is niet lucht-overdraagbaar. Het is dus geen bacterie maar een virus. En daar zit wel degelijk verschil tussen. Alleen het vocht dat uit de blaasjes komt als deze opengaan is erg besmettelijk. Als de blaasjes een droog korstje is geworden is de besmettelijkheid ook weg.
 
Ik sluit me helemaal bij Maartje aan.
Je kunt het ook gaan overdrijven... Het is echt alleen bij contact met vocht uit de blaasjes!
Dus mama en papa geniet allebei lekker van jullie kleintje
 
Terug
Bovenaan