help!! koortslip

Hoi

Als de medische wereld aangeeft dat je een mondkapje moet dragen zou ik dat maar gewoon doen. Ze waarschuwen er niet voor niks voor.
Hoe je kunt zien of er wat mis is met je baby zou ik niet weten maar ik denk dat je als moeder dat gauw genoeg doorhebt. En als je man geen luiers verschoont en geen fles geeft in die tijd doe je het hartstikke goed!
 
Hoi

Hier ben ik weer. Ga naar google en toets in koortslip+baby. Het eerste artikele zegt al direkt dat het gevaarlijk is en zelfs in de periode dat je man geen koortslip heeft moet je uitkijken. Het wordt ook wel de death kiss genoemd als ik het goed heb onthouden. Dit zeg ik niet om je bang te maken maar om je te overtuigen dat het niet overdreven is.
Geniet wel lekker van de baby en dat moet je man ook doen maar neem dit wel serieus.
 
Hier ben ik nog een keer. Je kindje (kleine baby)zou via de koortslip van je man hersenvliesontsteking op kunnen oplopen.Dat is in het aller-aller ergste geval.Je kunt op internet de symptomen van hersenvliesontsteking opzoeken. Tuurlijk moet je een koortslip serieus nemen en er zeer zorgvuldig mee omgaan,maar een mondkapje dragen is echt pure onzin&larie. Maar een ieder die zich er goed bij voelt:vooral doen!!!
Groetjes,
Maartje
(wiens man ook veel last heeft van een koortslip en die dus weet hoe lastig het is:)
 
Ben blij met alle reacties. We blijven voorzichtig doen. Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurt. Maar ons meisje heeft vlgs mij nergens last van. Ze was een beetje verkouden, maar dat is al weer bijna over. Ik hou haar wel in de gaten, en mijn man moet later de 'schade'maar in halen wat betreft de flesjes en het knuffelen. Maar hij baalt wel flink. Is al veel van huis weg voor zijn werk en nou was ie thuis en kon ie haar nog niet knuffelen.
 
Zelf woon ik in het buitenland en heb ik m'n huisarts gevraagd of koortslippen gevaarlijk zijn, omdat ik in Nederland inderdaad wel eens gehoord had dat een mondkapje nodig was. Zij zei dat het reuze meeviel als je maar geen kusjes geeft en goed je handen wast als je je eigen lippen aangeraakt hebt. Zij vond een mondkapje echt overdreven (hoogstens om ervoor te zorgen dat je niet per ongeluk een keer een kusje geeft). Inmiddels heb ik zelf twee keer een koortslip gehad en m'n zoontje (4 mnd) zelf helemaal verzorgd (incl borstvoeding). Hij heeft nergens last van.
 
Zelf ben ik kinderverpleegkundige op de zuigelingenafdeling. Wij waarschuwen ouders met een koortslip voorzichtig te zijn. En omdat bij ons mondkapjes voorradig zijn worden deze ook wel gebruikt door ouders die het zekere van het onzekere nemen. Vooral bij de extra kwetsbare kinderen; erg ziek of te vroeg geboren raden wij ook wel aan een mondkap te gebruiken.

Maar uit mijn ervaring weet ik dat een ouder met een koortslip super alert is op zijn handelingen, dus is een mondkap thuis niet nodig.
 
Terug
Bovenaan