help: kraamvisite

Hoi Allemaal,

Met de geboorte van ons eerste zoontje hadden we vervolgens geen enkel weekend vrij vanwege de massale toestroom van kraamvisite.

Altijd leuk die belangstelling voor onze kleine tijger maar wij werden er op het einde echt gestoord van. Er leek geen einde aan te komen.

Nu is nummer 2 onderweg. En je raad het al, wij zien als een berg tegen de kraamvisite op.

Wie heeft er wel eens een kraam feest gegeven? Hoe is dat bevallen?> Of heeft iemand andere een ander goed idee?

Mijn schoonzus heeft een kraamfeest overwogen maar het toch niet gedaan ivm kosten etc. Maar ook omdat ze zich afvroeg of ze zelf wel een heel feest aan kon zo toch vrij redelijk snel naar haar bevalling. Loop je ook niet het risico dat mensen ,ondanks een feest, toch het id hebben dat het gezellig is om even op bezoek te komen?
Misschien kan je ook gewoon lekker streng vaker nee zeggen tegen visite zodat je ook af en toe vrij bent? Bij de eerste vond ik vooral de aanwezigheid vd kraamzorg erg vervelend. Ik voelde me zo onvrij!
Daar zie ik tegenop.

Bij een 2de valt het mee hoor! Tenminste bij ons wel.
Omdat sommige mensen blijkbaar alleen een 1ste king interessant vinden, maar ook doordat je er beter op voorbereid bent. Wij hebben echt heel bewust dagen/ weekende vrijgehouden in de agenda bij de 2de.

Nu komt de derde..misschien gaat het dan nog beter hahaha!!

Groetjes Annemiek
(mrt.mama!)

Hoi!

Bewaak je grenzen zou ik zeggen! Je kan natuurlijk ook zeggen per weekend 1 dag voor visite, de rest is voor je gezin! Of 1 dag om het weekend. Geef ook van te voren aan dat je maximaal anderhalf uur visite ontvangt, bijvoorbeeld omdat het anders voor je eerste ook wel heel druk wordt alllemaal, ook hij moet kunnen wennen aan de nieuwe situatie. Maar jullie ook, twee is toch heel anders als 1!
Je zal zien dat mensen het nieteens raar vinden als je je grenzen stelt. Begrijpen ze het niet dan hebben ze pech (zijn het ook geen echte vrienden).
Een kraamfeest kan natuurlijk ook. Heb er zelf geen ervaring mee om te geven, wel om te bezoeken. als het bezoek is het minder leuk, maar voor jullie maar 1x rompslomp. de mensen die echt belangrijk voor jullie gezin zijn, komen toch wel buiten het feest om!

Succes met het maken van een beslissing! HEt komt allemaal goed, doe het zoals jullie willen!

Greetz Esz

Ik kom ff inbreken ben van het mamaclubmaart '11.
Wat al heel erg helpt is goed te kijken wie je een geboortekaartje stuurt!
Wij sturen bijv echt alleen maar familie en vrienden een kaartje met wie we ook echt contact hebben!
Niet naar jan en alle man zal ik maar zeggen.
Natuurlijk is bij de een de fam groter dan bij de anderen idem met vrienden.
Verder mijn schoonzusje had het met de 1ste na 6 maanden nog kraamvisite bij de 2de hebben ze iets op het kaartje gezet wat neer komt we vinden het leuk als je komt kijken maar wel binnen 6 weken.
Niet letterlijk zo natuurlijk maar daar valt wel wat van te maken.
Je dwingt niet enz maar bent wel duidelijk!
Ik heb zelf geen ervaring met kraamfeest, heb er niets mee enzo dus ik zou het niet doen persoonlijk,
maar als jullie je er goed bij voelen dan zeker DOEN!

sucses ermee

gr Louise

Wij gaan meer op onze grenzen letten! En daarnaast gaan we ook minder geboortekaartjes versturen. Scheelt een hoop geld en frustratie :).

Nu nog een truc om mijn schoonouders op afstand te houden. Die zijn nu al ongelovelijk irritant.

Hoi,

mijn neef en zijn vrouw hadden wel een baby feestje gedaan.
Vond het opzicht een leuk idee, maar zou er persoonlijk niet voor kiezen.
De mensen kwamen binnen, cadeautje werd op een berg gelegd en de kleine baby zag je nauwelijk omdat het zo druk was... Moeder hield zelf ook gewoon de baby bij zich.
Dat is de enige ervaring die ik er mee heb.

Ik denk ik dat zelf liever zou kiezen voor kraambezoek en dan ook duidelijke grenzen voor mezelf zou maken.
Wanneer wil ik bezoek, hoeveel bezoek.... maar daar kan ik nog ff over denken (12 weekjes ;))

Terug
Bovenaan