help: kraamvisite

Ik kom ook even inbreken. Ben van de mamaclub juni. Maar wij hebben zowel met de oudste als de jongste dochter 2x een kraamfeest gegeven. 1x voor de ooms/tantes van mijn kant en de andere keer voor de ooms/tantes voor mijn mans kant.
Ook hadden we nog 1x alle collega's van hem.
Dat scheelde al behoorlijk visitie. En inderdaad hoe meer kinderen je krijgt, hoe minder kraamvisite. Ideaal... !

Succes!

hey hey

ik ben van de mei mama's
en wij hadden met onze tweede zoon een kraam feest dat hadden we gedaan om dat wij met de eerste ook heel lang nog na de geboorte visite hebben gehad en we idd geen een weekend vrij hadden dus besloten we drie weken na de bevalling een kraam feest tegeven.. dat was echt heel ontspannen moet ik zeggen de eerste weken was heerlijk met het gezin en alleen de naaste familie kwam.. en de dag van het feest was gewoon heel lekker..twee vriendinnen hadden de taak op der genomen dat die de hele tijd met hapjes en drankjes rond gingen en de kleine lag in zijn wieg benee in de woon kamer waar iedereen die kleine zelf kon zien en vasthouden het ging allemaal heel ontspannen en was heel erg gezellig.. zeker een aanrader !!!!
het feest heeft 4 uurtjes geduurt dat was echt lang genoeg en daarna weer heerlijk rust..

maar goed succes het maken van je keus!!

Hier ook zwaar aan het overwegen om een kraam feest te geven. Er komen met verjaardagen al zoveel mensen dat we dat al niet eens in 1 keer kunnen doen, En heb inderdaad geen zin in wekenlange avonden of weekenden vol visite. Ja het is grenzen aangeven maar waar trek je die... Want mensen waar je toch veel contact mee heb willen allemaal toch komen...
En aangezien wij in juni uitgerekend zijn en wel een grote tuin hebben, is de kans groot dat we een kraamfeest doen, En dan inderdaad 3 a 4 uurtjes en dan basta. Weet dat er wel nichtjes zijn die bedienen erg leuk vinden en als beide ouders smorgens een schaal met hapjes klaar maken hebben wij er zelf weinig werk van...
Partner twijfeld nog een beetje, want kraamvisite hou je toch wel. Maar dan kun je duidelijk zeggen alleen ouders en broers/ zussen. Dan is het ook niet zo druk.

Van te voren aangeven wat de rust tijden zijn, manlief of zelf een planning laten bijhouden voor het bezoek. En dan een paar bezoekers per keer. Onverwacht bezoek gewoon wegsturen of bij binnenkomst zeggen dat je liever had gehad dat ze even hadden gebeld van te voren maar dat je nu wel een half uurtje hebt.

Gewoon doen! Als zij geen rekening met jou/jullie houden, waarom dan wel met hen???

Allerlei grenzen die misschien even wennen zijn, maar misschien kun je ze de laatste weken wel vast oefenen. Ik irriteer me nu al wel eens en zeg dus ook al wel eens: ok ik ben het zat, het was gezellig, maar nu wil ik graag dat jullie weg gaan. Gaat prima en over het algemeen alle begrip van de anderen!

8 weken na de geboorte van onze zoon hebben we een babyfeest gegeven. We wonen vlakbij het strand en hebben daar een deel van een paviljoen gehuurd. Dat is ons bijzonder goed bevallen; veel vrienden en familie wonen verspreid door het land en vonden het leuk om elkaar weer eens te zien. De kinderen konden lekker op het strand spelen en de volwassenen bijpraten of elkaar leren kennen. Er waren ongeveer 80 mensen en 30 kinderen en de totale kosten incl drank, taart, bitterballen etc was 700 euro, een groot bedrag, maar wel meer dan waard; geen gesleep met boodschappen, gebroken weekeinden etc. Ik ben nu zwanger van de tweede en we gaan dit zeker weer doen!

Hier nog een inbreker (mamajuni2010),

Ik heb gewoon ook vaak viste tegelijk gehad. Als ik dan op donderdagavond al met mensen had afgesproken om 20.00 en er belde nog iemand dan liet ik die vaak op dezelfde tijd komen (zonder het te zeggen hihihi). Dan had ik wel een paar keer 6 mensen tegelijk voor een uurtje, maar het scheelde wel omdat we meer dagen voor ons over hielden.
Of ik sprak met de een af om 19 uur (tot 20 uur)en met de ander om 19.30 (tot 20.30 uur). Dan was om 20.30 iedereen weer weg en hadden wij lekker 2 kraamvistes tegelijk afgehandeld.

ps. Wij hebben de eerste twee weken geen viste gedaan............dat beviel heel erg goed!!!!

succes

Voor ons geen kraamfeest! Ik vind het gewoon niet zo gastvrij. Als goede vrienden een kraamfeest houden durf je bijna niet meer even je hoofd om het hoekje te steken. Al is het maar voor een half uurtje. En op zo'n feest zijn er veel onbekenden en een gezellig praatje over de baby met de ouders zit er niet in. Dus ja... wat heeft het dan voor nut dan alleen even je cadeautje afgeven, je taartje eten en m weer peren. Zelfs vind ik dat helemaal niks.

Wij vonden het bij de eerste best veel in de eerste periode, maar het was ook heel erg gezellig! En we konden duidelijk grenzen stellen. 2 avonden in de week en 1 avond in het weekend. Dat scheelt al een hele hoop hoor. En we gaven er altijd bij aan wanneer we naar bed wilden. Dus na half 10 rust! (in de kraamweek na half 9 al!) Mensen die blijven hangen, als jij duidelijk bent geweest, hebben totaal geen respect voor de kraamvrouw. Het is best vermoeiend de eerste 6 weken. Zeker als je kind 's nachts vaak komt.

Vraag mensen gewoon of ze hun bezoekje kort willen houden! Een kop koffie, iets lekkers en dan is het gewoon klaar. Kraambezoek moet geen verjaardagsvisite worden, al verwachten sommige mensen het wel.

Terug
Bovenaan