Help! Kv of bv?

Hallo,

Ik ben sinds 20 juli de trotse moeder van ons zoontje Milan. Ook ik ben fanatiek begonnen met borstvoeding. Omdat hij teveel was afgevallen na de geboorte moest ik al gaan kolven om bij te voeden. Daarvan kreeg ik flinke kloven  en ik overgestapt op tepelhoedjes, nog een paar dagen later kreeg ik een borstontsteking en moest na de voeding mijn borsten helemaal leeg kolven. Daar kreeg ik nog meer kloven van zodat het voeden voor mij echt een drama werd. Ik was er bijna 1,5 uur per keer mee bezig en lag te huilen als hij weer aangelegd moest worden. Toen zat ik er helemaal doorheen en heb (ook met veel schuldgevoel) vorige week maandag besloten om te gaan afbouwen. 1 voeding per 2 dagen vervangen voor nutrilon en de overige voedingen afkolven. Vervolgens kreeg Milan ook nog spruw vorige week en ben ik helemaal gestopt met het geven van de borst. Inmiddels krijgt hij nu 4 flesjes nutrilon en 3 flesjes gevuld met borstvoeding (zo blijft z'n ontlasting nog iets makkelijker gaan). Ik kolf nu nog maar 2 keer per dag en haal er ruim 300 cc per keer uit. Het dus melk genoeg. De vriezer ligt inmiddels helemaal vol met gevulde ijsblokjeszakjes met borstmelk. Ik ben van plan om zondag te gaan stoppen met kolven en bereid me alvast voor op flinke stuwing, want die 2 keer per dag kolven zijn echt wel nodig.

Al met al bevalt het mij onzettend goed het geven van een flesje! Mijn man of iemand anders kan nu ook eens een voeding overnemen en ik heb wat  meer tijd voor mezelf. Doordat het kolven zo goed gaat krijgt hij nog steeds borstvoeding binnen, alles wat hij binnen krijgt is mooi meegenomen. Achteraf ben ik dus blij dat ik deze beslissing heb genomen en kan nu ook weer genieten van de kleine.

Succes

als ik je zo hoor, wil je nog helemaal niet stoppen met bv. ik xzou goed kijken naar of ze tevreden is. misshcien moet je een flesje erbij doen. maar ik zou nog niet helemaal stoppen. ik heb met mijn zoontje ook wat gemodderd in het begin. ik was uiteindelijk blij dat ik ben doorgegaan. uiteindelijk kwamen wij uit op een combi tussen bv en kv en daar hebben we het lang mee volgehouden, vanaf mnd 4 tot en met 6.
en toen was het op.
greet

Ik zou niet weten waarom je over zou stappen op kv. Je kindje is ziek, niet jouw bv!  Of ze nou bv of kv krijgt, je kindje wordt echt niet opeens beter!

Ik zou je vraag eens stellen op het borstvoedingsforum, daar kunnen ze je vast goed helpen. http://www.borstvoedingsforum.nl

Of beter nog: neem contact op met één van de vrijwilligers van VBN of LLL, zij kunnen je goed adviseren over wat je kunt doen om je kindje meer aan te laten komen.
Doen hoor! Zij helpen je graag en goed:
VBN: 0343-576626
LLL: 0111-413189

Beterschap voor je kindje!

Groetjes,
Helena

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties, het heeft me enorm geholpen! Na een paar
dagen twijfelen heb ik besloten om zo door te gaan met de borstvoeding
en 's avonds een fles nutrilon. het gaat verder heel erg goed.

Goed besluit! Niet goed aankomen ligt niet aan de (hoeveelheid)
borstvoeding, maar aan andere dingen. Misschien hapt ze niet goed,
krijgt ze alleen maar voormelk, is ze ziek enz enz. Als je meer advies
wilt, kun je ook een lactatiedeskundige vragen. Sommige
consultatiebureaus zijn er veel te makkelijk in om bv de schuld te
geven. Vreselijk! Natuurlijk, als je zelf stress hebt en je voelt je
niet lekker met bv geven, dan moet je stoppen, maar anders....

Groetjes,

Miriam

Hallo,
Ik heb al eens gehoord dat je moedermelk kunt laten testen op de hoeveelheid voeding die er in zit. Zou je misschien bij het cb kunnen na vragen.
Het is ook nog mogelijk om de borstvoeding te kolven en dit met de fles te geven. Dan weet je precies hoeveel jou kindje heeft gedronken. Ook heb ik gehoord dat het drinken uit een flesje minder energie/kracht kost, dus dat jou kindje misschien dan ook meer kan drinken per keer.
Ook heb ik van de kraamverzorgster gehoord dat je afgekolfde voeding met een slangetje naar je tepel toe kunt geven. Dit deden ze nog wel eens bij baby's die nog niet genoeg kracht hadden om te drinken.
Ik hoop dat je wat aan de tips hebt.
Groeten Anke.

Terug
Bovenaan