Help! Lichaam geeft aan niet meer te kunnen. Wanneer stop je dan met werken?

HildevR

New member
Heey allemaal,

Wij zijn in verwachting van een tweeling. Super leuk maar ik merk dat het de laatste weken wel een stuk zwaarder aan het worden is. Ik zit nu op 23 weken zwangerschap en het gaat gelukkig tot nu toe erg goed met de 2 kleintjes ?
Ik ga momenteel, behalve vandaag, 5 dagen naar het werk toe. Dit zijn 3 halve dagen en 2 vollere dagen waardoor ik vaak zo'n 26 uur werk in de week. Ik ben fysiotherapeut bij ouderen dus best fysiek werk. De laatste weken merk ik dat als ik thuis kom ik helemaal uitgeput ben en ik thuis geen energie meer heb om iets te doen. Vorige week had ik ook een drukke week en merkte ik dat ik door de dag heen steeds meer benauwd raakte, vermoeider, licht in het hoofd en opbouwende pijnklachten rondom bekken/billen. Heb het een beetje weggeschoven op de mondkapjes die wij gebruiken maar begin nu toch te twijfelen of het mijn lichaam is die aangeeft dat het niet zo veel meer over heeft. Gister kwam ik terug van het werken en was ik bekaf en kwam er flinke misselijkheid omhoog. Ik voelde me zo beroerd dat ik voor vandaag me maar ziek gemeld heb. Vanochtend ben ik wakker geworden met een zeer lichaam, spierpijn en lichte verkoudheid. Iets wat ik van mezelf herken als ik ontspan en de stress uit mijn lichaam komt ? oeps... Ben ik te ver gegaan met werken? Kan ik beter besluiten voor mezelf nu te stoppen km zo voldoende energie te hebben voor mezelf en de tweeling? Hoe hebben jullie dat besloten om voor je verlof al te stoppen? Ik vind het zo lastig aanvoelen of dit nu het limiet is of dat ik nog even door kan... Ben benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan!
 
Ik heb beide uitgewerkt tot het eind, maar dat was beide keren met 1 kindje. Chapeau dat je het al zo ver red met 2 kleintjes! Bij de 2e had ik ischias en ben ik met mn stomme kop te lang doorgegaan, waardoor ik in mn verlof echt GESLOOPT was. Mijn advies is ook echt luister naar je lijf. Probeer evt bij twijfel je werkzaamheden te spreiden, in indd als je hierna nog steeds voelt dat het teveel is echt op tijd aan de bel trekken. Evt contact met de arboarts en/of leidinggevende, misschien is er een middenweg?? Heel veel succes!
 
Het klinkt alsof je werk in de huidige uren teveel is. Wellicht kun je wat minder uren werken om het nog even vol te houden? Nu eerst maar even een paar dagen uitzieken. Misschien kun je een afspraak bij de bedrijfsarts maken om te bespreken hoe je je werk zo goed mogelijk nog vol kunt houden, of samen de knoop door te hakken dat het niet meer gaat. 


Veel sterkte en nu eerst maar even bijkomen!
 
Yup
Lekker stoppen.
Ik heb me ook eerder ziek gemeld.
(20 weken)
Ben nu 35 weken.
Echt aan jezelf (en je twee babies) denken hoor.....
Je lichaam houd je niet voor de gek zeg ik altijd. Genoeg is genoeg ❤️
Ga lekker genieten.
Hoop dat dit op je werk allemaal goed te regelen is :)

Liefs
 
Nou ik vind hoe je dit beschrijft eigenlijk al genoeg is om te stoppen. Je zou nog kunnen kijken hoe het is als je bijv de helft van je uren werkt. Maar aan de andere kant als het gewoon niet gaat is het ook klaar. Ik herken het wel, ik was continu beroerd gesloopt tijdens m'n tweede zwangerschap, ik lag er al met 22w uit. En de weken ervoor al elke keer, dan wel dan niet. Toch ging ik het weer proberen na een paar dagen en elke keer ging het weer fout toen dacht ik ok knop om het is klaar! Dus ik voelde wel echt m'n grens. En de bedrijfsarts belde en die zei gelijk, stoppen met werken tot het einde vd zwangerschap. Dus de bedrijfsarts kan je ook helpen met je keuze.(Ik was zwanger van 1 kindje en had last van hyperemesis gravidarum) succes met je keuze en denk aan jezelf en je kleintjes!
 
Dankjewel! Heb contact gehad met werk en die hebben me sinds afgelopen week ziek gemeld. Is ook maar goed ook want ik ben nog steeds snipverkouden. Nu dus wel echt duidelijk dat dit echt de maximale grens was voor mij!
 
Stoppen heb ik idd maar gedaan! Maar goed ook want zit nog steeds flink ziek op de bank ? dus nu lekker uitzieken en dan genieten van mijn verlof!
 
Terug
Bovenaan