help , mag hij 12 uur zonder voeding???????????

hoi meiden ,

ben nog niet zo actief geweest op dit forum (helaas)
omdat mijn zoontje 1 week na de geboorte is opgnomen in het ziekenhuis. en daar bijna 8 weken heeft gelegen .(lang verhaal)

nu mijn vraag:

Ryan is dinsdag 3 maanden en weegt +/- 6 kilo
nu krijgt hij de voeding als volgt:

07:00     180water 6 schepjes
11:00     180water 6 schepjes
15:00     180water 6 schepjes
19:00     180water 6 schepjes
23:00     180water 6 schepjes

dus 5x 200 voeding

nu moet ik hem steeds om 23:00 uur wakker maken voor de fles en daar is hij niet echt blij mee , hij wordt dan helemaal overstuur en niet goed wakker ook eet hij zijn fles nog niet eens voor de helft leeg

nu mijn vraag; mag hij van 19:00 tot 07:00 aan een stuk doorslapen??

of is hij hiet nog te jong voor???

bedankt alvast

groetjes liefs moekje

 
hoi
ik denk dat het niet goed is dat je kindje 12 uur achter elkaar slaapt. Kun je niet de fles van 2300 hr in tweeen doen qua hoeveelheid en overdag een extra voedingsmoment inlassen met die halve fles> en dan om 2300 hr weer een halve fles>

maar mss kun je het beter aan het CB vragen,
succes
 
Mijn tweeling dochtertjes (nu 5,5 maand) moest ik ook met 3,5 maand steeds wakker maken. Ik heb toen op eigen initiatief de voeding van 23.00 uur weggelaten, en ze sliepen ook meestal heerlijk door tot ong 6.30. Toen ik dat op het CB vertelde was hun reactie: eigenlijk mogen ze nog niet langer dan ong 10-11 uur zonder voeding, dus probeer die laatste voeding zo laat mogelijk te geven bijv. om 20.00-20.30 ipv om 19.00 uur. Bij ons is dat echter nooit gelukt, omdat de meiden het gewoon zat zijn om 19.00 uur en willen eten, en daarna naar bed. Ik heb het maar zo lief genomen, hoor, mijn oudste dochter sliep ook al snel 12 uur achter elkaar. Ik vind ook wel een beetje dat ze dat zelf wel aan kunnen geven.

Succes!
Majebe
 
Hoi,
onze zoon is ook bijna 3 maanden en sinds kort slaapt hij toch ongeveer van 8uur tot half 8. Omdat we ook aan 4 voedingen zitten maar soms hij de 5de toch nog nodig heeft (slaapt 's nachts soms onrustig) geven wij die rond 23uur ook nog een flesje. Maar hij drinkt dit ook niet leeg, soms zelfs maar de helft. Maar omdat hij toch in een diepe slaap zit en wij ondervonden hebben dat hij niet altijd even rustig is als we hem wakker maken en dan terug te slapen leggen, hebben we een andere techniek toegepast. Ik weet niet of je al van de babyfluisteraar hebt gehoord. Deze heeft het over droomvoeden. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat je je kindje niet moet wakker maken maar hem eten geeft in zijn slaapt. Je neemt je kindje uit z'n bedje, streelt zachtjes met de speen over zijn lip tot zijn mondje openvalt en dan geef je het flesje en hij begint te eten. Hij stopt ook wanneer hij genoeg heeft. Terug in z'n bedje en er is precies niets gebeurd. Toen we het de eerste keer probeerde,  heeft het wel enkele pogingen geduurd voor hij zijn mond opendeed maar nadien ging het vanzelf. Het is natuurlijk maar een ideetje en miss lukt dit bij jou langs geen kanten. Onze zoon is nogal een vaste slaper, dus heeft er geen last van als je hem uit zijn bed haalt. Maar dat is natuurlijk bij iedereen anders. Maar voor ons was het een goede oplossing om toch nog eten te geven,  en hem voor dat kleine beetje niet wakker te maken.  In ieder geval heel veel succes!
Bisous
Alysse
 
Hallo daar!

Meid, als ik jou was, zou ik hem lekker laten slapen!!! Je beeb geeft zelf al aan dat hij het helemaal niet zo leuk vind, dat hij wakker word gemaakt. Hij drinkt zelfs zijn fles niet leeg. Zegt genoeg toch denk ik?!

Dayden sliep met 8 weken door, en zat al heel gauw op 4/5 flessen per dag. Hij sliep van 20.00 uur s'avonds tot de volgende ochtend half 10!!! Soms wel eens tot 10.30 uur!

Echt niet dat ik hem wakker maakte hoor, kereltje deed het harstikke goed, heb er nooit geen problemen mee gehad.

Groetjes Leontine
mama van Dayden Joshua 21 maanden
 
Hoi,
mijn dochter sliep met 3 maanden ook al door. Ik geef volledige bv en de laatste rond 19:00-19:30, ze slaapt dan door tot de volgende ochtend 5-6 uur. Ik heb ook al een paar keer geprobeerd haar wakker te maken om 23:00u en dan gaf ik haar bv. Meestal had ze daar helemaal geen zin en nam maar een slokjes. Ik merkte dat ze dan een onrustigere nacht had, dus toen heb ik besloten om haar maar lekker door te laten slapen, gaat veel beter.
Dus ik denk dat je gewoon is moet proberen om hem lekker te laten slapen en niet wakker te maken voor de laatste voeding van 23:00u, als hij honger heeft wordt hij echt wel wakker hoor!
Succes, groetjes van Sonja.
 
Lotte wilde vanaf week 3 al doorslapen en was niet wakker te krijgen voor de voedingen (maar die kreeg bv op verzoek, is toch weer anders). En zij haalde de voeding gewoon overdag in. Dat ging prima.

Groetjes, Marisa
 
Terug
Bovenaan