help me,dillema

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal.
ik heb een enorm dillema en vraag jullie advies.

het zit zo.
1 dec ben ik uitgerekend en ik ben van plan bv te gaan geven.
nu is het zo dat mn schoonmoeder in maart 50 wordt en wij als kinderen haar een avond aanbieden met zn allen naar andre van duin en uit eten. ze worden daar dan met de limo heen gebracht.
echt heel leuk allemaal.
kleine kindjes gaan naar oppas.

nu het dillema.
mijn zwager (dus de zoon van) moet in februari weg voor 5 maanden (marine)
dat betekend dus dat het uitje naar voren geschoven wordt.
de datum die nu staat is 26 januari.

we wonen in friesland en we moeten naar groningen voor het theater en het eten dus ook niet naast de deur. je zit toch zowiezo 45 min in de auto. (als het verkeer heel erg mee zit)

voor de bv zou ik kunnen kolven. maar het kindje is dan best wel een lange tijd bij bv mijn ouders. en het krijgt dan voor het eerst uit het flesje stel dat ie niet wil drinken.

als ik op de uitgerekende datum beval zou het kindje dan 8 weken zijn. dat vind ik eigenlijk wel al heel jong om het zolang naar een oppas te doen. maar stel dat het kindje 2 weken later komt is het nog maar 6 weken!!

ik weet ook niet of we het kindje savonds nog weer op kunnen halen want het begint pas om 20:00 uur.en ik weet niet hoe lang het duurt. + dan nog een uur terug rijden.
grote kans dat ie bij mijn ouders moet slapen.

ik weet dat ik in dit geval eigenlijk naar mn gevoel moet luisteren maar die is op dit moment niet helemaal betrouwbaar door de hormonen denk ik.
ik vind het idee nu om een 6 weken oud hummeltje een nacht bij iemand anders te laten slapen verschrikkelijk kan er wel om huilen (zou genoeg moeten zeggen).
maar ik wil heel graag van jullie horen wat jullie zouden doen.

of ermee akkoord blijven gaan en mocht het me tegen blijven staan dan gewoon niet mee gaan   {heb dat ook al aangegeven) of nu al zeggen jopngens dat gaat hem niet worden. ik heb het er nog niet met mn mannetje over gehad die is weg voor zn werk.

en kan ik een ander wel met zo'n jonge baby opzadelen ook al is het voor een avond en misschioen nacht. ik bedoel hij/zij zal nog wel niet door slapen en moet om de zoveel uur gevoed worden kun je dat van iemand vragen of ze dat even doen??
nou jah zoasl jullie begrijpen zit het mij niet helemaal lekker.

voor hetzelfde geld heb je een baby die 2 keer in de nacht komt lekker om die op bezoek te hebben.

graag jullie advies en als je vragen hebt of meer wil weten voor een zo'n duidleijk mogelijk beeld van de situatie schroom niet.

groetjes juppie

Hoi,

Heel makkelijk denk ik.
Nu een knoop hakken, niet gaan.
Je blijft hiermee zitten voor en na de bevalling.
Vooral na zie je er enorm tegenop om je kindje achter te laten, dat wordt janken.
Moet je jezelf niet aan doen.
enne... inderdaad denk ik niet dat je een ander met zo'n kleintje een hele nachj moet  opzadelen. Je zit toch niet lekker ontspannen die avond.
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt met mijn vorige kindje en ben ook niet gegaan.  
Prima beslissing, jouw tijd komt echt wel weer.

Groetjes,

Bons (6 december uitgerekend)

Hoi hoi,

Je vroeg om een mening en dus hierbij de mijne.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe graag je zelf wilt (of je een kindje heb of niet, maw als je nu niet zwanger zou zijn, zou je dan ook graag gegaan zijn...?)
Als de oppas wil oppassen op zo'n kleintje dan weten ze ook dat ze misschien tig keer het bed uit zouden moeten.....
Ik denk niet dat uit een flesje drinken een probleem zal zijn. Ik zou eerder de vk of evt de kraamzorg vragen of je kindje dan de borst weer wil! Van borst naar fles levert over het algemeen geen problemen op, maar vaker andersom...
Ik weet nog dat mijn zoon ongeveer 5 a 6 weken oud was, en voor het eerst weg was. Tuurlijk was ik toch ongerust, maar had de oppas op het hart gedrukt te bellen voor gevallen dat.....
Ik vond het even helemaal geweldig. Even rust, andere gezelligheid ed.
Na de tijd leek ik opgeladen, ook goed voor de kleine.
Ik ben een lijstjes mens, en ik zo een voor en tegens lijstje maken, en daarop een beslissing maken.

Heel veel succes, en hopenlijk kan je een beslissing maken waar je 100% achter staat. En wat je ook besluit, laat je niet ompraten het is jouw gevoel, jouw kindje en jouw beslissing!!!!!!!!

Groetjes Bertine

Hoi,

Nu een beslissing nemen kun je toch niet doen. Je weet niet wat er allemaal nog gebeurt en wat voor kindje jullie straks hebben.
Ik denk dat je pas echt een beslissing kunt nemen als je bijna bij de datum bent van het avondje.
Het is wel heerlijk om er even uit te zijn, vooral na een intensieve periode. Even helemaal genieten. Je ouders zullen het vast ook niet erg vinden om een avondje op hun kleinkind te passen, ze halen hun slaap wel weer in.....en zullen vast elke minuut genieten.
Heb je straks een makkelijke baby, dan geeft dat vast helemaal geen problemen.

Kijk dus t.z.t en zeg nu gewoon dat je wel wilt komen maar het nog niet definitief kunt zeggen. Dan hou je gewoon alle opties open.

Succes, en geniet er nog maar even lekker van!!

Liefs Hilma.

Ik zou nu nog even geen beslissing maken. Moet je dat wel luister naar je gevoel. Als het niet goed voelt niet doen!! Je hebt dan waarschijnlijk een klote avond. En daar heeft niemand wat aan. Als je je ouders vraagt om op de passen weten zij zel wel denk ik dat ze er eventueel vaak uit moeten (ze hebben jou ook groot gebracht).
Wat betreft fles/borst is niks over te zeggen ieder kind is anders. De ene zal de fles wel accepteren en de andere niet. Dat geld ook voor de borst. Niemand kan daar nu iets over zeggen. Hangt helemaal van je kindje af.......
Doe wat je gevoel je zegt......dus als je nu eigenlijk al weet dat het niks is gewoon de knoop door hakken. Het is jou leven dus jou beslissing.
Sterkte met wat je gaat doen.

Groetjes

inderdaad een dilema. het is al gezegd, maar ik zou gewoon kijken hoe je je op dat moment voelt en erover denkt. niemand zal dat je kwalijk nemen. Je ouders zullen het niet erg vinden om op te passen, ze weten best dat ze er dan vaak uit zullen moeten, maar het gaat erom hoe jij je erbij voelt. en je vriend/man kan ook alleen naar het feest
groetjes,
lia

Ik zo hierover ook nog geen beslissing nemen. Kijk gewoon hoe het gaat als je bevallen bent.

Ik weet nog dat ik bij de eerste een etentje had van mijn schoonfamilie (die wilden natuurlijk de baby showen en planden 5 weken na mijn uitgerekende datum de feestavond, ook ver buiten onze stad).
Ik had er een hard hoofd in en baalde ontzettend dat zij dit zo gepland hadden, maar heb het even afgewacht.

Uiteindelijk gebeurde het meest ondenkbare: ik beviel 2 weken te laat met een keizersnede. Dus 3 weken daarna was die feestavond.

Groot verschil is wel dat mijn kindje mee kon en ik ben dus ook gegaan. Ik vond het voor mijn schoonouders toch wel sneu als ik niet zou gaan en heb toen met mijn man afgesproken, als het niet zou gaan, zouden we direct weer vertrekken.

Gelukkig is het allemaal goed gegaan en hebben we een hele leuke avond gehad.

Ik heb dus nu voor onze tweede een uitje gepland voor half februari, terwijl ik dus eind december ben uitgerekend.
Wel ga ik na de bevalling direct beginnen met kolven, omdat ik weet dat je niet direct hele voedingen zult kunnen afkolven, dit moet je echt even leren en de tijd geven.
Maar dan gaan wij lekker een avondje weg.

Succes met je bevalling en te nemen beslissing. En doe vooral waar jij je prettig bij voelt!

gr mama van MD

Hallo

Ik denk dat je die beslissing nu nog niet kan nemen. Als je nu al nee zegt dan
krijg je misschien wel spijt. Wie weet voel je je heel goed tegen die tijd en slaapt
de baby al door. Je weet nooit hoe het loopt. En als je op het laatste moment
afzegt dan snappen ze dat best wel hoor. Misschien kan je de baby wel meenemen,
informeer eens naar die mogelijkheden. Proberen kan altijd en zo kan je er toch
bijzijn en hoef je de baby niet weg te brengen. Niet geschoten is altijd mis, dus
wat heb je te verliezen.

Succes met je beslissing en veel liefs Cindy

Terug
Bovenaan