Help!! Me zoon van 3 weken kan niet tegen alleen zijn.

Hallo moeders,

Ik heb een brandende vraag.
Me zoontje van 3 weken, kan niet tegen alleen zijn. Hij huild de daken van de huizen als hij in ze bedje word gelegd, of ik hem nu 10 min laat liggen of 30 min, hij blijft huilen. Je moet 100x ze speentje erin doen, die er weer net zo hard uitvalt.
maar zodra ik hem oppak, is hij stil.
Nu had ik een oplossing, hem in de wandelwagen bak leggen ( lekker klein en knus) En hem in slaap wiegen.
maar hoorde dat je ze verpest, en de ander zegt je kan een kind van 3 weken niet verpesten.
Word gek van die verschillende verhalen.
We zijn allemaal gebroken hier, want het gaat de hele dag door dat gehuil, en moet er de hele dag mee gaan lopen. Je komt nergens aan toe.
En dat gehuil gaat door merg en been.

Moeders hebben jullie hier ervaring mee? En hoe pakte jullie het aan.

Hopeloze mamma moet hulp hebben :'(
 
hoi hoi.

ik ken het gevoel van de verschillende verhalen, ik kan je alleen maar zeggen dat je je eigen gevoel moet volgen. dus als je hem in de wagenbak wil leggen dan doe je dat als je er daar goed bij voelt.

ik heb toen zelf een draagdoek gekocht omdat mijn dochtertje ook niet in haar eigen bedje wilde slapen maar alleen maar bij mij. ik kon dus ook niks doen, en die doek was een uitkomst, zelfs strijken lukte haha. er waren ook mensen in mijn omgeving die zeiden dat het niet goed was om haar de hele tijd bij me te hebben maar voor mij voelde het goed dus deed het gewoon.

dus nog een keer, volg je eigen gevoel!!!!

groetjes
peetje
 
Hoi,
Ik ben moeder van drie en zwanger van de 4e.
Ik denk dat je van een kindje van 3wk niet kan/mag verwachten dat ze het wel alleen redden.
Hij heeft 9mnd veilig in je buik gezeten en nu moet hij je missen, een draagdoek is een oplossing of hem in de box leggen en er langs gaan zitten en wat tegen hem praten zodat hij kan wennen aan het feit dat mama hem niet de hele dag vast heeft!
Sorry hoor, maar ik denk echt dat je op dit moment teveel van hem verwacht!
Succes ermee
Groetjes
 
Hallo MJ,

Het is me eerste kindje,
en ik verwacht niet dat hij slaapt als ik dat wil.
Ik vraag gewoon een mening, want ik word er soms best onzeker van, want wat moet ik nu.
Vandaar dat ik vraag hoe jullie het doen?
 
Je zoon is 3 weken, dat is nog zoooo klein. Natuurlijk wil hij niet alleen zijn. Pak hem lekker bij je, of leg hem idd. in de kinderwagenbak. Alleen slapen kan je later aanleren, dat komt echt wel goed. Je verpest het hier echt niet mee. Je merkt vanzelf wanneer jij het idee hebt dat hij groot genoeg is om in zijn eigen bedje te slapen en zelf in slaap te vallen (wakker in bed leggen dus en dan na een kusje weggaan). Bij mijn dochters was dat rond de 4 maanden. Toen hadden ze een vast ritme van twee slaapjes en gingen elke avond rond 8 uur slapen.
Je maakt het jezelf onnodig moeilijk door hem zo te laten huilen.
En nergens aan toe komen met een baby is normaal, daarom vind men de babytijd zwaar. Babies die 20 uur per 24 uur slapen in hun eigen bed zijn uitzonderingen, dit is heel normaal.
 
Hallo reisa,

Super bedankt voor je reactie, hier heb ik echt wat aan,
Onze ouders zijn nog van de oude garde, en zeggen de hele dag door, dat we hem NIET uit bed mogen halen, hie lang hij ook huilt. Anders word hij vervelend.
En dat wil ik natuurlijk ook weer niet.
Maar als hij huilt neem ik hem lekker bij me en ga ik hem vertroetelen.
zo zielig als hij huilt, word er soms zo onzeker van, iedereen zegt wat anders :p haha
 
Een baby heeft weinig communicatie tot zijn beschikking. Huilen is het krachtigste signaal dat hij iemand nodig heeft. Daar moet je niet aan voorbij gaan. Hoe frustrerend moet dat zijn voor een baby.
Jouw gevoel zegt al dat het niet goed is om hem te laten huilen, dat gevoel is er niet voor niets.
 
Er zijn inmiddels ook wetenschappelijke onderzoeken geweest die hebben aangetoond dat het lang laten huilen van een jonge baby niet goed is, schadelijk zelfs.
 
Terug
Bovenaan