Help, meningsverschil laten huilen

<p>Hallo ik hoop dat iemand me kan helpen. Ons zoontje is nu 7 weken oud. En af en toe heeft hij een huilbui als hij moe is en niet in slaap kan komen. Hij valt eigenlijk altijd aan de borst in slaap. Maar mijn vriend wil hem laten huilen tot hij in slaap valt en ik kan dat dus niet. Het voelt echt als een kwelling om hem te laten huilen. Voor mijn gevoel wil</p><p>hij gewoon getroost worden. En mijn vriend is bang dat hij zo verwend word . Hebben er meer dit probleem? En hoe lossen jullie dit op?</p>

hoi!
dat laten huilen is  zooooo achterhaald!
Hij is nog zo jong! Volg je moederhart en lekker bij je houden. Een baby van die leeftijd huilt niet voor niets. 
Je kan je kindje de eerste 9 maanden niet verwennen,dat hebben ze echt niet door hoe dat moet.
mijn dochter heb ik de eerste maanden ook in slaap gevoed met de borst. Mijn zoon wilde liever in slaap gewiegd worden. 
Rond de 16 weken was dit vanzelf over en ze slapen beiden goed! 
Negen maanden in de buik.. negen maanden op de buik.
geniet er gewoon lekker van dat hij bij jou getroost wordt. cliché.. maar deze periode duurt maar zo kort. De eerste 12 weken zijn echt het pittigst.. daarna zal je merken dat jeje kindje goed kent en hij jou. Prikkels beter aan kan waardoor het huil uurtje minder wordt en je bent zelfverzekerd als moeder.. jij weet het beste.
liefs, 
mama van 2 (1 en 0)

Als je iets gaat doen waar je zelf niet achter staat, gaat het sowieso niet werken lijkt me. Misschien als jullie samen zijn nog wel, maar wat als jij een keer alleen bent? Ga je hem dan ook laten huilen als je er niet echt achter staat? Het lijkt me voor zo'n kleintje niet duidelijk als je het soms wel soms niet doet. Dus als je er nog niet aan toe bent, moet je hem denk ik niet soms wel soms niet laten huilen. 
Ik hoor inderdaad wel waker dat je ze niet kan verwennen zo jong en je ze niet moet laten huilen. Maar bij mijn dochter was het laten huilen wel even nodig. Zij kon moeilijk in haar eigen bedje slapen, maar als ze eenmaal sliep, sliep ze daar een stuk langer en beter dan bij mij op de borst of in de box. Dus ik heb haar vanaf 9 weken consequent iedere keer in haar bedje laten slapen. En dat was de eerste week veel en lang huilen. Ik ging er iedere 5 minuten even heen, hand op dr wang, speen in en fluisteren dat ze lekker mag gaan slapen. De eerste week was pittig, maar de tweede week was al een heel stuk beter en met de derde week sliep ze vaak zelfs zonder te huilen, of duurde het maar 5 of 10 minuutjes (ik merkte dat ze vooral huilde als ze een drukke dag had, beetje uitlaatklep). Maar als ze wakker werd na een goed slaapje was ze veel vrolijker en dronk ze een stuk beter dus ik wist dat het voor haar de juiste beslissing was. 
Ik merkte ook wel goed het verschil tussen een moeheidshuiltje en overstuur. Als ze overstuur was, ging ik er natuurlijk niet mee door en troostte ik dr tot het weer goed was. Maar dat verschil leer je ook snel genoeg. 
Iedere mama, en ieder kind, is anders. Ik wil denk ik eigenlijk alleen maar zeggen dat het soms wel een goede optie kan zijn om even te laten huilen. 

Hier de eerste ook altijd met de borst in slaap gevoed, de tweede slaapt beter in zijn bedje, maar als hij gaat huilen haal ik hem er ook uit en wieg ik even totdat hij weer rustig is. Laten huilen gaat helemaal tegen mijn gevoel in en ik doe dat dan dus ook niet. Veel te fijn die momentjes met de baby, het gaat allemaal al zo enorm snel. 
En anders kan je loskoppelen vlak voordat de kleine slaapt zodat ze niet echt aan de borst in slaap valt.. dat ging hier ook wel. 
En verwennen heb ik juist altijd gehoord vanaf 6 maanden, grappig dat dat zo verschilt :p. In ieder geval 7 weken is nog zo klein. Die moedergevoelens zijn er niet voor niks, lekker naar luisteren hoor! Knuffelen die kleine ?

Gewoon lekker bij je nemen. Mijn dochter is nu bijna 9 maanden en het voelt nu pas 'ok' om haar te laten huilen. Eerder echt niet, kon ik niet aan hoor. 

Ah, ik vond het zo zielig als zo’n heel kleintje zo overstuur raakte! Onze dochter huilde ook vreselijk als we haar op bed legden. Als ze zo jong zijn, kunnen ze nog niet zelf in slaap komen, maar dat kunnen ze wel leren. Wij zijn met 6 weken begonnen met slaaptraining. Best wel vroeg, maar we zaten toen in een negatieve spiraal met slecht slapen en slecht drinken en we wilden niet dat ze eraan zou wennen dat ze bij ons in slaap kon vallen. Geen idee trouwens hoe het zit met verwennen, ik denk inderdaad dat dat op zo’n jonge leeftijd nog niet kan.
We hebben een ritueeltje bedacht en hebben dat consequent uitgevoerd bij het naar bed brengen. In het begin was het veel schreeuwen, dan lieten we haar ook echt niet liggen. Dan pakten we haar op, wiegen tot ze rustig werd en dan weer wakker terug in bed. Net zo lang tot ze in bed in slaap viel. Het was even een investering (een paar weken wel), maar uiteindelijk ging ze rustig in haar eigen bed slapen. Sindsdien is naar bed brengen geen probleem meer. 
Succes, ik hoop dat jullie een fijne manier vinden die bij jullie allebei past!

Terug
Bovenaan