Help, meningsverschil laten huilen

Wij hebben dat zelfde meningsverschil maar niet toen ze zo jong was. Ik liet haar tot de 4 maanden echt niet huilen. Vond ik zo zielig en totaal nutteloos ook nog eens. 
Ze is nu ruim 9 maanden en nu is dat wel anders. Alhoewel ik het nog steeds vreselijk vind maar soms kan het niet anders. 
Je bent met 2 maar als dit jou tegenstaat dan echt niet doen!! Bij ons sliep ze ook alleen op m’n borst overdag. Vond het heerlijk. Ben wel gaan oefenen telkens met eigen bed en dat ging heel goed rond de 10 weken. Ze sliep er toen heerlijk in. 

Nooit zo'n jonge baby laten huilen! Ze hebben het denkvermogen nog niet om te denken als ik huil krijg ik aandacht. Ze hebben liefde en warmte nodig van hun ouders. Baby's van die leeftijd moeten nog wennen buiten de baarmoeder en ze vinden dit vaak spannend en eng! Dus geef vooral liefde en troost naad je kleintje dit hebben ze nodig 

Ik zou hem helemaal niet laten huilen. Zeven weken is nog heel jong en als je kleintje behoefte heeft om dicht bij zijn moeder te zijn, waarom niet? Ik denk niet dat je op deze leeftijd ze al iets gewend kunt maken. Oudere kinderen hebben al flink door dat ze vaak hun zin krijgen als ze beginnen te huilen, maar zo’n kleintje nog niet. Lekker dicht bij je houden als je zoontje troost nodig heeft!

Nee niet doen hoor, lees je aub in over hoe je de hechting met je baby het beste kunt aanpakken. Tot zo’n 3 mnd hebben ze sowieso veel last van krampjes en is het juist de manier hoe je dit aanpakt zo belangrijk van hoe het de 1e jaar gaat.. 
Mijn dochtertje heeft veel gehuild de eerste 3 mnd heb dag en nacht klaargestaan voor haar, vond het huilen zo verschrikkelijk :( ze is nu 6 mnd en zo mak als een lammetje :) 
nu laat ik haar soms wel jengelen als ik haar in bed leg, maar ook nooit langer dan 10 minuten. Ze is dan ook nooit overstuur, dat laat ik niet toe. 

Het ligt een beetje aan het temperament van je kindje en hoe lang je hem laat huilen. Verwennen zit er op deze leeftijd nog niet in. Dat begint pas als ze oorzaak-gevolg gaan snappen. 
Onze zoon heeft een behoorlijk temperament en is ook een ontzettende druktemaker. Het is bij hem alles of niets zegmaar. Hij huilt al vanaf 't moment dat ie geboren is eventjes voordat hij gaat slapen. Ik denk dat 't prikkelverwerking is. Ik laat 'm altijd wel even 15-20 minuten huilen als dat nodig is. Daarbij luister ik uiteraard wel hoe hij huilt. Inmiddels kan ik aardig horen of het z'n normale huilt je is of dat hij echt overstuur is. In het laatste geval ga ik hem natuurlijk troosten. 

Hoi
Hier ook die discussie gehad  van laten huilen of niet maar heb dat mijn dochter nooit lang laten huilen  ze raakt heel snel overstuur nu is ze 7 maand laat ik haar beneden als ze constant om aandacht vraagt laat ik haar wel een paar min liggen maar in bed eigenlijk nog steeds niet 

Een baby zo jong laten huilen ? Misschien je vriend even laten inlezen over dat zo'n klein kind nog hele maal geen aandacht bewust opeist en dus alleen huilt omdat die je nodig heeft. Of met andere woorden.. Je kunt je baby nog niet verwennen. Pas rond 6 maanden gaan ze doorkrijgen dat ze met huilen iets kunnen bereiken. Tot die tijd..  lekker knuffelen, troosten en veel dragen.

Mijn zoontje is nu 7 maanden en nog laat ik hem niet huilen. Ja kort als ik weet dat hij het nodig heeft... Vaak vijf minuutjes met inslapen of wanneer hij zn zin wil doordrijven haha! Mannetje met temprament als hij bijvoorbeeld zijn knuffel weggooit voor de zoveelste keer en dan begint te brullen.
Wanneer hij doorhuilt omdat hij te moe is om te slapen zie ik dat als mijn eigen schuld want hij kan zelf zijn bed niet in kruipen. Ik knuffel hem dan in slaap en leg hem weg. 

Terug
Bovenaan