Help mijn baby slaapt alleen in mijn armen

Mijn baby is nu 18 weken. Ik ben op de hoogte van de 4 maanden slaapregressie maar dat lijkt het probleem niet te zijn…. Want wanneer mijn ouders of zus oppassen dan slaapt hij overdag meerdere keren soms zelf 2 tot 2,5 uur per keer. Ik houd de 90 minuten wakkertijd aan. Doe alles volgens de “regels” maar bij mij slaapt hij met moeite 20 minuten en dan is meneer weer wakker. Ongeacht hoe vaak ik hem ook troost en in slaap wieg en terug leg. Wat moet ik doen?? Alle tips en adviezen zijn welkom.

Heel herkenbaar! Onze kleine sliep thuis ook voor geen meter, en dan bij oma uren aan een stuk. Om dan 's avonds thuis juist extra wakker te zijn. Oma heel trots ik heel chagrijnig.

Verschrikkelijk en hoe gaat het nu bij jou?
Met 6 maanden veranderde het slaappatroon en ging het beter.
Ik heb vaak gelopen met de kinderwagen tot de baby sliep, en kort na thuiskomst was de baby weer wakker. Grote inspanningen voor korte slaapjes.
Bij ons ging in die periode alleen het ochtend slaapje goed. Dus dat was mijn moment om te douchen.

En de baby gewoon even laten liggen wanneer hij wakker wordt, kan ook prima. (Zolang hij niet huilend/schreeuwend wakker wordt.)

Inmiddels (5 jaar) weten we dat het kind wat korte spieren heeft waardoor meer groeipijn. Als baby fysiotherapie gekregen voor hoge spierspanning. Nu weer fysiotherapie met rekoefeningen voor de spieren.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan