HELP! Mijn baby van 7 weken heeft diarree

<p>hoi hoi,</p><p> </p><p>wat kan ik doen tegen diarree bij een baby van 7 weken? ik geef bv en per dag 1fles met kv van 150ml.</p><p> </p><p>Groetjes,</p>

Ik weet miet of je zo’n jong kindje wel ors mag geven hoor! Goed in de gaten houden of ze voldoende drinkt en plasluiers houdt. Zelf zou ik ook even de huisarts bellen als ze echt veel diarree heeft.

Borstvoeding is de beste ORS die er is. 

Heeft ze echt diarree of dunne borstvoedingspoep? Bij echt diarree (heel frequent waterdun ontlasting) zou ik met zo'n kleintje toch even de huisartsenpost bellen voor overleg!

[quote quote=10284998]Borstvoeding is de beste ORS die er is. Heeft ze echt diarree of dunne borstvoedingspoep? Bij echt diarree (heel frequent waterdun ontlasting) zou ik met zo’n kleintje toch even de huisartsenpost bellen voor overleg![/quote]
Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet maken. eerst zag het er nog goed uit, maar nu heb ik het gevoel alsof het dunner is geworden en daarom ook dat ik deze topic heb geopend :( ook heel veel scheetjes, maar drinken doet die wel en plasluiers heb ik ook .

[quote quote=10285010] Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet maken. eerst zag het er nog goed uit, maar nu heb ik het gevoel alsof het dunner is geworden en daarom ook dat ik deze topic heb geopend ? ook heel veel scheetjes, maar drinken doet die wel en plasluiers heb ik ook .[/quote]
Lastig hè! Poept hij veel vaker dan normaal? Eigenlijk kunnen alle soorten poep bij borstvoeding, dus dunner is niet raar. Als hij verder geen last heeft, geen koorts heeft, goed drinkt en goede plasluiers houdt denk ik dat het gewone borstvoedingspoep is.  Bij twijfel kun je natuurlijk altijd even overleggen met de huisarts. 

Terug
Bovenaan