HELP! Mijn baby van 7 weken heeft diarree

[quote quote=10285022] Lastig hè! Poept hij veel vaker dan normaal? Eigenlijk kunnen alle soorten poep bij borstvoeding, dus dunner is niet raar. Als hij verder geen last heeft, geen koorts heeft, goed drinkt en goede plasluiers houdt denk ik dat het gewone borstvoedingspoep is. Bij twijfel kun je natuurlijk altijd even overleggen met de huisarts.[/quote]
ja zeker lastig, hij poept juist minder als normaal, maar dan echt van 5 poepluiers naar 1 ofso. het drinken blijft het zelfde het is er niet minder op geworden en koorts heeft die ook niet gelukkig. dus ik heb echt mijn twijfels :(

Mijn zoontje ging rond de 7 weken van 2 poepluiers per dag naar om de dag en heeft toen de eerste keer na dagje niks 'diarree' gehad. Nog steeds is het soms heel dun maar er is verder niets met hem aan de hand.
Het is soms gewoon wat dun

Onze dochter heeft ook wel eens last van diarree. Laatst eens gevraagd bij het CB, maar zolang ze goed drinkt, volle plasluiers heeft en geen koorts hoef je je geen zorgen te maken! 

Blij om te lezen dat het meer voorkomt. Ik geef helft van de voeding bv en andere helft kv. Mijn dochter poept sinds een week of 2 (is 5 weken) maar eens in de 2 a 3 dagen en dan direct alles incl. zichzelf helemaal onder. Dat is de enige poepluier die ze heeft. Echt vreselijk maar de huisarts zegt dat het normaal is. Iemand een oplossing hiervoor?

Ons zoontje had rond die tijd dat ook, buikgriepje overgenomen van oudere zus.  Ik heb goed in de gaten gehouden hoeveel hij dronk (fles) en of hij genoeg natte luiers had, soms lastig omdat poep zo dun was dat het als plas werd opgenomen door luier dus verschil niet echt te zien was behalve in kleur.
Het is toen vanzelf over gegaan. 

Misschien een late reactie en heb je er waarschijnlijk niet veel meer aan maar ik heb het zelfde met mijn dochtertje (morgen 8 weken) meegemaakt. Ze had vorige week ook diarree, iedere dag een volle luier maar dan wel heel dun. Achteraf bleek dat ik zelf te veel laxerende voeding gegeten heb. Dit werkte dus ook door op haar darmpjes en was verder geen probleem, zolang ze inderdaad goede plasluiers had en goed bleef drinken. Daarnaast poept onze dame weinig. Een keer heeft ze 7 dagen niet gepoept, uiteindelijk laxeermiddel gekregen (ze was net 2 weken oud) en die zelfde avond was het raak. Dametje was totaal van slag door dat spul, dus gelukkig maar een keer gebruikt. Nu weet ik dat het bij borstvoeding tot 10 dagen mag duren. De kinderarts heeft zelfs een kindje gezien waarbij het 14 dagen duurde. Zolang ze goed drinken, plassen en geen buikpijn of harde buik hebben, doen de darmpjes het goed en blijft er gewoon heel weinig over om uit te poepen.

Terug
Bovenaan