Help! Mijn baby wil alleen de borst

Ons meisje is ondertussen 10 weken oud. Heeft vanaf begin af aan alleen de borst gedronken. Met 6 weken gestart met oefenen met een flesje. Toen een aantal x iets (max 20cc) uit een difrax flesje gedronken maar dit ging toen al niet vanzelf.. Nu wil ze dus niets meer uit de fles drinken alleen nog maar de borst. Ik oefen elke dag en heb de difrax, medela, dokter Brown en avent flessen geprobeert. Nu is het elke dag alleen maar huilen met oefenen en pas sloeg ze gewoon een hele voeding over net zo lang tot ze de borst weer kreeg.. nu moet ik over 2 weken weer werken en gaat ze 2 dagen naar mijn ouders. Heen en weer rijden onder werk tijd is geen optie qua afstand. Ik word nu toch wel een beetje wanhopig want wat als ze dan nog niet uit de fles drinkt.. wie heeft de gouden tip?
 
Hier hielp het om het flesje al lopend te geven.
Niet teveel meer wisselen hoor qua flessen, als er 1 is die wel ging zou ik die aanhouden.

Je zou t nog eens kunnen proberen door morgen of overmorgen je ouders op te laten passen en wat melk achter te laten en dat je zelf even weggaat. Mijn dochter ging opeens pas de flessen drinken toen ze naar de opvang ging, tot die tijd consequent geweigerd. Heb toen eerst 2 halve flesjes van 1 voeding gemaakt zodat niet alles weggegooid zou hoeven worden.

Het voordeel van borstvoeding is dat ze t zelf wel weer in gaan halen wanneer je weer bij je baby terug bent. Niet optimaal, maar ze zorgen wel dat ze genoeg binnen krijgen.
 
Vervelend hè, die flesweigeraars! Vooral als tijd dringt..
Heb je zelf de fles gegeven of heb je het iemand anders laten doen en ging jezelf even wrg/naar boven etc? Onze dochter dronk bij mij de fles ook niet (goed): ze rook mama en de borstvoeding. Ze wist gewoon dat het in de buurt was! Als mijn man het gaf, ging het veeeeel beter. Dan rook ze de borstvoeding niet...
Bovendien: als kinderen echt honger hebben, gaan ze wel drinken. Niet echt een leuk idee, maar uiteindelijk zal ze op de opvang de fles wel pakken als ze echt honger heeft. En jouw kindje zal niet het eerste kindje zijn die het minimale zal drinken op de opvang en dan zodra ze weer bij jou is, zich voltankt... Bereid je daar maar alvast op voor ?
 
Trouwens: geef je kv of bv in de fles? Als je kv doet, is het het proberen waard om te kijken of ze met bv hetzelfde doet. De smaak verschilt echt enorm! 
 
Ik geef bv in de fles. Ze drinkt ook niet bij papa of oma. Iedereen zegt inderdaad ze krijgt vanzelf echt honger.. maar vind het zon vervelend idee dat ze straks bij oma de hele dag alles bij elkaar krijst omdat ze de fles niet wil.. is niet echt fijn beginnen met werken zo..
 
Geen tips, maar wellicht een geruststelling. Mijn dochtertje van inmiddels 3,5 was een enorme flessenweigeraar, niets hielp. Op een goede dag kreeg ze 80 ml binnen op het kdv waar ze 3 dagen was, op een slechte dag 20 ml. Ze was daar vrolijk en deed het prima op weinig. S avonds en inde nacht dronk ze bij. Niet handig zoals hierboven gezegd, maar ze kwam niets tekort. 
Toen ze bijna 5 maanden was kreeg ze pap obv koude borstvoeding met bambix met een lepel. Toen kreeg ze wel meer melk binnen, 200 ml in totaal. Vanaf 4 maanden een extra fruithap voor het vocht. 
Die honger zoals je zegt waardoor ze wel ging drinken, kreeg mijn dochter niet. Ook ben ik een keer naar het kdv gegaan om haar te voeden. Het werkte totaal niet, ze beet mij en ik kon weer vertrekken. Eenmaal thuis dronk ze prima. 
Wat ik wil zeggen, zelfs als niets werkt komt het goed. 
 
Nee, dat snap ik heel goed. Het is ook makkelijker gezegd dan gedaan ?
Ik zou dat nu alvast een probeer oppas dagje/ochtendje doen. Dan ben je nog wel in de buurt mocht het echt paniek worden. Is voor je moeder/ouders misschien ook een fijner idee. Komen je ouders bij jou thuis of gaat je dochter daar heen? Als ze daar heen gaat, zou ik dat nu ook alvast proberen. Wie weet helpt een andere omgeving...
Maar ik herken het wel hoor! Mijn dochter wachtte ook gewoon tot ik weer thuis was, ook al dronk ze op zich prima uit de fles. Vooral toen ze was ouder was en langer zonder voeding kon begon ze meer te weigeren. Maar ik was nooit langer dan 4,5 max 5 uur van huis dus weet niet wat ze had gedaan als het wel lange dagen waren.
Ik denk dat het wel goed komt, de aanhouder wint. Is alleen even niet zo leuk die 1e dagen. Niet voor jou, niet voor je ouders. Maar hier kom je echt doorheen! 
 
Wij hebben exact dit probleem gehad, niets werkte. Tot ik een tip kreeg van een lactatiekundige: de Natural Wave Lansinoh fles. Hij pakte deze fles direct na het weigeren van de Avent en Dr. Brown flessen (die hij eerder wel pakte). Ze legde uit dat sommige baby’s met het verliezen van de zuigreflex (rond de 10 weken!) ook het vermogen verliezen om goed uit die flessen te drinken. Ze snappen simpelweg niet meer hoe het moet. De Lansinoh fles heeft een speen die veel meer lijkt op een borst en daar hebben ze dus meer grip op. Als je de reviews leest dan zul je ook zien dat er tientallen flesweigerende baby’s zijn die deze fles wel pakken.

Hoewel de vorm van de fles niet voor elke baby het probleem is (ik was wat huiverig voor het proberen van teveel spenen, want dit kan ook weer voor extra frustratie en verwarring zorgen), maar ik zou deze speen/fles echt aanraden om te proberen!!

Heel veel succes!
 
Terug
Bovenaan