Help!! Mijn dochtertje wil niet onder de douche!

Hoi,

Lastig ja.. Ik heb mijn dochtertje eerst met badje in de douchebak gezet en de douchekop aan haar gegeven, daarna gingen we haar samen wassen en zo lukte het geleidelijk. Wat je ook kan doen is een soort douchestang met drukknop kopen bij de Bart Smit. Dit is een leuk kleurig ding die je aan de muur bevestigd, de kleine kan wanneer deze in bad zit zelf op de knop drukken en dan komt er water uit de douche, heel leuk en goedkoop.

Gr Elmira.
 
Een herkenbaar probleem. Onze dochter Roos wilde ook niks van de douche weten en wilde lekker in bad spelen. Niet altijd even handig want douchen gaat sneller en ondertussen kan je zelf ook lekker je haren wassen.
Wat wij hebben gedaan is haar proberen af te leiden. Bij de HEMA verkopen ze van die krijtjes voor in bad of onder de douche. Een uitkomst. Kunnen ze lekker op de tegels tekenen en gaat ook makkelijk weg. We hebben er wel voor gezorgd dat de stralen niet direct op haar hoofd kwamen want dan stroomt het zo over het gezicht. En het heeft gewerkt. Als we nu vragen of ze onder de douche wilt of in bad kiest ze negen van de tien keer voor de douche! Alleen veel water op haar hoofd vindt ze nog steeds niet leuk. Maar aan het einde lekker in een laagje water in de douchebak liggen is toch elke keer een feest.
Succes, Anne
 
Hey.

Is het Bibabad misschien wat?
Het is hier te koop in de webwinkel, dan kan je even kijken hoe het eruit ziet.
Succes hoor, ik hoop dat je snel een oplossing vind.

Groeten van Miena
 
Hai Jos,

Onze dochter van 2 wil ook absoluut niet douchen.
Ik heb ook van alles geprobeerd. Samen douchen, afleiden met speeltjes,
zelf de douchekop vast laten houden enz, enz..  

Dus ik  zet het badje (het standaard babybadje) op de grond in de
doucheruimte en dat vind ze heerlijk. Ze is dan soms wel een uur aan het spelen.
Lekker  ontspannen, badje in, badje uit. En ik vind het heerlijk om naar te kijken.
Zo lief en zoet.Ik heb het een beetje losgelaten en geniet er nu gewoon van.
Dat douchen komt ooit wel..

Ik hoop voor je dat het lukt  en anders komt het echt wel een keer.
Sucses!

Groetjes Wendy

ps: laat je wel even weten hoe het afloopt? Ben benieuwd!!

 
Hoi Wendy,

Ja, ik denk dat ik het ook maar los moet laten. Ik zet haar nu ook in de douchebak en dat gaat goed. Alleen het afspoelen en haren wassen is nog geen succes.
Vanmiddag heeft ze zelfs alles bij elkaar geschreeuwd toen de thuiskapster haar haren met een plantenspuit natmaakte, ha ha.
We zullen maar moeten afwachten. Om haar angst voor water minder te laten worden zijn we wel van plan om 1 keer in de week te gaan zwemmen. Dit zal in het begin waarschijnlijk ook een drama worden, maar anders hebben we in de zomer op vakantie echt een probleem.

groetjes Jos78
 
ik heb helemaal precies hetzelfde meegemaakt. Inderdaad als ze echt in paniek zijn gaat dat niet vanzelf over. Bij ons hielp zo#n speciaal badpetje, die houdt het water uit de ogen als je shampoo uitwast. Klepje opdoen voor ze haar haren nat krijgt, en evt op de grond laten zitten terwijl je met douchekop in de hand haar haren wast. Zo richten dat het water niet in de buurt komt van voorhoofdje, mocht het wel gebeuren dan zit het petje daar om het water op te vangen. Neem de tijd haar voor te bereiden op de douchebeurt en vertel haar dat het haar superpetje is die haar beschermt tegen water in haar gezichtje.

succes
 
Terug
Bovenaan