Help mijn kerstdinee zit nog in mijn darmen!!!

ik heblactulose van mijn huisarts, want volgens mijn huisarts mag de movicolon dus niet. die gebruikte ik altijd. heb ook roosvicee laxo, yacult in huis, maar de lactulose werkt het beste. is trouwen sook te koop bij de drogist.

Denk dat je het beste eerst bovenstaande voedsel adviezen kan proberen, elk lichaam reageert weer anders.
Bij mij helpt ontbijt met yoghurt, vezels (dus muesli of cruesli), vers fruit en verse sinaasappelsap erg goed. Ben afgelopen 2dgn al 3x geweest en dat is vaker dan ik normaal kan!! Deze tips had ik van voedingscentrum. Die gaven ook als tip om bij het opstaan eerst een glas lauw water te drinken, maar dat heb ik niet geprobeerd.
Succes!!

Hey,

Ik heb er zelf ook last van. Je moet inderdaad goed vezels eten. Lauw water drinken op de nuchtere maag, fruit, groente.
Ik heb vezels gekregen van mijn huisarts en deze helpen ook goed. Mijn huisarts wilde niet direct beginnen met lactulose. Ik zou idd zelf ook kiezen voor de voedingsadviezen en gaat het niet goed dan om advies vragen bij huisarts.

groetjes

Heb ff ingebroken, kom van de maart mamma's... ik heb hetzelfde probleem...

een aanrader is om een opstapje bij je wc te zetten waar je je voeten op zet... beetje half in de wc gaan zitten.. zo maak je meer ruimte... kopje koffie met ontbijtkoek werkt ook.....
idd yakult, veel vezels (bijv door yoghurt) stukje gaan lopen en voldoende drinken...
Als ik moet en het lukt niet, ga ik even wandelen en dan weer.... proberen... soms heb ik mazzel, maar over het algemeen moet ik wat vaker proberen zeg maar.....

Hoop dat je er wat aan hebt.

Veel fruit eten en voldoende drinken helpt idd. Vooral 2 kiwi's met een glas water na op je nuchtere maag. Ook lijnzaad in yoghurt of brinta wil wel helpen. Ik las ook de tip van de pruimen, dat werkte bij mij ook erg goed. Gedroogde pruimen even wellen in water, even koken en heerlijk op de yoghurt. Als je nog steeds zoveel last hebt is het wel slim om even naar de arts te gaan. Vanaf de kerst wordt een beeetje lang :) dan kun je misschien iets krijgen waardoor je er makkelijker vanaf komt en daarna alle voedingsadviezen preventief gebruiken. Succes!

Terug
Bovenaan