Help mijn kind heeft mischien een heupafwijking

Hoi dames,

Ik moet het even kwijt.... vanochtend zijn we mijn dochtertje en ik na bijna 2 mnd weer naar CB geweest voor controle (ivm kerstdagen is toch wat uitgelopen ... ze moeten natuurlijk ook vakantie hebben) ze is  inmiddels 6 mnd en 20 dgn oud,  groeit goed ze is 8100 gram zwaar en 71 cm lang.. Dat wordt een pittige dame volgens mij....
Dan was beurt aan CB arts ze ging haar onderzoeken, uiteindelijk zag ik haar heel raar kijken naar de heupjes van mijn dochtertje. Ik vroeg aan haar wat is er zijn er problemen, maar ik kreeg niet gelijk een antwoord ze was in de eerste instantie stil en mijn dochter inmiddels aan huilen ze had een beetje genoeg van dat gedoe rond om haar heupjes!!!  Uiteindelijk zei CB arts ik zit te twijfelen en dat volgens haar bevindingen  mijn dochter een afwijking in de heupjes blijkt te hebben en  dat rechter beentje van mijn dochtertje volgens haar korter blijk te zijn. Ik ben natuurlijk gelijk geschrokken en ben begonnen te huilen, ik wist niet wat me overkwam. Sprakeloos geen woord, en die lieve bruine oogjes van mijn dochtertje keken me aan met echt zo vraag wat is er mama waarom ben je verdrietig??????

Helemaal in de shok ben ik met haar naar auto toe gegaan want zo iets verwacht je niet.. ik begon me gelijk af te vragen en wat nu en kon ik het voorkomen waarom heb ik het zelf niet gezien en dat soort dingen gingen door mijn hoofd. Naderhand heb ik gelijk met HArts gebeld en gelijk voor vanmiddag met haar afspraak gemaakt. Het blijkt dat ze ook hetzelfde bevindingen heeft en we zijn nu doorverwezen naar ziekenhuis en a.s. woensdag gaan we met mijn dochtertje foto maken.

Meiden hebben jullie ook zo iets meegemaakt, heeft een van jullie kinderen ook deze afwijking wat moet ik nu ooo ik ben zo bang dat mijn dochter een tegenslag in ontwikkeling zal hebben mocht ze een spreidbroekje of wat dan ook nodig hebben.
Ze is zo vroelijk en zo lekker druk meisje die heel ondernemend is dat ze zelfs op kdv zeggen dat ze zo gevorderd met ontwikkeling is dat ze bepalde dingen doet wat iets oudere kinderen op haar groep ook doen.

Ik weet niet maar ik heb zo slecht gevoel met de hele CB en die verpleegkundigen en artsen die daar lopen echter geen toegevoede waarde hebben aan ontwikkeling van  onze kinderen,ik vraag zo vaak veel meer dan ze zelf antwoord op kunnen geven, af en toe heb ik gevoel dat ik aan hun aan uitleggen ben ipv omgekeerd.

Hadden ze dit eerder kunnen zien hebben ze niet goed opgelet, moeten kinderen niet altijd goed onderzocht worden of is het echt een lopende band en prik geven en even meten dat kind zo aan huilen is dat die niet meer aan adem kan komen.
Want dat zag ik vandaag weer .

Mischien ben ik nu te emotioneel maar ik heb het echt gehad!

Weet iemand van jullie een goede advies voor de hele situatie laat het me even weten.

Zeer bezorgde moeder

Groeten,

Az

We zijn door CB arts gelijk weer met een begeleidend brief doorverwezen naar huisarts want ze kan ons niet verwijzen rechtstreeks naar ziekenhuis voor een verdere onderzoek.

Jeetje wat een verhaal!
Ik kan je niet echt advies geven want ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil wel even zeggen dat ik met je mee leef. Probeer je niet al te druk te maken (ik weet t is makkelijker gezegd dan gedaan)
Hou je taai en hou ons op de hoogte,
succes
Gr. Sonja

hey meid,jee zeg dat is wel kl#^te zeg!!
ik snap dat je hemaal van slag bent..
mijn neefje die 5dgn ouder is dan mn dochter moest laatst ook na het buro(ze zijn ook 6mnd).
en even later belde mn zus want ze hadden bij hem ook beenlengte verschil geconstateerd,en aangezien ik zelf eerder een spreidbroekje gedragen heb(dus het iets in de fam zit)was ze  er nogal bang voor.
zij moest ook vd huisarts door na het zh voor foto's en daar zeiden ze gelukkig dat er wel verschil zit maar dat meer baby''s en volwassenen dat hebben...dus verder geen stappen ondernemen..
toen ik ophing toen ze dat zei dus,hebben we onze dochter ook meteen   goed gekeken en afgelopen ma toen ik zelf na t buro moest heeft de arts er nogeens naar gekeken en was goed.
bij mn man zit het erg in de fam en ik zelf dan een spreidbroekje gehad,dus de angst zit soms bij mij ook nog ondanks dat ze hebben gekeken.
maar meid wacht even de uitslag af en hopelijk is het niet wat en heb je net zón geluk.ik weet je zult nu zoiets hebben van wat heb ik hieraan,maar wou je dit verhaal wel even zeggen!sterkte meid en ik duim voor je!!laat je even weten als je meer weet?groetjes

Hoi,

Je verhaal klinkt precies al wat ik heb 'megemaakt'  de vorige keer bij het c.b.

Ook bij Lin was er een verschil van lengte in de benen en er zat een 'klik' in dr been.
Dus ook een verwijsbrief gekregen voor de huisarts die je daarna weer doormoet verwijzen naar het ziekenhuis voor een foto.

De foto was uiteindelijk zo gemaakt. Lin heeft geen kik gegeven. Ze lag in een soort model zodat d'r beentjes goed vast lagen. Het doet absoluut geen pijn en je mag er zelf gewoon bij blijven, wel met een loodschort om.

De uitslag was bij ons goed. Niets aan de hand. De heupen waren goed en de lengte van de benen zal hoogst waarschijnlijk weer bij trekken.
Gewoon afwachten. En ik las op internet dat 80% van de mensen ongelijke benen hebben en 10 % meer dan 2 cm. en 10% helemaal geen afwijking.

Hopelijk steld dit je een beetje gerust. Wacht alles even rustig af...want voor het zelfde geldt is er niets aan de hand net zoals bij ons...

Sterkte ermee en laat je weten wat de uitslag is??

Sannemams

Wij hebben hetzelfde gehad. CB geweest, die ons naar het ziekenhuis had doorverwezen. Daar een rontgenfoto laten maken en door een arts onderzocht.

Gelukkig had ook Lotte helemaal niets. Het was een routine-klus, er zaten daar heel veel baby's met ouders, die arts deed de hele dag niets anders en gelukkig is er meestal niets aan de hand. Het was zo gepiept, zoals mijn voorganger ook al zei. Laten we hopen dat het bij jouw kleine ook goed gaat.

Omdat baby's snel groeien, gebeurt het wel regelmatig dat het ene been langer is dan het andere. Dat trekt later weer bij. De beentjes groeien vaak niet gelijkmatig, maar ze willen het toch altijd graag laten controleren, voor de zekerheid.

Sterkte!

Groetjes, Marisa

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!!

Zelf heb ik vroeger een spreidbeugel gehad voor mijn heupen, dus mijn kids werden zodra het kon meteen gecontroleerd!
Dus ik wist wat me te wachten kon staan. Mijn kids hebben het beide gelukkig niet,
Een eventuele heup afwijking kan je vaak zien aan plooien bij de billetjes.
Als jij je kindje op de buik legt en de billen en beentjes bekijkt en de ene kant heeft meer of andere plooien dan de andere kant, dan is er een verhoogde kans op een heup afwijking.
Meestal is dat te verhelpen met een spreidbroek.
Maar ik hoop dat jouw kindje het niet heeft en het loos alarm is.
Het komt je zo rauw op je dak vallen he als je dat zo ineens te horen krijgt! Kan het me helemaal voorstellen!!

Succes meid !!!
Liefs van Irene mv
Bjorn 07-01-03
Anka 08-05-07

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve berichten, en we zijn alweer een wk verder. Ik ben inmiddels wat rustiger geworden. We zijn met Selma gisteren naar ziekenhuis geweest er zijn 2 foto's gemaakt. En nu afwachten voor resultaten en deze krijgen we uiterlijk a.s. maandag.
Op zich ben ik nog steeds zeenuwachtig maar helaas we kunnen niets aan doen.
Met ons meid gaat goed in iedergeval en ze merkt niets van ons stres.

Ik hou jullie wel op de hoogte.

Liefs Azzie.

Hoi hoi. Ik denk (en hoop ) dat ik je een beetje gerust kan stellen. Ik heb het namelijk zelf ook, en heb er totaal geen hinder van (gehad)..
Mijn benen schelen bijna 2 cm van lengte en er is niemand die het ziet. In sommige schoenen leg ik een klein zooltje, en onder sommige laat ik een klein extra hakje zetten. Bij zomerschoenen, sandalen of sleffers heb ik niks en dan heb ik er ook geen last van hoor..
Soms heb ik wat last van mijn knieen of rug, maar verder niet hoor.
Ze zullen je kleintje goed in de gaten houden. Ik ben vroeger ook ieder (half) jaar naar het ziekenhuis gemoeten op controle en als het verschil verder was opgelopen dan had ik aan gewichten gemoeten (dan hangen ze aan het kortere been wat gewichten om het letterlijk op te rekken), maar verder dan dit ging het bij mij niet...
Probeer je niet te ongerust te maken ( is makkelijker gezegd als gedaan hoor als het om je kleintje gaat, weet ik..), ze houden haar echt goed in de gaten!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan