Help mijn kind heeft mischien een heupafwijking

Hoi Azzie,

Ik kan begrijpen dat je geschokken bent, maar maak je niet al te druk, ook al moet ze een spreidbroek. Qua ontwikkeling zal ze dan eventueel dingen over kunnen slaan als bijv. kruipen.

Zelf heb ik ook een spreidbroek gehad, en ik heb nergens hinder van, ook niet dat ik zooltjes oid nu nodig heb. Tot mijn 8e zijn er jaarlijks foto's gemaakt om te kijken hoe alles zich ontwikkelde. Zelf heb ik dus nooit gekropen, maar ben ik gaan staan (in de box met spreidbroek) en toen de spreidbroek af mocht kwam lopen al in zicht.

Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat jouw kindje zich niet meer zo goed gaat ontwikkelen, wellicht dat ze andere dingen dan sneller gaat doen als praten bijv. Maar als ze nu vlot is zal dat niet veranderen door een spreidbroek. Enne wees blij dat ze het geconstateerd hebben, nu kunnen ze er nog wat aan doen, als ze 1 zou zijn, dan is dat al een stuk moeilijker!

Bij mijn zoontje hebben ze toen hij 3 maanden was een heupecho gemaakt uit voorzorg, want zijn bilplooi liep ook niet in 1 lijn, en ik natuurlijk heb een spreidbroek gehad, mijn zoon had niets, maar ik ben wel blij dat ook het CB hier heel alert op is!

Beter zo, dan dat ze te laat zijn.

Succes
Gr
Sandra

Hoi,
Wat zal je geschrokken zijn zeg. Je wilt ook niet dat je kleintje wat heeft.
Onze oudste heeft ook een heupafwijking gehad. hier kwam het CB niet achter maar de fysiotherapeute die hij had omdat zijn hoofd niet meer naar rechts kon draaien. Zij had hem helemaal bekenen en zei toen, zijn heup is ook niet goed.
Ik heb toen toch een potje zitten janken. Enfin meteen foto's gemaakt, hij had heupdysplasie en heeft een pavlik bandage gehad (flexibele spreidbroek met allemaal bandjes), toen hij deze kwijt was (9 maanden) ontwikkelde hij zich als een speer.
Je zou eens kunnen kijken op www.heupafwijkingen.nl , op die site staat veel info waar je wel of niet wat aan hebt.
Sterkte ermee!

Liefs stanneke

hallo ook ik wil wel even mijn verhaaltje doen.
Onze dochter was 6 weken toen ik terug moest komen bij de kinderarts in het zk.
gewoon voor controle omdat ik in het zk was beballen.
Die kinderarts zei dat alles in orde was ook met haar heupjes.
Kom ik een week later bij het cb en daar zagen ze toch echt iets anders.
Ik vertelde daar ook dat ik het vreemd vond dat ik de luier ineens aan 1 kant niet meer zo goed paste.We hebben het nog even aangekeken, maar uiteindelijk heeft  Het cb  ons toch door verwezen naar het zk voor een echo. Daar was onze dochter 10 weken en wederom niks te zien want ze was pas 10 wk en dan kunnen ze dat nog niet bekijken zeiden ze daar.
Ik weer terug naar het cb en vertelt dat er niks uit gekomen was.
Het cb dacht er nog steeds hetzelfde over net als ik.
Ben ik doorverwezen naar een orthopeet , en jawel hoor eindelijk bevestiging.
Gelijk rontgen laten maken en het was duidelijk.
Het klinkt misschien raar maar ik was wel blij.
Ze heeft nu als eerste 6 weken in een pavlik bandage gezeten en heeft van de week een spreidbroek gekregen.
Ze is nu 5,5 mnd en ben blij dat het toch zo vroeg ontdekt is.
Ze mist nu een beetje het omrollen en op de buik liggen is ook niet fijn voor haar, maar dan denk ik ze weet het nu nog niet.
We zaten laatst (moesten weer rontgen laten maken)in de wachtkamer in het zk en een opa naast ons vertelde dat zijn kleindochter het kreeg toen ze 2 jaar was, dat meisje moest toen weer opnieuw leren lopen.
Het is echt niet leuk en brengt ook wel wat beperkingen mee maar misschien is ze nu wel met haar 7 mnden overal vanaf.
Maar ik wens je veel sterkte maar het viel mij wel 100% mee.
groetjes sandra

p.s en ff een tipje ga geen aangepaste kleren kopen want dat is echt niet nodig.
Niet voor de pavlik en ook niet voor een spreidbroekje.

Terug
Bovenaan