Help, mijn kind wordt oranje

Hoi,

de titel zegt het eigenlijk al.... Laura heeft oranje plekken op haar benen. Nee, het zijn geen wortelen die ik er niet goed vanaf gewassen heb, want ze heeft al een paar dagen geen wortelen gehad.

De afgelopen twee dagen heb ik haar potjes courgette met aardappelen en rundvlees gegeven. Allemaal potjes voor baby's vanaf 4 maanden. Daarnaast heeft ze vandaag als fruit perzik gegeten en gisteren kiwi allebei met Liga erdoor. Wederom vanaf 4 maanden. Vanmiddag liep ik buiten met haar en toen zag ik opeens oranje vlekken op haar benen. Ongeveer een kwart van haar onderbeentje was oranje. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

O ja, ze had een blauwe spijkerbroek aan, dus het kan ook niet zijn dat haar broek afgegeven heeft.

Groetjes Ilona

Hoi Ieloon,

Ik heb werkelijk geen idee wat dat kan zijn, wat gek zeg! Ik ben wel erg benieuwd waar dat van is? Je zou inderdaad denken dat het iets is wat ze heeft gegeten.  Is ze verder niet ziek ofzo?
Laat nog even weten als je eruit bent.

Groetjes, Petra

Huh??? Dat zal een raar gezicht zijn!
Als het morgen erger is geworden of als je het niet vertrouwt kan je toch altijd even naar het cb bellen? Of ha?
Ik ben ook benieuwd wat het nou is!
Succes ermee,
groetjes van Ruth

Smeer je je misschien in met zelfbruinende creme? Misschien kan er wat van je handen op je kind zijn gekomen? Bij sommigen kleurt dat oranje. En anders toch gewoon de arts vragen hoor, je weet maar nooit

Hoi,

bedankt voor jullie reacties, morgen laat ik nog even weten hoe het gaat. Ik weet het echt niet. Ze is niet ziek en ik gebruik geen zelfbruinende creme, dus ik ben echt uit de opties. De voeding lijkt me de beste gok, maar ik zou niet weten wat dan. Onder kunstlicht kan ik het niet goed zien, dus morgen weet ik of het beter is of erger. Ik ben erg benieuwd.

Groetjes Ilona

Hoi Ilona,

Ik ben heel erg benieuwd wat de dokter of het cb tegen je zegt, want ik denk namelijk dat mijn dochter hetzelfde heeft. Ik zou het zelf niet echt oranje noemen, maar het is wel een heel gek kleurtje dat ze op een aantal plekken op haar benen heeft. Ik dacht zelf dat het door de zon kwam, ze heeft behoorlijk veel pigment omdat haar vader Turks is en ik ben zelf ook donker en ik dacht dat ze misschien daarom wel aan het verkleuren was zeg maar. Ik smeer haar wel in met factor 30 maar heb toen het zulk lekker weer was haar wel in haar blote (ingesmeerde) beentjes in de wagen gehad. Misschien dat ze toen dat kleurtje heeft gekregen? Heeft jouw kindje misschien ook een donkere huid? Ik weet het, ze horen dan alsnog natuurlijk niet oranje te worden, maar ik weet niet hoe dat bij babies en nieuw pigment werkt zeg maar... Dus ben benieuwd wat je te horen krijgt!

Groetjes Bebek

Dit komt door de potjesvoeding. Potjes met wortelen en met tomaat. Daar verkleuren de beentjes van! Echt waar, ik heb het ook meegemaakt met een bevriend kindje. Het cb was een beetje kwaad op de mama, omdat ze altijd potjes met tomaat (spagetti enzo) gaf aan het kindje.

Hihi echt? Wat een raar verhaal!
Maar dat is in ieder geval niet de oorzaak dat mijn dochter "oranje"beentjes krijgt, want zij krijgt alleen maar borstvoeding en nog geen bijvoeding. En zo vaak eet ik geen tomaat of worteltjes...
Toevallig was ik haar vandaag weer eens uitgebreid aan het bewonderen (zwijmel) en toen zag ik dat haar nagelriempjes ook steeds donkerder worden op een oranje manier. Help het verspreid zich! Haha.
Ik denk echt dat het in haar geval met pigment te maken heeft omdat dat bij babies allemaal wat later toont, maar ik ben super benieuwd wat het cb er over zegt. Ik moet de 21e dus dan ga ik het wel vragen.
Ilona als jij meer weet dan laat je het weten toch?

Groetjes Bebek

Terug
Bovenaan