Help! Mijn kindje wil alleen borstvoeding en ik ben "leeg"

Hoi,

mijn dochtertje is met 3 maanden van de borstvoeding afgegaan. Ik had ook te weinig voor haar. Ik heb haar eerst flesjes gegeven met 1/3 flesvoeding en 2/3 afgekolvde bv. Na een week ongeveer ben ik 1/2 om 1/2 gaan doen, daarna 1/3 bv en 2/3 fv. Als laatste heb ik hele flesvoeding met een klein schepje rijstebloem vanille gegeven (dat maakt het iets zoeter). Nu drinkt ze alleen nog flesvoeding. Het gaat nu prima! Misschien helpt het je. Ik hoop dat het snel goed gaat.

Desiree


 
Waarom is het nodig dat een kindje kv leert drinken? Mijn zoontje is nu 17 maanden en heeft nog nooit één slok kv op.
Als ze het vies vindt, bewijst alleen maar dat ze een slimme meid is die weet wat goed voor haar is: bv!

En nog even over dat lege: bv raakt niet op, als je even wat minder productie hebt, kun je met wat vaker aanleggen je productie zo weer verhogen.

Niet te veel zorgen maken hoor!

Groetjes,
Helena
 
Ik heb ook vaak het gevoel gehad leeg te zijn en legde mijn dochter dan bijna constant aan de borst (vooral 's avonds was dat vaak), om haar enigzins tevreden te houden en de productie te stimuleren. Het is even 'doorbijten'/doorzetten, maar nu geef ik al bijna 8 maanden  bv en heb ik dat probleem al maanden niet meer gehad.

Succes!

Groetjes,
Sandra
 
ik heb het zelfde probleem. Mijn dochter is 7 maanden en heeft een koemelkallergie. Mijn borstvoeding loopt sinds een week of 2 terug en ze wil geen andere voeding. Ik heb het door mijn borstvoeding gemengd maar daar trapt ze niet in. Ik maak me nu toch wel een beetje bezorgd.
Laura
 
Hoi Laura,

ik had hier boven ook al gereageerd, maar dat geld ook voor jou denk ik. Stimuleren door vaker aanleggen of vaker wisselen van borst.
Bij de overgang naar kunstvoeding (mijn zoontje had ook koemelkallergie en die kv is echt vies...) ben ik begonnen met een heel klein beetje kv door de bv te mengen en dat heel langzaam op te voeren. Volgens mij waren dat stapjes van minder dan 10 ml. per keer. Of wil ze de fles helemaal niet?
Als je toch over zou willen op kv zou je er misschien ook pap van kunnen maken, dan krijgt ze toch wat melkprodukten binnen.

Succes, Joke.
 
Terug
Bovenaan