Help! Mijn schoonmoeder bezorgd me stress tijdens mijn zwangerschap.

Oh btw: de band met mijn schoonmoeder(ouders) is ook niet zeker rooskleurig en sta niet te springen om haar te laten oppassen maar ga het ze zeker niet onthouden.

Ik wil haar ook zeker niet weg houden bij mijn kind. Of een oppasdag ontnemen. Ik vind dat mijn kind absoluut een band met zijn grootouders verdient. Ik heb zelf niet echt een band gehad met de mijne. 
Het gaat mij er meer om dat ze niet respecteert wat we van haar vragen. En eigenlijk is ze altijd gewend te doen wat ze wilt, omdat mijn schoonvader en haar zoons haar nooit tegen spreken en ze meestal haar zin krijgt.
Ik heb haar gesproken en ze heeft vandaag ook aangegeven dat als ze wist dat het vertellen aan collega’s zo’n issue was, ze niet had vertelt aan mij dat ze het heeft gezegd. En dat ik ze niet eens ken, dus wat nou het probleem is. 
Dus eigenlijk snapt ze nog steeds niet wat ze heeft gedaan. Mijn probleem is dus niet zozeer de daad zelf, maar een belofte die ze verbreekt. En daarmee vertrouwen in haar schaadt en dit hierna meerdere keren herhaalt. 

Dus ze heeft eigenlijk spijt dat ze jou heeft verteld dat ze andere mensen heeft verteld... wauw, kan zulke vrouwen niet uitstaan. Volgens mij snapt ze het wel maar kan het haar niks schelen vanwege de behandeling wat zij dus al jaren kreeg en krijgt. 
Ik zou haar laten zien en horen dat jouw vertrouwen in haar, door haar acties, deels is verdwenen. Als jouw vertrouwen in haar niks uitmaakt voor haar, gaat ze gegarandeerd door en weet je hoe ze echt is en zou daarop maatregelen nemen. Het is tenslotte jouw kind en ikzelf zou het ook niet prettig vinde als mijn kleine op display op internet wordt gezet.

Jeetje wat een reacties zeg! Ik ben het echt met @Force eens. 
Ik begrijp dat je je kindje niet op social media wilt maar aan de andere kant klinkt dit gewoon als een super (over) enthousiaste oma! Wat een eerste wereld problemen toch!? Je moet niet polsen bij dit soort mensen maar gewoon goed aan tafel gaan zitten en erover praten, en dan echt praten.
Ja ik begrijp jou, maar laat dit toch geen groot dilema worden hoor. Dan werk je jezelf indd in de stress. 
Xx succes!! 

Misschien een geslote groep op facebook waar jij de beheerder van bent? En dat jij bepaald wie de fotos mag zien?? En ook dat alleen daar fotos worden gedeeld?? Wij willen ook niet dat onze zoon word gedeeld. Maar op de opvang maken ze ook fotos en vond het zonde als ik bijna geen fotos heb van mijn zoon. De opvang plaats fotos in een geslote groep. Er zijn wel regels waar je aan moet houden en ze leten daar erg goed op. Bv dat je niet een foto mag delen waar een ander kind ook op staat zonder toestemming van de ouders. Dus hebben we hier een kleine uitzondering gemaakt. En ik hou het zelf ook goed in de gaten wat er met zijn fotos gebeurd.     

Ook ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt als afspraken niet worden nagekomen. Zeker als het afspraken over social media betreft. Gun je schoonmoeder wel die oppasdag. Ik heb al bijna 2 jaar geen contact meer met mijn schoonfamilie, maar ze hadden wel op onze kinderen mogen passen, terwijl ik mijn schoonmoeder totaal niet vertrouw. Het zijn toch ook de opa en oma van de kinderen. Ik denk dat het belangrijk is een goed gesprek te hebben met elkaar. Je hebt nu aangegeven wat je vond van het social media gebeuren en het vertellen aan anderen dat je zwanger bent. Super goed dat je dat gedaan hebt, maar laat dat nu voor wat het is. Geef aan wat jullie verwachten. Heerlijk toch als ze met hun kleinkinderen kunnen pronken?! Voeden en slapen zal je schoonmoeder heus wel thuis doen.

Terug
Bovenaan