Help mijn vriend gaat vreemd

Allereerst wil ik zeggen dat ik het enorm verdrietig voor je vindt. Dit zou een van de fijnste periodes in je leven moeten zijn en dan gebeurt dit. Dat je vriend vreemd is gegaan terwijl jij zwanger bent, vind ik zoozo respectloos! En dat hij het ook met je zusje wilde aanleggen, ronduit walgelijk. Zelf zou ik zo'n vent niet meer om me heen kunnen dulden. Maar het is natuurlijk jouw beslissing. Ik zou voor mezelf goed op een rijtje proberen te zetten wat hij nog voor toegevoegde waarde voor jou heeft want als dat niet zo is, dan ben je beter af zonder hem. Je verdient een partner die trouw is en waarop je kan bouwen. Ook als het voor hem niet makkelijk is. IkhIk dat je mensen in je omgeving hebt die je kunnen steunen en helpen. Ik wil je heel veel sterkte wensen bij je beslissing. Er zijn genoeg moeders die het alleen doen en ik weet zeker dat jij dat ook kan! 
 
Jeetje wat vreselijk voor je! En wat een laml*l is die vriend van je... ik vind het knap van je dat je het nog probeert... wat je redenen ook zijn om te twijfelen om toch bij hem te blijven zijn, wil ik je vragen om het volgende te bedenken:
Stel hij komt morgen thuis, met een grote bos rozen en hij zegt sorry voor zijn gedrag en belooft je dat hij het niet meer zal doen. Zou je hem dan kunnen vergeven? En dan bedoel ik werkelijk vergeven en kiezen om hem te vertrouwen. Dat houdt in dat je niet zijn telefoon zal controleren, dat je je geen zorgen maakt als hij de hort op gaat enz. 
Als je dit kan, kun je proberen te kijken of je relatie nog te redden is. Als je dit niet kan, kun je het tegenover jezelf en tegenover hem niet maken om door te gaan. Jij bent dan paranoia en controleert hem op ieder vlak en wordt niet gelukkiger, en hij wordt door dat gecontroleer ook niet gelukkiger (losstaand van óf hij dan werkelijk is veranderd)
Ik kan me ook goed indenken dat het heel eng is om alleen verder te gaan... maar zoals de situatie nu is, zijn jullie beiden niet gelukkig... want jij wordt bedrogen en hij kan zijn voldoening niet bij jou vinden... 
Misschien zit je niet op mijn uitgesproken mening te wachten... maar ik vind het echt vreselijk om te lezen dat jij dit moet doorstaan en hij niet gewoon durft aan te geven waarom hij die drang voelt en jou moet bedriegen... naar mijn idee een gebrek aan ruggengraat en je verdient hoe dan ook beter
 
Terug
Bovenaan