HELP! Mijnkind is mijn kind niet meer!!

Hallo allemaal,

Ik ben al heel lang niet meer hier geweest, maar heb wel wat topics gelezen. Hopelijk komt er nog iemand voorbij die mij kan helpen of adviseren, want mijn man en ik zijn radeloos, we weten het gewoon niet meer!

Sinds februari, ongeveer na mijn verjaardag, is ons zoontje niet meer hoe hij was. We zijn alle drie goed ziek geweest en daarna is alles alleen meer erger geworden. Nadat we allemaal beter zijn geworden, begonnen de slapeloze nachten opnieuw! Dat terwijl mijn kleintje vanaf 4 maanden doorsliep... dus dat was een harde tegenvaller! Hij werd eerst wekelijks 2x in de week 'snachts wakker, altijd tegen een uur of 2 a 3. Dan gaat hij rechtop zitten in zijn bedje en gaat ie brabbelen, spelen, zingen, praten.... en dat houdt hij gerust vol tot 7 uur.. wij gaan dan ieder 2x naar hem toe, met een tussenpauze van steeds 10 a 15 min. Dit hebben we altijd gedaan en dit hielp heel goed. Vaak sliep hij weer nadat hij eerst zijn papa had gezien. Maar ook dit helpt niet meer! Nu, inmiddels 4 weken later, gaat het weer een stap verder, hij slaapt nu 2 nachten goed en dan weer 1 nacht niet, dan weer 1 nacht wel en dan weer 1 nacht niet en zo gaat het de rest van de week door. Het brabbelen heeft nu plaats gemaakt voor hysterisch gekrijs en doordrammerij! Wanneer wij naar hem toe gaan, legt hij zijn hoofdje in de slaaphouding en zegt hij zelff, ja slapen! Dan is het 5 min stil en vervolgens begint het weer opnieuw! Dit houdt hij dan gerust 3 uur lang vol!!

We hebben van alles geprobeerd, middagslaapje laten vallen, letten op wat hij eet, meer naar buiten gaan overdag, meer betrekken bij wat wij doen, boekje lezen, masseren voor het douchen, uitgebreid badderen, noem het maar op! Maar niets helpt gewoon! Mijn man en ik worden er gek van en vooral het geduld bij mijn man begint aardig op te raken. We merken ook dat hij overdag niet meer alleen wilt spelen, hij loopt vooral achter mij aan. Dit was vroeger nooit een probleem. Afgelopen week zijn we naar een homeopaat geweest en die concludeerde dat hij zo oververmoeid is, dat hij niet meer wil slapen! Nou fijn.. daar heb ik wat aan. We hebben een middeltje gekregen en daar beginnen we vandaag mee.

Oh ja, hij is ook onwijsss driftig! Echt zijn wil is wet en als hij zo is, kom ik er niet doorheen. Ik moet echt hard schreeuwen wil er wat gebeuren. Maar dit kan natuurlijk niet en het put ons echt uit.

Heeft iemand tips of herkent iemand dit? Ik heb gewoon het idee dat alles wat wij in hem hebben geinvesteerd, ritme regelmaat etc, dat dat allemaal weg is...

HELP!

Groetjes,
Fir89
 
Meid, wat een verschrikkelijk probleem. Na een griepje kunnen ze van de leg zijn, zeker als ze veel aandacht hebben gehad en ze meer mochten dan normaal. Kortom hou jezelf strak aan de regels en routines die je daarvoor had, hij went er vanzelf weer aan. Onze kindjes komen nu in de peuterpuberteit en dat kunnen ze flink uitproberen. Dirftbuien moet je volkomen negeren. Zet hem op een veilige plek en loop er gewoon om heen, doe net alsof het normaal is. Niet gaan schreeuwen, gewoon negeren.
Hij merkt ook dat jullie aandacht besteden aan zijn slaapprobleem. Ik zou die aandacht echt minimaliseren. Als hij wakker wordt en krijst kun je bijv met je rug toe in zijn kamertje gaan zitten tot hij weer gaat slapen. Niet praten, niet aankijken. Alleen laten zien dat hij niet alleen is. Mocht hij tijdens zijn griepje bij jullie in bed?? Als dat zo is, dan is dat de oorzaak van het probleem. Als dat niet zo is, dan is het echt aandacht vragen.
Zelf hebben we slaapproblemen gehad in Sven zijn eerste levensjaar. Elke nacht tussen 2 en 4 drama. Als ik dit lees krijg ik zelf de kriebels, het is zo slopend en je voelt je zo machteloos. Bij ons is het vanzelf over gegaan. Ik hoop ook dat het nooit meer terug komt, het is gewoon verschrikkelijk.
Wat Sven erg goed helpt is melatonine. Ze mogen het nu hebben, nu ze bijna 2 zijn. Er is een versie speciaal vanaf 2 jaar. Probeer het eens. Ook is er Valdispert junior. Je zou ook het homeopatische middel chamomilla kunnen gebruiken, helpt bij onrust.


Heel veel sterkte...
 
Wat een lastig probleem.
Wat betreft het slaap probleem kan ik je niet helpen, hier heb ik geen ervaring mee.
Hopen dat het middel van de homeopaat helpt. En anders misschien overleg met concultatiebureau of huisarts, zij hebben misschien goede tips...

Wat betreft het driftig zijn, heb ik er hier ook een. Huilen en schreeuwen om alles als hij zijn zin niet krijgt....
Wat hier goed helpt (en hij zelf vaak ook doet) is een time-out. Hij gaat vaak zelf in een hoekje zitten tot rust komen en komt dan weer normaal terug, en anders vraag ik na een poosje negeren of hij naar de gang wil, wil hij vaak wel en zeg ik dat hij mag terugkomen al hij rustig is.
Voor straf moet hij ook op de gang zitten, maar dan zet ik hem er zelf heel duidelijk neer en maak ik duidelijk waarom hij straf heeft, hij ziet dit verschil wel.
Verder is het inderdaad belangrijk niet te veel aandacht te geven aan driftbuien en zeker niet gan overschreeuwen, dan lijkt het of dit normaal gedrag is.

Ik wens je heel veel succes en sterkte! en hoop dat de rust snel weer terug komt bij jullie.
 
Het is idd een lastig probleem. Ik kan je ook wat betreft het slapen niet helpen.

Het driftig worden gaat hier ook gepaard met een time out. Ik waarschuw hem 2 keer en de derde keer gaat hij op zn time out plekje. Ik leg hem uit wat hij fout heeft gedaan en dat hij daardoor even moet blijven zitten. Daar laat ik hem nu ong. 2 min zitten en daarna handelen we het af, sorry zeg en een kus. Dat werkt hier heel goed. Dus eigenlijk wat hierboven ook al is vermeld.

Probeer hoe moeilijk het ook is denk, toch je regels te handhaven zoals jij ze wil hebben. Als je nu toegeeft (wat natuurlijk heel begrijpelijk is op den duur) blijf je er problemen mee houden.

Heel veel succes toegewenst!!
 
Dag allemaal,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Nou we zijn begonnen met het middeltje van de homeopaat en ik moet zeggen dat hij wel rustiger is geworden. Dat neemt niet weg dat hij meteen weer goed slaapt, want vannacht was het weer raak. We hebben wel een winst geboekt; 3 nachten wel goed slapen. Dat heb ik de afgelopen weken niet gekend! Tegen het driftig zijn overdag hanteer ik idd ook een time out. Nu hij wat bozer wordt en mij meer uitdaagt, zetten we hem in zn box zonder speelgoed op de gang voor 5 minuutjes. Hij haaaat dat, maar koelt wel af en kan daarna wel rustig spelen. Zodra hij weer wat stouts doet en ik zeg dat hij weer in de box moet als hij niet luistert, luistert hij weer en gedraagt hij zich wel netjes. Dus dat gaat oke. Maar.... dat driftige en hysterische gekrijs snachts! OMG verschrikkelijk. We komen daar nog steeds niet doorheen. Vannacht deed hij hetweer en zodra wij de kamer in kwamen, was hij stil en lag hij weer in de slaaphouding (heel slim) om vervolgens als wij weg zijn verder te krijsen. Dus ...ik weet niet hoe ik daarmee om moet gaan en de buren beginnen er nu ook last van te hebben. Ik woon in een flat op 2hoog met aan alle kanten buren... Weten jullie hier wat op?

Hij heeft nooit bij ons in bed geslapen. Misschien 1 keertje toen hij ziek was, maar dat was net 1 uur en daarna hebben we hem weer teruggelegd, juist omdat we dat niet willen dat hij daar gewend aan raakt. Slapen moet hij in zn eigen bedje doen.

Mijn man heeft het er steeds moeilijker mee.. en dat breekt mij ook. Zit vol schuldgevoel en heb het idee dat alles binnenkort kapot gaat.. Pff en ik kan er eigenlijk met niemand over praten, dat is vet klote. En dan heb ik ook nog eens examen aanstaande zaterdag.. Vrouwen, we zijn eigenlijk wel superwezens he.
 
Terug
Bovenaan