Help; Miskraam gehad en na 6 weken weer een positieve test

<p>Hallo dames,</p><p> ik hoop dat iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt.  Op 19 mei had ik een positieve test ik mijn handen. Ik kan haast niet beschrijven hoe blij ik was! Na bijna een jaar “oefenen” was het eindelijk zo ver. Helaas was het van korte duur op 28 mei heb ik met 6 weken zwangerschap een miskraam gehad. ? ik heb ongeveer 3/4 dagen bloed verloren, ik mocht al snel langskomen bij de verloskundige voor een echo, mijn baarmoeder was zo goed als schoon.  Ik ben op 28 juni weer ongesteld geworden, 5 dagen lang.  Nu komt het volgende, op 12 juli begon ik weer last te krijgen van buikkrampen en snel volgde weer bloedverlies, ik heb nog steeds buikpijn en bloedverlies, minimale bloedverlies dat wel. Ik heb dezelfde dag maar even voor de zekerheid een test gedaan, binnen 1 minuut 2 dikke strepen, (2 weken na de miskraam gemeenschap gehad) nu vraag ik me eigenlijk af, kan dit wel? Kan de test nog zo donker positief testen doordat er nog hcg in mijn lichaam zit of is dit een nieuwe zwangerschap? ik heb de verloskundige al wel gebeld, ze gaan er nu eigenlijk vanuit dat het innesteling is en heeft berekend dat ik ongeveer 2 weken zwanger moet zijn. Als ik meer buikpijn en bloedverlies heb moet ik weer bellen, want wellicht kan er dan nog resten achter gebleven zijn.  wie heeft dit ook meegemaakt? En hoe is dit afgelopen? Ik zit zo in onzekerheid, voor mijn gevoel ben ik weer in dezelfde nachtmerrie beland toen tijdens mijn miskraam. </p>

Hoi!
wat erg dat je een miskraam hebt moeten meemaken!
begin februari 2018 heb ik een miskraam gehad bij 8 weken zwangerschap. En 24 maart (6 weken later) had ik weer een positieve zwangerschapstest in handen. Heb nu een zoontje van anderhalf☺️

het kan dus zeker! En het lijkt me ook aannemelijker dat de positieve test van een nieuwe zwangerschap is. ( ik had een negatieve test 2 weken na de miskraam) 
hopelijk gaat het deze keer goed! 

hoi hoi, 
bedankt voor je reactie, verschrikkelijk om een miskraam mee te maken. 

Fijn dat het voor jouw zo snel weer is gelukt, ben jij na je miskraam nog wel ongesteld geweest? Want ik ben dus wel nog ongesteld geweest, als ik het zo bereken is het haast onmogelijk dat ik zwanger ben, of ik ben natuurlijk 2 weken na mijn miskraam zwanger geraakt, wat een wonder zal zijn.  Ik mag begin augustus langs komen bij de verloskundige voor een echo. 

door jouw reactie krijg ik toch wel iets van moed haha, maar wil natuurlijk ook niet te veel  hopen. 

Ik zit in een gelijkaardige situatie. 6 weken geleden een mk gehad (vruchtje was met 6 weken gestopt met groeien). 4 weken nadien weer ongesteld. Mijn ovulatie en zwangerschapstesten zijn duidelijk positief, maar dat komt door hcg dat nog steeds aanwezig is van de vorige zwangerschap. Dat kan lang blijven hangen en zolang is er geen eisprong (wel word je ongesteld) 

Ik zou erop aandringen dat je eerder mag komen voor de echo, ik heb bijvoorbeeld zelf met 6 weken een echo gehad ivm miskramen, dus dat kan prima. Heb je na je miskraam toevallig getest of het hcg minder was geworden?
Is er een echo gemaakt na je miskraam? Je hoort ook wel eens over een tweeling zwangerschap waarvan 1 vruchtje het niet overleeft en de ander verder groeit. 
Met deze onduidelijkheid zou ik dus echt aandringen op een echo, dan weet je waar je aan toe bent. Evt gewoon noemen dat je je erg veel zorgen maakt en behoefte hebt aan duidelijkheid, ook rondom leefstijl nu.
Veel succes en sterkte in elk geval, kan me goed voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt.

Hoi hoi,
bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad na mijn miskraam een echo gehad en toen zag de verloskundige dat mijn baarmoedermond nog een stukje open stond en mijn baarmoeder zo goed als schoon was. Ik heb na mijn miskraam niet meer getest ( vet stom, had ik wel moeten doen maar ik kon het niet, ik was helemaal verdoofd, vol ongeloof dat uitgerekend ik een miskraam had gehad.)

ik word inderdaad ook gek, ik weet op dit moment niet waar ik aan toe ben, het kan nog van de miskraam zijn dat ik nog positief test daarom moet ik van de verloskundige eind van de maand opnieuw testen, als ik meer buikpijn krijg moet ik ook aan de bel trekken of als ik mij ergens zorgen om maak. Het bloeden is sinds vandaag wel gestopt alleen de buikpijn is nog steeds aanwezig, super irritant. Ik ga er vanuit dat het geen nieuwe zwangerschap is, maar wat je ook zei; weten waar ik aan toe ben, dat wil ik wel heel graag. 

[quote quote=10340757]
Ik zit in een gelijkaardige situatie. 6 weken geleden een mk gehad (vruchtje was met 6 weken gestopt met groeien). 4 weken nadien weer ongesteld. Mijn ovulatie en zwangerschapstesten zijn duidelijk positief, maar dat komt door hcg dat nog steeds aanwezig is van de vorige zwangerschap. Dat kan lang blijven hangen en zolang is er geen eisprong (wel word je ongesteld)
[/quote]
Hoe weet je zeker dat het van je vorige zwangerschap is? Op het internet staat ook dat bij een spontane miskraam de hcg circa. 34-40 dagen eigenlijk uit je lichaam moet zijn ( de wonderen zijn de wereld natuurlijk nog niet uit.) bij elke vrouw is het natuurlijk anders. Mij is namelijk verteld, als je na je miskraam weer ongesteld bent geweest je weer zwanger kan worden. Anyway, ik vind het super vervelend ik ben 15 dagen geleden net dik 5 dagen ongesteld geweest en sinds afgelopen zondag begon het weer met buikkrampen. Ik ga er eigenlijk ook niet vanuit dat het een nieuwe zwangerschap is maar ik was gewoon benieuwd naar verhalen van andere vrouwen die iets vergelijkbaar hebben meegemaakt. 

Terug
Bovenaan