help nachtvoeding

zelf geef ik bv dus het probleem van te veel melk ken ik niet. Maar mijn beste vriendin heeft er ook mee te maken gehad. Zij heeft haar dochter op een gegeven moment gewoon wat minder melk in de fles gedaan zodat ze toch wat te eten kreeg maar niet te veel binnen kreeg. Dit werkte bij hun erg goed al was het cb er op tegen maar een huilend kind 's nachts kan toch ook niet de bedoeling zijn!
 
Onze knul slaapt al sinds hij 5 weken is door! Nouja wat is doorslapen? hij sliep van 00.00 tot 06/0700. Dat is steeds meer gaan veranderen in 23.00 - 07.00/08.00 en soms zelfs pas om 9.00 dat hij wakker wordt. Dan zit ik ook met mijn avondfles aangezien die dan pas om 1 uur zou zijn. Gaf hem dan overdag elke keer ene half uur eerder zijn fles als hij er om vroeg.
Ik zou mijn kleintje ook niet zo laten huilen, 6 x 200 cc voeding is idd echt te veel! Zou dan minder gaan geven overdag tot dat hij vanzelf over gaat naar 5 voedingen. Dat is bij mij zo gegaan idgv,. Hij ging over naar 5 voedingen en iets later ben ik begonnen met verhogen van de fles. Dit heb ik gedaan trouwens met 8 weken op advies van het cb!
 
Probeer anders overdag de voedingen te matigen. Dus in de laatste 3 flessen een schepje minder maar wel meer water. Zo drinken ze zich toch vol, maar krijgen ze niet teveel binnen. Als ie zich dan meldt 's nachts kun je rustig een volle fles geven.

Probeer dus overdag een beetje te rekken als ie zich te vroeg meldt, door een speentje of wat afleiding maar ik zou zo'n jonge baby 's nachts zeker niet laten huilen voor zijn fles.

Je zou ook voeding voor hongerige baby's kunnen proberen. Dit valt zwaarder op de maag maar zitten niet meer calorien/eiwitten in. Loïs was ook zo'n hongerwolf en kon altijd wel een fles drinken. De speciale melk (Nutrilon forte) hielp echt en met 6 weken sliep ze zelfs al door.
 
hier een dochter van 8 maanden maar die slaapt nog niet door hoor! hebben haar al een hele poos van de laatste voeding af gehad maar sinds ze meer actief is overdag heeft ze schijnbaar de laatste fles weer nodig. ik geef haar die ook, ze geeft vanzelf weer aan dat ik kan afbouwen. Onze oudste heeft tot een jaar met periodes gespookt in de nacht, helaas hoord dit erbij, ik geniet des te meer van de nachten dat we wel heerlijk kunnen doorslapen.....
 
ik zou de nacht voeding er ook nog niet afhalen daar is je zoontje nog veelste klein voor hoe zwaar is ie.
en rijste bloem raad ik af dan kunnen ze niet meer poepen.
groetjes anouk
 
oke, ja ik weet niet hoe het zit met flesvoeding, ik geef de borst en dat mogen ze zoveel hebben als ze willen, maar het lijkt mij dat je best een extra fles kan geven als je baby honger heeft, anders idd even navragen of alvast ff bellen..
Succes
 
Timo is nu 8,5 week en krijgt 6 voedingen van 150 water (om de vier uur). Meer kan ook niet want je mag maar een liter per 24 uur geven, anders is het weer niet goed voor de niertjes.
Maar hoe lang doet hij over een fles? Want Timo dronk de fles binnen 10 minuten leeg en had daardoor veel snelle honger. We hebben nu een dental speen gekocht en nu doet hij er 20 minuten over en heeft daardoor veel minder snel honger.
 
ik ben van mening dat kinderen heel goed zelf aangeven wanneer er geen nachtvoeding meer nodig is..vind 7 weken wel heel vlot om er zomaar mee te stoppen!! Helemaal om de baby zo lang te laten huilen!
Laat je niet gek maken door alles wat moet volgens de pakken voeding en het CB..Kijk naar je baby. Je herend van wel de hongersignalen, en ga daar lekker op in. Ook met flesvoeding!! Je baby regeld het allemaal zelf wel hoeveel hij/zij nodig heeft!
 
Terug
Bovenaan