Help!! Noodkreet!

Mijn zoontje is 4,5 maand oud en ik heb hem tot nu toe met veel plezier en succes borstvoeding gegeven. Door omstandigheden moeten de voedingen van overdag vervangen worden door de fles en dit veroorzaakt het drama waarin we ons nu al een week bevinden: hij wil ab-so-luut geen speen in zijn mond. Andere flessen/spenen geprobeerd, alu-folie eromheen ter afleiding, ander persoon (mijn man) die de fles geeft, andere houding... Het werkt allemaal niet! Het is ontzettend frustrerend. Ik heb van verschillende instanties/personen te horen gekregen dat we vooral veel geduld moeten hebben, maar hoe lang kan dit nog doorgaan? Vanaf juli gaat hij in de opvang, dan kan ik geen borstvoeding meer geven maar voor die tijd kan ik hem toch echt niet dwingen om datgene te doen wat hij niet wil, ookal moet het toch...
We zijn zo langzamerhand wanhopig. Ik hoop dat vrouwen met dezelfde ervaring mij kunnen gerust stellen...
Alvast ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Maureen.
 
Hoi Maureen,

Als eerste mag ik vragen waarom hij de borst niet meer krijgt?

Ik heb hier geleerd dat je het rustig aan moet opbouwen. Maar eerst wil ik graag nog weten of hij bv in de fles krijgt of kv?

Het belangrijkste buiten geduld om is dat je rustig blijft.

Ga ff naar mijn eigen kleine kom zo terug om wat meer te schrijven hoop dat je dan zelf antwoord hebt gegeven.

groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
Je kunt proberen om met een lepeltje of met een kopje (cupfeeding) te voeden. Op deze manier weet je gewoon zeker dat hij wat binnenkrijgt, ookal duurt het lang.

Succes
 
wij hebben dezelfde drama's met de overgang naar de fles, ook Anna gaat over een aantal weken naar de opvang.
Ik probeer 1 keer per dag de fles te geven met bv erin om te wennen. Soms pakt ze de fles wel maar meestal niet. Ik vind het ook afschuwelijk om haar zo overstuur te zien worden, en ik weet ook niet goed hoe het beter zou kunnen gaan. Wij gebruiken de flessen van Avent, die volgens de bijsluiter speciaal zijn voor de afwisseling borst en fles, maar ik merk er niet veel van. Ik hoop dat er veel tips komen hier, want ik kan je niet helpen helaas. Blijf proberen, en blijf rustig....
Anne
 
Ben ook heel benieuwd of er goede tips komen. Ikzelf geef al 10 maanden borstvoeding en heb ook vanalles geprobeert zodat ze overgaat op een zuigfles of anti lek beker. Heb het ook geprobeert met borstvoeding in de fles en dat neemt ze ook al niet. Hoop ook dat ik goede adviezen lees, kan het goed gebruiken.
 
Hoi,

Ook mijn kleine vent wil de fles niet. Behalve die ene keer dat ik een middagje ben wezen shoppen en hij toch wel honger had. Hij had mij dus drie uur lang niet gehoord of geroken en nam genoegen met borstvoeding uit de fles gegeven door mijn man. De volgende dag wilden hij niet meer de fles van mijn man, want hij wist dat ik in de buurt was. Dus wellicht moet je een keer een paar uurtjes weggaan en de fles door je man of oppas laten geven.

Een andere tip is, op zoek gaan naar huidkleurige spenen. Deze zijn in ieder geval verkrijgbaar in Frankrijk.

Verder ben ik op een amerikaanse site gekomen met speciale op borsten lijkende spenen
http://www.adiri.com/p5.htm

Succes!

Mirella
 
hoi hoi, ook ik had dit probleem. heb veel geprobeerd, maar uiteindelijk hielp alleen het gat in de speen groter maken. dus zodat het er bij wijze van spreke gewoon in loopt. in het begin zal ze/hij een beetje hoesten, maar toch gaan drinken. ze moeten gewoon even doorkrijgen dat er uit de fles ook wat te halen valt. op deze manier ging het steeds ietsje beter. maar het ging pas echt goed toen ik een nacht geen borstvoeding meer had gegeven. toen moest ze wel. maar als je door wil gaan met borstvoeding moet je dan wel zodra ze de fles goed drinkt ook weer aanleggen, weet niet of je dan hetzelfde probleem weer krijgt. ik was toen helemaal gestopt. succes!!
 
Terug
Bovenaan