HELP! Nooit slaapproblemen gehad, nu wel na introductie peuterbed!!!

Hoi,

Wij hebben het probleem hier ook al een tijdje.
Eerste tijd ging het goed in het grote bed, toen werd zijn broertje geboren en toen was het mis.

Nu doen we het zo: Zelfde ritueel, met een toevoeging dat we nu een verhaaltje lezen, dan er lekker onderstoppen. En dan blijf ik nog even bij hem zitten, dan ga ik in de deuropening zitten, dan bij de trap en dan naar beneden. Ben nu ongeveer 15 minuutjes bezig. Ik zit dan gewoon te lezen, negeer hem verder helemaal, maar lichamelijk ben ik er wel.

Mocht het zo zijn dat hij uit bed komt en er niet weer in wil. Gaat de deur dicht en dan houd ik hem dicht. Dan staat hij aan de andere kant te krijsen, maar pech gehad, hij heeft zijn kans gehad. Als ik hoor dat hij moe wordt of opgeeft, dan ga ik naar hem toen. Washandje over zijn toet, slokje water en hij valt zo in slaap.

Ik ga hier geen stapjes terug doen, ook omdat over niet al te lange tijd zijn broertje in het ledikant moet.

Sterkte ermee en doorzetten, niet opgeven met de door jouw gekozen strategie, want dan kun je weer opnieuw beginnen.

Groetjes junimama.

Als ik dit zo lees kan ik me voorstellen dat het ook een hele stap ik van een slaapzak naar een dekbedje. Wij zijn nog niet toe aan de overstap maar denk dat ik alvast een dekbedje ga kopen om te wennen. (het wordt toch geen zomer meer ;). Bovendien lijkt het net of Stijn ook steeds minder goed in slaap wilt vallen. Hij is de laatste tijd vaak nog een dik uur wakker.

Herkenbaar! Toch ook denk ik dat de leeftijd een beetje meespeelt! Tessa was/is altijd een goede slaper geweest, zelden hoorden we haar s' nachts spoken! Ze slaapt sinds mei in een nieuw kamertje met een juniorbedje (gewoon met haar vertrouwde slaapzak). Ging meteen prima.

Wanneer ging het mis? Sinds een paar weken is haar zusje geboren en bleef ze niet meer in bed liggen en stond ze om 6:00 uur bij ons op de kamer (lopen in een slaapzak kan ze als de beste!) Dus haar klink van de deur omhoog, eerste nacht schreeuwen van paniek, maar sindsdien bleef ze in bed en slaapt ze weer tot 8:00 uur.

Sinds 2 weekjes gaat ze s'avonds lekker naar bed,niks aan de hand, maar zodra de deur dichtgaat is het schreeuwen en krijsen, eruit en roepen om mama! Soms moeten we haar wel 8 keer terugleggen, maar de aanhouder wint en vaak is het na een kwartiertje stil! Ze heeft moeite om de dag af te sluiten en probeert nu vanalles, ze roept om een washandje, water, mama, poepe doen, tessa uit, nee, nee, nee!

Bij ons is het dus de verandering in huis, want voor de rest is alles hetzelfde gebleven. Moeite om de dag af te sluiten en afscheid te nemen, want als ze in de auto van opa en oma gaat is het ook hysterisch krijsen, (ze zijn de straat nog niet uit of het is al stil, maar het feit dat mama niet meegaat is te veel voor ze)

Aanhouder wint dus! Als je zelf niet toegeeft en sterk in je schoenen bijft staan, hebben ze dat ook snel in de gaten! (papa en mama wel samen sterk) (paar weekjes doorbijten dus!, hoort ook bij het groter groeien!)
Succes

Lisenka mv Tessa en Meike

Hoihoi dames,

Ook hier is het de laatste week ook een kleine drama met slapen gaan 's avonds en Djurre ligt nog gewoon in zijn ledikantje. Binnen 1 week is het 3 keer raak dat ie staat te brullen in zijn bedje en maar roepen om mama.. Ik ga dan 1 keer naar Djurre toe na gecontroleerd te  hebben dat er niks aan de hand is,  en  dat kun je meestal wel horen aan hoe ze huilen,  want ik heb er geen zin in om de hele avond heen en weer te lopen. Anders had Djurre helemaal geen moeite om naar bedje te gaan maar de laatste week is het mis.... Het zal ook wel weer een fase zijn dat geloof ik graag want als ik dat zo hoor dan zijn er toch meer die er last van hebben. Het hoort er allemaal bij, maar leuk is anders.

Groetjes Asseliene  

Ben ik weer! Wij hebben verder niks veranderd hoor, dus geen dekbed maar lekker zijn vetrouwde slaapzak (kan hij inderdaad ook errug goed in lopen...). Maar ik zou jullie op de hoogte houden, bij deze:
Gisteravond hebben we gewoon weer het bekende, oude, vertrouwde ritueel gedaan, maar tot slot heb ik tegen hem gezegd dat als er iets is hij gewoon papa of mama moet roepen en we hem altijd horen (tja, als je alles hebt geprobeerd ga je op een gegeven moment als een volwassene tegen hem aanpraten). Ook vertelde ik dat ik nog even boven blijf en daarna beneden thee zou gaan drinken met papa. De eerste vooruitgang was al dat hij bleef liggen toen ik de deur dicht deed. Na 5 minuten riep hij me (bleef in bed liggen!!!). Ik ging naar hem toe en vroeg wat er was; hij kwam niet uit zijn woorden want hij moest duidelijk iets verzinnen, haha! Na weer 5 minuten riep hij me weer omdat hij z'n bekertje water wilde. Toen zei ik dat ik naar beneden ging maar dat ik hem gewoon kan horen als hij roept. Na 5 minuutjes riep hij weer. We hebben zo'n 'push to talk'-babyfoon dus vroeg ik wat er was. Weer kon hij geen duidelijk antwoord geven maar het leek wel een test. Het was daarna stil!!!!!
Over vanavond kan ik heel kort zijn: meteen stil!!!! Ongelooflijk! Ik ben nog steeds voorzichtig hoor maar het is een begin!
Tot zover mijn update en nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Terug
Bovenaan