Help! Ontbijt vraag!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Daan krijgt sinds een week 's morgens een bordpap met gewone melk ipv brood omdat hij dit super slecht eet. Een halfe boterham is al heel wat.......dus ben ik elke keer bang dat hij niet voldoende eet 's morgens.
Maar sinds hij pap krijgt in de morgen is hij de hele dag aan de diaree...........een scheet en z'n luier zit vol

Dus nu moet ik denk ik maar terug op pap op basis van opvolgmelk.......terwijl het toch eigenlijk de bedoeling is dat ze daar helemaal vanaf gaan toch?!
's middags krijgt hij ook een papfles met gewone melk, hiermee valt hij altijd in slaap.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie het doen?
Hoeveel boterhammen eten jullie kleintjes? Hoe gaat dat? Want Daan spuugt het gewoon uit of weigert te eten.........dwingen wil ook niet, dan wordt het gewoon een gevecht aan tafel en ben ik bang dat zijn afkeer nog groter gaat worden.

Groetjes Sylvia
mama van Daan (29-07-2007)

heey silvia,
ons meiske krijgt smorgens een papfles van gewone halfv melk en brinta volkoren..
en smiddags eet ze met gemak 2 boterhammen op en   bekertje gewone melk.

ik deed nog steeds pap in de fles omdat ze vaak nadien nog weer ging slapen en dan kon die fles lekker effe bij me op bed geven..maar nu ze na de tijd niet meer slaapt denk ik dat ik smorgens ook overga op een boterham.groetjes

Hoi Sylvia,

Ik ken het probleem met slecht boterham eten op het moment.
Maar niet om die reden geef ik onze kleine 's morgens pap, hij vindt het gewoon ook zoo lekker!!
Tussen de middag een boterham is steeds drama .. wat voor beleg ik ook gebruik.
Ik hoop dat het iets tijdelijk is !!!   Succes in elk geval.

PS de pap (bambix) maken we aan met halfvolle melk

Hallo Happy75,

Ik doe de pap op de zelfde manier aan als jou, heb oo bambixpap met gewone melk. Maar waarschijnlijk kan hij nog niet zo veel normale melk aan, dus gaat hij aan de diaree.

Hij krijgt eigenlijk alleen 's avonds voor het slapen gaan nog een fles opvolgmelk.

Maar hoe vul jij het eten aan als er niet genoeg brood in gaat?? geef jij dan opvolgmelk bij??

Groetjes Sylvia

Hallo,

Alice wil   ook niet echt heel goed brood eten, als ze genoeg had dan deed ze eerst gewoon haar hoofd opzij of iets dergelijks maar op het moment eet ze het op en spuugt het na een paar keer kauwen weer uit...
Sta er eigenlijk ook echt versteld van dat er dus al kindjes zijn die er meer dan 1 op kunnen! als Alice er al 1 op heeft ben ik al heel blij.
Ze is ook absoluut niet dik dus maak me er ook wel eens wat ongerust over of ze wel genoeg eet. Geef haar nu smiddags of savonds tussendoor nog wel eens een bakje yoghurt met roosvicee en pap. Dat wil ze namelijk wel dus dan heb ik in elk geval het idee dat ze genoeg gegeten heeft.

Groetjes Alberdien

Hoi,

Stijn krijgt geen pap maar gewoon brood. Ik smeer een boterham, snij hem in stukjes en zet hem voor hem neer. Als hij er slecht van eet,dan zet ik de boterham, als we terug komen van school ergens neer zodat hij zelf nog wat stukjes kan pakken en dat werkt goed voor hem. Tussen de middag krijgt hij ook brood en daarna gaat hij op bed. Eet hij dan niet dan is het jammer en is hij bij het fruit eten weer aan de beurt om zijn maagje te vullen. Stijn heeft een week of twee slecht brood gegeten maar omdat we hem geen alternatief boden en hij een lege buik blijkbaar toch niet alles vind is hij toch maar brood gaan eten en dat gaat nu goed.

Groetjes van marloes

Hoi Sylvia,

Helaas kan ik je er niet bij helpen. Jennifer is een klein vreetzakje en eet echt alles.
In ons bed (vind ik nog gezellig) krijgt ze een flesje met warme (gewone) melk. Daarna gaan we ons aankleden en krijgt ze 1 boterham. In stukjes gesneden met korst. Vaak geef ik haar ook een stuk korst om lekker op te sabbelen...
Tussen de middag eet ze zo 2 boterhammen op..

Succes!
Groetjes Ilone
(Jennifer 11-7-2007)

Hallo Sylvia,

de mijne is net 1 geworden en ik geef nog gewoon pap met opvolgmelk. Ik ben ook van plan om nog een tijd door te gaan met opvolgmelk. Krijgt ie ten minste genoeg binnen als ie 's avonds weer eens geen zin heeft om goed te eten.

Wat je kunt doen voor ontbijt is misschien een keer wat anders geven. Verandering van smaak doet eten zeggen ze. Dus geef eens twee volkoren crackers van lu met wat smeerkaas voor kids  erop. Dat vindt die van mij heerlijk. Ik smeer er dan een, de tweede erop en snij die dan in 4 stukjes. Hij kanbbelt die dan helemaal op.

Je moet er dan nog wel wat (opvolg) melk naast geven denk ik voor voldoende vocht.

Succes!

Terug
Bovenaan