Help! Ontbijt vraag!

Bedankt voor jullie reacties!!
Ik heb gister het cb nog gebeld............maar daar heb je ook geen ene fluit aan!
Pfff kreeg me een sjaggie persoon aan de telefoon!
Zei vond pap een goeie vervanger van brood en het zou de poep juist dikker maken.........alleen is mijn mannetje aan de diaree sinds hij dit krijgt. En ze mogen kennelijk niet meer als 400cc zuivel op dag hebben incl toetje etc. Ik had dit zelf nog niet eerder gehoord. En ik moest gelijk stoppen met de avond fles............
Die krijgt hij voorlopig gewoon nog, hij drinkt deze nog altijd helemaal op en valt er graag mee in slaap.
Ik blijf 's morgens door proberen te gaan met brood en geef hem nu opvolgmelk er bij.
Eerst moet hij maar van die dunnen poep af voor ik weer iets nieuws ga proberen.

O ja. Ik moest van die vrouw maar eens verder gaan kijken dan de melk en de huisarts ingeschakelen en daar poep op kweek laten zetten......

Ik kijk het nog wel eventjes aan, kan de ha altijd nog bellen.

Groetjes Sylvia

Hoi Sylvia,

Wat werken er toch rare mensen bij het CB!!!!!!!
Bij ons mogen de kinderen niet meer dan 300cc zuivelprodukten per dag. Ik vind het zo raar dat er overal andere richtlijnen worden gehanteerd.

Heb je al eens gedacht om een tijdje sojamelk te proberen?

Groetjes, Karin

Hai,

De kinderarts heeft ons verteld dat het helemaal niet gek is hoor als ze tot 1,5 jaar nog opvolgmelk krijgen. Mette krijgt ook nog 300 cc per dag. Toevallig ben ik van de week weer in het ziekenhuis geweest en ze vonden het prima! Ze eet ook gewoon brood en groenten en fruit hoor. De melk is meer voor het slapen gaan en bij het opstaan.

Ik zou me er niet al te druk om maken. Je kindje geeft vanzelf aan wat ie wel of niet wil.

gr.Ing

Idd dat vind ik ook! Als hij van die fles af wil gaat hij wel minder drinken en dat is nog niet het geval.
Op het pak staat ook dat het tot 18 mnd is.

Maar ik blijf het raar vinden dat de cb's los van elkaar verschillende adviesen geven......
Ik ga er heen voor de prikjes en verder ook niet meer.

kan iemand mij vertellen waarom een kind niet zoveel zuivel producten mag??

vera krijgt 's morgen een broodje en een fles melk (wil de melk in een tuit beker krijgen maar dat vertikt ze). soms krijgt ze een pyjama papje 's morgens ligt een beetje aan waar ik zin in heb.
kinderen kunnen goed aangeven of ze genoeg hebben gegeten. dat word tenminste gezegt. en als ze een jaar zijn eten ze minder dan daarvoor. de groeispurt is voorbij....

nu is vera ziek en eet heel weinig. zoals vandaag...2 crackers, 3/4 broodje. verder maar een halve beker roosvicee en 3 flessen melk (dat drinkt ze tenminste nu goed en heb geen zin in een kind dat uitdroogt). verder wil ze niks. voor fruit haalt ze haar neus op en het warme eten zou nu ook wel niks worden. bied het zo wel aan en dan zie ik wel wat ze doet

groetjes sibje

Hallo,

verbaas me eigenlijk ook over die maximale grens van zuivel. Hier in canada zeggen ze juist minimaal zo'n 500 ml en een max is er niet.. Alice haalt die 500 ml amper ,maar goed dat is dan weer wat anders!

Groetjes Alberdien

Terug
Bovenaan