Help onze baby van 20-12-2020 wil alleen melk

<p>Hoi mama’s </p><p>Wij zitten met een probleempje. Wij zijn met 4 maanden begonnen met oefenhapjes maar de kleine meid wil er niet van hebben. Een maisstick gaat er zo in maar groente fruit en brood niet. Verschillende tijdstippen geprobeerd , zelf laten doen helpt ook niet en glad of geprakt voedsel het maakt niet uit. Er wordt bij het consultatiebureau al gepraat over een pre logopedist Mja vind het nog erg vroeg daarvoor. <br /><br /></p><p>hebben jullie tips? </p>
 
Geef je kindje tijd om te wennen aan vast voedsel. Als er af en toe een likje groente of fruit naar binnen komt is dat nu echt voldoende. In ieder geval tot een jaar kunnen ze prima op alleen melkvoeding leven. Blijf aanbieden, geen dwang, en laat los dat er wat naar binnen moet gaan. Dan gaat ze vanzelf eten als ze daaraan toe is. Tot die tijd bouw je geen mellvoedingen af. 
 
Oh maar waarom doet het cb dan zo panisch erover? Ik heb nu 5x een fles 4x 180 en 1x 210x daarvan zeiden ze al nou ga maar snel naar 4 voedingen mja. Onze kleine heeft dan echt gewoon honger snachts 
 
Geen zorgen om maken hoor! Ze is net een half jaar oud! Tot 1 jaar groeien ze inderdaad op de melk die ze krijgen. De andere dingen zijn goed om te oefenen (dus zeker blijven aanbieden), maar pas vanaf 1 jaar 'nodig'. 
Ik ken dezelfde verhalen van vriendinnen en toen de kinderen rond de 1 jaar waren, gingen ze ineens eten ?‍♀️
 
 
Hier duurde het bij m'n 2e dochter ook tot 8 maanden voor ze eindelijk iets ging eten. Ze weigerde alles wat vast voedsel betreft.. ze had ook refluxziekte, de ergste vorm van reflux. Misschien kwam het daardoor. Hoe dan ook, vanaf 8 maanden ging het langzaam beter en gingen er wat hapjes in. Vooral fruit ging goed. Brood en groente in periodes nog wel drama of werd compleet geweigerd soms. Ze is nu bijna 2 jaar en eet nu goed, op wat bokkige peuterbuien na natuurlijk haha! Dus t is goed gekomen. Oefenen, oefenen, oefenen... elke dag. Op een dag gaat hij wat hapjes nemen.

Komt echt goed. Hij is nog maar 6 maanden he, brood hoeft sowieso nog niet. Dat zou ik even stoppen om te oefenen, want dat is best lastig voor ze en gaat sowieso vaak pas goed rond 8 a 9 maanden. Om te oefenen gingen hier de olvarit potjes van 4mnd het beste!
 
Hier duurde het ook wel even hoor!!! En tot 1.5 jaar alleen maar glad gemalen..
Hij is nu bijna 2 en kan alles goed weg eten. Sorry maar op t cb worden ze gek als n kind niet hun uitgestippelde lijntje volgt. Lekker aan blijven bieden en dan komt t vanzelf. Juist door dat pushen gaat het hem meer tegen staan..
En trouwens.. vroeger startte iedereen pas met 6 mnd met hapjes... snap echt die haast niet!
 
[quote quote=10466018]Oh maar waarom doet het cb dan zo panisch erover? Ik heb nu 5x een fles 4x 180 en 1x 210x daarvan zeiden ze al nou ga maar snel naar 4 voedingen mja. Onze kleine heeft dan echt gewoon honger snachts[/quote]
Tja, omdat het cb nogal vast zit het 'starten met 4 maanden en vanaf 6 maanden melkvoeding gaan vervangen'. Geen idee waar dat vandaan komt. 
Ik ben zelf pas met 6 maanden gestart met vast voedsel, gaf grote stukken en dochter at zelf (rapley-methode). Tot een jaar kreeg ze eerst melk en dan meteen vast voedsel en verving vast voedsel dus geen melk. Pas na haar eerste verjaardag liet ik dat los, en toen bouwde de melkvoeding geleidelijk vanzelf af. 
Gewoon lekker zo door gaan dus, en geen zorgen. 
 
Terug
Bovenaan