Help onzekere nieuwe ouders

Hallo allen ik zou graag jullie ervaring willen weten. Aller eerst bij het begin. We zijn 10 dagen terug trotse papa en mama geworden vam onze zoon Aiden. Zowel moeder en zoon maken het goed. Nu komen wij met een aantal onzekere "problemen". Aiden is soms nogal een drift kikkertje soms snel boos en ongeduldig vooral op de fles (borstvoeding afgekolfd, en nutrilon als bij voeding mama maakt nog niet genoeg aan) nu drinkt ie die heerlijk leeg. Maar hij boert hierna zeer slecht nu hebben we van alles geprobeerd kloppen op de billen tussen de schouders, rond lopen op de schouder van papa, wiegen, en met de armpjes in de lucht dit werkt redelijk maar nog niet genoeg er blijft nog lucht zitten waardoor hij veel krampjes heeft. Iemand van jullie nog een goede tip? Nu probleempje 2 hij slaapt overdag heerlijk in zijn eigen bedje maar s'avonds als pa en ma ook lekker in bed liggen gaan de alarm bellen af en word hij pas rustig als hij bij pa of ma de borst ligt. Eenmaal rustig kalm en slaperig leggen we hem weer terug in zijn bedje en dan begint het weer van voor af aan. Pap en mam willen ook graag slapen wat moeten we hier mee doen?

Met vriendelijke groet pap mam en Aiden

Gefeliciteerd met jullie zoon.
ik snap je onzekerheid maar ik denk als je jezelf eraan herinnerd dat hij nog maar 10 dagen oud is, hij het eigelijk super goed doet.
mijn dochter boert ook niet altijd gelukkig heeft ze niet veel last van krampjes maar het hoort er wel bij.
de overgang van uit je buik naar vaste voeding is best pittig en waarschijnlijk met boeren houdt hij ook nog wel last van krampjes. 
Wat betreft het slapen wat knap dat jij overdag al in bedje slaapt.
mijn dochter nu 7 weken oud slaapt juist overdag niet goed en savonds wel. 
Ik herinner me er maar aan dat ze gewoon graag bij mama wilt zijn ook weer overgang van buik naar gewone wereld. 
Bij ons slaapt ze laat in de nacht soms ook op de borst ondat ik gewoon weg in slaap val.
heb je een klein lichtje aan al geprobeerd?

heel veel succes iig

Ja dat is ook zo het is allemaal nog zo nieuw vooral voor hem maar ook voor ons. Het is gewoon zo sneu, je ziet hem dan in een krampen begint behoorlijk tehuilen en het houdt pas op als er een scheetje ontsnapt vandaar ook dat we graag willen dat hij boert. Oja als hij dan toch boert begint hij eerst met een soort kokhals neiging, en dan een klein boertje vaak gepaard met een beetje melk. 

Jullie doen het super goed!!! 
De kindjes zijn nog klein laat ze eerst maar lekker wennen. En trek je vooral niets aan van de ‘maar de mijne deed dat toen wel/niet’ mama’s en papa’s. Volg je gevoel!
en wat betreft dat slapen. Gewoon lekker bij je houden. Ik zou willen dat ik dat wat meer gedaan had toen mijn dochter nog zo klein was. Nu 10 mnd later verlang ik daar best nog wel naar terug hoor, dat heerlijke gevoel als ze bij je in bed liggen.

Wat betreft het boeren, dit wil helaas niet altijd even makkelijk. Ons jochie deed er bij de meeste houdingen erg lang over en soms kwam er helemaal niks. Totdat we de volgende manier probeerden en we waren steeds binnen 1 minuutje klaar. Je voelt het heel goed wanneer een boertje eraan komt en hoe je hem er “uit duwt”. (Ik hoop dat je de video via de link kunt openen)
https://youtu.be/dRF0riabb34

wat betreft het slapen, leg niet teveel druk op jezelf. Onze zoon van bijna 12 maanden slaapt nog steeds geregeld bij papa en mama in bed. Heerlijk die knuffeltijd samen en nog een goede nachtrust ook. Ben je hier een beetje huiverig voor dan kan je ook nog proberen het bedje van je kindje vlak naast jullie bed te zetten of eens te kijken naar een cosleeper. Dit is ook absoluut een uitkomst geweest bij ons.  Die kleintjes hebben nou eenmaal veel liefde en geborgenheid van papa en mama nodig :)

Probeer he zoontje anders eens in te baleren en dan in zn bedje leggen..
En boertje laten in de buddha houding
soms helpt t ook om je baby even meetbare leggen en daarna weer om hoog laten komen.. en je zou tegen de krampjes inflacol kunnen proberen

Ons meidje boerde ook zo slecht tegenwoordig laten we haar op schoot zitten hellen we haar met 1 hand iets voorover wijsvinger op schouder, middelvinger onder oksel en duim over borst naar andere schouder, andere hand licht kloppen op rug en dan met het been iets hupsen(lichte trilbeweging) door het omhoog omlaag bewegen lijkt bij haar de lucht omhoog te komen. 

Hey allen bedankt voor de tips.

We zijn er mee aan de slag geweest, goed over de schouder en een minuut of 20 recht opzitten werkt heel goed. Hij vind het soms nog wel heel raar om teboeren. En de krampjes worden wel wat minder. inderdaad hij moet ook nog wel wennen aan de voeding. Vanacht hebben we alle 3 heerlijk door geslapen. 

Vanmiddag zijn we lekker naar buiten geweest. Lekker warm ingepakt en voor het eerst een wandeling gemaakt. We vonden het heerlijk. Lekker stoer achter de kinder wagen. Eenmaal thuis lekker aan de fles even boeren en weer heerlijk slapen.

Terug
Bovenaan