Help onzekere nieuwe ouders

Kindje rechtop tegen je schouder houden en met je vrije hand bij de billetjes pakken en rustig ronddraaien. Dus de heupjes cirkeltjes laten maken zeg maar. Werkt soms heel goed. Of bij je op schoot nemen: rug baby tegen jouw borst. En dan cirkels draaien met je bovenlijf. Paar x linksom, paar keer rechts om. 

Hoi mijn dochter had hetzelfde met drinken en boeren.
veel last van krampjes. Wij hebben de dr brown fles aangeschaft en dit werkt heel goed. Ook hebben wij cinna baby gegeven. Dit zijn druppeltjes tegen krampjes. 
Voor ons was dit samen DE oplossing

dat bij jullie liggen is normaal ze hebben 9 maanden bij je in de buik gezeten
boeren  is niet echt nodig als ze rustig drinken 

Wij kregen van onze kraamhulp de tip om onze dochter op het aankleedkussen tussen ons in te laten als ze niet in haar eigen bed wil.
Ze is nu 11 weken en slaapt nog wel eens tussen ons in, maar we slapen dan alle 3 heerlijk :) 

Hoi Marcalice,
als eerste gefeliciteerd. Ik heb niet alle berichten gelezen maar zag al dat je veel tips hebt gekregen.
ik wil je ook een paar tips geven.
Mijn eerste kindje boerde ook heel slecht en dat kwam omdat zijn maagje nog niet de goede vorm had, op advies van de vk moest ik hem een paar minuten laten dronken en dan loshalen om een boertje te doen (zijn maag was zeg maar peervormig waardoor teveel lucht onserin kwam en niet weg kon). Dan weer laten drinken en op de helft weer een boertje en uit laten drinken en nog een boertje. Zelfs dat was nog wel eens moeilijk en legde hem zelfs na de voeding even (5 minuten ong) op zijn buik en dan moet de lucht wel een kant op. Dit wetkte voor hem heel goed.
Voor het slapen:  is het misschien een optie om het ledikant op jullie lamer te zetten. Ik heb gemerkt dat de geur van de ouders de babytjes rustig maakt. Mijn 2de kindje moest geopereerd worden met een paar maanden en mocht niet gelijk bij hem zijn, ik kreeg toen meerdere malen, ook vanuit het zh, het advies om een (gedragen) kledingstuk bij hem te leggen zodat de geur hem rustig maakt en hij denkt dat ik in de buurt ben.
Hoop dat je er wat aan hebt,heel veel succes en elke periode van moeilijkheden gaat weer voorbij.

Terug
Bovenaan