Help, op de buik slapen

Hoi, Caspar rol sinds vrijdag ochtend vroeg naar zijn buik. Nadat hij door had hoe met moet doet hij niets anders mee dan naar zijn buik rollen. Ook in bed. En valt dus op zijn buik in slaap. Doodeng. Ik rol hem iedere keer terug, maar dat heeft geen zin. Hij rolt weer terug. Hij sliep in een puck a baby. Daar ben ik dus gelijk mee gestopt! Nu slaapt hij in The Bag van puck a baby. Dat is in feite gewoon een slaapzakje met mouwtjes. Iemand ervaring met buikslapers? Ik vind het echt doodeng en zit daarom om 04.00 uur achter de PC :) Misschien is het een kwestie van gewenning.

Veel kinderen zijn buik slaper ik was en ben het nog steeds de dames van me zus ook..
Je houd het niet tegen op deze leeftijd kunnen ze met gemak hun hoofd op tillen.. Ethan heeft ook een periode gehad en heb hem gewoon op de buik laten slapen

Ethan is op dit moment een zijslaper hebben we zins kort ontdekt

lise is al vanaf 6 weken een buikslaper. In het begin vond ik het ook doodeng. Toen sliep ze alleen overdag nog op haar buik en niet veel later ook snachts.
Het is dan een keuze die je maakt, of een huilend, oververmoeid kind of een uitgerust, tevreden kind.
Ze kon al zelf haar hoofdje draaien en ik had er ook vertrouwen in dat het goed zou gaan.
Als jij dat ook hebt komt het goed!

Alicia heeft ook echt lang op haar buik geslapen door de krampjes.
vanaf de 2e nacht sliep zij op haar buik.
ze was daarna helemaal uitgerust en sloeg overdag wel eens een slaapje over.
nu slaapt ze soms op haar buik als ze over vermoeid is.
op haar buik word ze minder snel afgeleid van het in slaap vallen

Hier hetzelfde met Tim als het verhaal van Mirjam over Ilse. Ook ik vond het doodeng, maar ja, wat anders??? Zeker als ze zelf kunnen draaien, houd je het gewoon niet tegen. Probeer het los te laten, al weet ik dat dat makkelijk klinkt. Heb vertrouwen in je kleintje.

Hier 4 buikslapers!
Vanaf het moment dat ze kunnen rollen heb je er zowiezo geen invloed meer op!
Ik zou het echt loslaten, er is in mijn ogen niks mis mee als een kindje zo lekker slaapt, juist een rugligging is eigenlijk veel onnatuurlijker, het is dat het nu ´afgeraden` wordt, anders zou je er geen moeite mee hebben!

laat het los zodra ze omrollen heb je er gewoon geen invloed meer op zoals mj zegt!
Ze zijn nu krachtig genoeg in hun rug/buik en nekspieren om het gezichtje te draaien en hoofdje op te houden.
Jochem slaapt ook wel eens op zijn buik en vind het heerlijk!

ilse is geen buik slaper maar rolt wel steeds op de buik
ze slaapt nu in een pucka baby maar wil haar er wel uit hebben heb ook de voorloper van de bag
dus ook met moutjes maar daar wil ze niks van weten
hoe krijg ik dat voor elkaar?
zodat ze zelf terug kan rollen.

maar buikslapen is niet eng
onze zoon deet dat ook
dus als ilse zo gaat slapen is dat geen probleem
maar ze doet dat niet alleen krijzen
als ze zo licht

Terug
Bovenaan