HELP! Op schoot of in bed?????

Die kleine man van ons is nu 2,5 week oud (van 15-08)! Hij is eigenlijk erg lief en tevreden en ligt graag bij me op schoot! Hij zakt dan ook altijd heerlijk in slaap en als hij nog niet moe is, kijkt hij met grote ogen om zich heen.
Toch weet ik uit ervaring (werk op een kdv) dat de zogenaamde 3 r'en ook erg belangrijk zijn. Ik wil die kleine dus ook een beetje leren lekker rustig in bed te slapen als hij moe is.
Ook het CB zegt dat het goed is die kleine op bed te leggen als hij tekenen van vermoeidheid vertoont.
Het punt is alleen dat hij heel soms wel in slaap valt maar vaak echt gaat brullen!
Mijn hart zegt dat ik hem moet pakken en op schoot moet nemen maar anderzijds zegt mijn gevoel ook, soms moet je toch echt even zelf slapen want ik moet tenslotte ook eten en de was doen etc.

Ook 's nachts heeft hij hier een handje van, maar dan wil ik hem ook niet te veel op schoot nemen want ik ben bang dat ik met het in slaap val en dat vindt ik erg eng!
Uit wanhoop heb ik hem vanacht ingebakerd en daar viel hij wel snel van in slaap en hij heeft toen van 23.00 tot 5.00 geslapen!
Vanochtend ook ingebakerd maar dan ging hij toch weer erg hard huilen.

Wat raden jullie aan? Even laten huilen, en hoelang dan of toch maar er uit halen?
En als ik hem er uit haal, hoe krijg ik hem dan ooit weer normaal te slapen in bed want daar went hij toch aan!

Hoop dat jullie me kunnen vertellen wat jullie doen of zouden doen!

Liefs Fenneke en Jente

hoi hoi

als Jr bij mij huilt dan laat ik hem altijd wel ff huilen want wie weet is het maar 1 kik he. en als je gelijk blijft lopen wie weet denken ze dan van als ik nu ga huilen komen ze vanzelf wel. en meestal duuw ik nog de speen er in om te proberen dat tie stil is.

s'nachts doe ik het meestal zo. ff een paar druppeltjes van  de melk op de speen. meestal  kan ik dan nog een uurtje ff lekker terug kruipen. maar ik moet verder wel zeggen de kruik  die ik dus sávonds in z'n bedje doe. doet ook erg veel wonderen als je begrijpt wat ik bedoel. ik leg hem dus eerst ff onder de dekens. en na de fles en boer doe ik hem dus boven de dekens zodat het plekje waar Jr ligt wel lekker warm is  

Hoi,

Mijn zoontje van 8 weken ligt ook het liefste op schoot en dan valt hij heerlijk in slaap. Als ik hem dan op bed leg is hij klaarwakker en krijst alles bij elkaar. Dit moet anders dacht ik een paar weken terug.
Dus nu als hij wakker is en zijn fles is op leg ik  hem nog even in de box of houd hem lekker op schoot, als hij dan de eerste tekenen van vermoeidheid krijgt leg ik hem in bed, dit gaat vaak gepaard met gemopper.
Ik laat hem dan gerust 5 minuten huilen, ik weet immers dat zijn luier schoon is, hij geen honger meer kan hebben. Na ongeveer 5 minuten loop ik naar boven en pak hem uit bed, blijf op zijn kamertje en troost hem even.
Dan als hij weer rustig is leg ik hem op bed en vaak slaapt hij dan heel snel in om vervolgens na 3 uur pas weer wakker te worden.
Dit is echt even volhouden maar nu kan ik hem nog een BEETJE sturen en dadelijk slaapt hij helemaal niet meer in bed dacht ik.
Hij is nu ongeveer een uurtje rond de voedig wakker en gaat dan weer naar bed. Dit is  2 van de 3 r-en. Ritme en rust en dat is blijkbaar voor hem erg goed. Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf maar je eigen kind is toch wel effe anders,
Hopelijk heb je iets aan deze tip en als je hem gaat toepassen heel veel succes.
Groetjes Marina, mama van Yenna (=2) en van Yari ( 8 weken )

Sorry, bij mijn vorige berichtje vergeten te vermelden dat ik dit zo 2 weken  gedaan heb  en hij nu vaak eerst even een 10 minuten wakker ligt in zijn bedje  en zonder een kik te geven in slaap valt.
Hij zal nu denken: ik kan wel gaan huilen maar ons mam komt toch niet.....
Nee, even zonder gein, ik denk dat je die kleintjes best voor een groot gedeelte kunt sturen, het is wel even doorbijten maar nu hebben we een geweldig tevreden kindje.
Groetjes Marina.

Hoi

Kinderen moeten wennen aan het inbakeren maar vinden het dan heel prettig.

Zou inderdaad eerst de fles geven, op schoot spelen in de box spelen en
na 3 gaapjes inbakeren en naar bed. 10 minuten huilen dan er heen even
zeggen dat alles goed is, over buikje wrijven en weer weg. Niet uit bed
halen want dat is weer onrust. Dit herhaal je net zolang tot de kleine
slaapt. Bij sommige kinderen werkt dit snel en bij sommige kinderen
duurt het wel 2 week voor ze het door hebben.

Wij hebben ook veel ellende gehad maar nu gaat het toch redelijk.

Ben zelf van mening dat er snachts wel langer gehuild kan worden dan 10 minuten.

Hoi,

Ik ben ook met de R-en begonnen. De kleine wil nog niet helemaal mee werken maar het gaat steeds beter. Ik heb van de wijkverpleegkundige een boekje hierover gekregen en dat beschrijft het heel goed. Je legt de baby wakker in bedje en hij leert zelf in slaap te vallen. Bij de ene baby gaat dit sneller dan bij de andere. Tess huilt soms wel bijna 45min waarna ze het opgeeft en lekker gaat slapen. We zijn er nog niet helemaal, maar gister ging het super. Nu echter ligt ze te huilen want ze is wakker geworden. Ze moet nog even wachten. Straks krijgt ze weer eten. Ga zo even mijn bed opmaken en dan kleed ik haar aan om beneden een fles te krijgen. even knuffelen, even in de box en bij het gapen in bed. Het is minder gezellig, maar het werkt echt. Tess begint nu een blije baby te worden en drinkt haar fles in een keer leeg. Ik moet er bij zeggen dat dit wel in combi is met andere voeding, ben gestopt met de bv (zat erg weinig in) en geef nu voeding voor babies met krampjes, deze is wat dikker en ze heeft minder last van haar buik.

Het blijft een volhoudertje, maar ik heb goede moed dat dit aanslaat. Vraag eens bij je cb om het boekje regelmaat brengt rust. Ik zag er veel vergelijkingen in met mijn dochter.

Succes Nands, moeder van Tess (15dg)

pfff ik vind dit ook erg moeilijk !!
demy slaapt eigenlijk snachts en smorgens heel goed , maar smiddags en savonds begint ze te zeuren .
Ze wil vaker drinken en als ze dan na het drinken in slaap valt en ik haar in haar bedje leg , dan word ze wakker en begint ze te huilen of eigenlijk krijsen , als je haar   dan vast pakt is het meestal over , maar ja hoelang moet je haar nou in haar bedje laten huilen ? dat vind ik erg moeilijk!!!

doei kus mariska mama van demy 11-08

hey marisjuh..

dat heb ik nu ook met Nika..
s,avonds en s,nachts slaapt ze eigenlijk altijd goed door..
en s,morgens ligt ze in de box te keutelen en s,middags wilt ze ook niet of namelijks naar bed om te slapen.
en dat huilen/krijsen vind ik zooooooooooo zielig.
wij hebben dan ook besloten om haar dan lekker te pakken en te knuffelen en als ze echt heeeeeeeeeel erg moe is valt ze toch wel in slaap.
maar moet een kind perse slapen.??????????
ze slaapt s,avonds en s,nachts zo goed.
misschien is ze wel niet moe.!!kan toch.?
moet ik haar dan dwingen om te slapen..???

kus tanja
mama van Nika
06-08-06
4 wkn oud alweer

Terug
Bovenaan