HELP! Op schoot of in bed?????

Hallo,

ook ik verwijs je weer naar de drie rrr. lars is inmiddels 5 maanden oud en het gaat heel goed met hem.
hij kwam 6,5 week te vroeg en bij huiskomst was er dus een kompleet ander ritme dan in het ziekenhuis.
We zij vrij snel overgegaan op: wakker worden, eten, knuffelen spelen en bij de eerste tekenen van vermoeitheid naar bed. Dit ging in het begin gepaart met heel hard en lang huilen. soms wel drie kwartier. Jezus! dat duurt echt lang hoor. maar we hielden vol. en met resultaat. hij sliep heerlijk.
Nu moet ik wel zeggen dat lars nu nog steeds even huilt voordat hij gaat slapen. hooguit 5 minuten. dat hoort gewoon bij zijn slaapritueel.

ik snap dat het moeilijk is maar prober te denken dat het het beste is voor je indje.sommige kindjes hebben dat even nodig, huilen om in slaap te vallen. Door even door te zetten geeft je je kindje wel een goed ritme en daardoor krijg je ook een vrolijke, tevreden baby.

heel veel succes.

liefs Cindy

Hoi,

Ik sluit me helemaal bij de voorgangster aan, Tess krijst soms ook wel 45min waarna ze in slaap valt. De laatste dagen wordt het steeds beter, even huilen, soms kort, soms langer en dan slapen. Gister was een slechte dag, veel bezoek en daardoor erg onrustig. Tess wordt ook nog al snel wakker en gister liepen er bij ons op straat veel kinderen te gillen, je kan ze natuurlijk niet weg sturen, maar als je kleine weer wakker is en het op een huilen zet wil je dat wel. Dit vind ik de moeilijkste huiltjes, ze kan dan echt heel overstuur raken. De eerste keer wakker valt ze wel weer in slaap na 15min, maar de 2e keer is het over en krijst ze heel hard en houd ook niet op, dan heb ik het moeilijk en ga haar na 30min wel halen.

Wat helpt is een wekker zetten, zodat je weet dat ze 30min heeft gehuilt voordat je gaat, als ze tussen door stil is gaan bij mij de 30min weer in op het moment dat ze gaat huilen. Het klinkt hard maar mijn kleine Tess heeft dit echt nodig.

Heel veel succes, maar doe vooral wat je zelf het beste vindt, luister naar je hart en niet te veel naar andere, kijk wat andere doen en bepaal hier zelf je pad in, jij moet je er goed bij voelen en dan voelt je baby ook dat mama er blij mee is. Iedere spanning breng je over op de kleine.

Nands, moeder van Tess (alweer 17dg)

Bedankt voor al jullie reacties! Ik weet niet hoe het met jullie zit maar mij lucht het wat op te weten dat het niet alleen bij ons zo gaat.

Vannacht was het weer drama (terwijl het die nacht daarvoor goed ging).
Ik heb inmiddels in overleg met het CB een pacco inbakerdoek gekocht.
Gister avond na zijn voeding om 20.00 was het raak, brullen en niet willen slapen.
Op schoot in slaap gevallen en in bed, 2 minuten later brullen. Uiteindelijk ingebakerd --> en weer brullen. Even zo'n 20 minuten laten huilen maar nee.
Mama in tranen, papa vondt die inbakerdoek zielig, dus toch maar er uit.
Uiteindelijk om 23.30 de borst en daarna naar bed, eerst nog 5 minuten huilen maar toen toch maar opgegeven. Om 03.45 de borst en daarna tot 6.30 geslapen en toen weer mopper mopper, even slapen, mopper, huilen, speentje, slapen etc.
Om 7.30 weer de borst. Vervolgens ook nog heel de ochtend brullen!
Om 11.00 maar de borst (normaal komt hij om de 4 uur) daarna in de bakerdoek en eindelijk slaapt hij nu vanaf 12.00!

Heb even mijn vriendin gebeld met twee kids en die zei ook, dat ze aan het inbakeren echt even moeten wennen. Ik ga dat nu dus maar even gewoon een aantal dagen vol houden. Ook zei zegt dat ze haar kids altijd toch gewoon in bed legde en dan maar even liet huilen.
Toch fijn als je dat ook nog even van een wat ervaren vriendin hoort.

Het enige wat ik nog wel moeilijk vindt is, wanneer ik hem nu precies de borst zal geven. Ik weet inmiddels dat hij goed groeit op om de 4 uur de borst en dat als ik hem veel eerder aan leg hij ook eigenlijk niet zo veel drinkt en veel te snel weer in slaap valt.
Maar wat doe ik nu als hij straks te vroeg wakker wordt? Ze zeggen vaak voeden als ze wakker zijn maar het heeft weinig zin als ik hem na 3 uur al geef wat dan heeft hij toch nog niet zo'n trek en is toch nog te moe.
Moet ik hem dan gewoon nog even in bed laten (dat wordt dan waarschijnlijk brullen) of neem ik hem dan gewoon even voor dat laatste uurtje op schoot en voedt hem dan?
Hoe doen jullie dat?

Groetjes een Fenneke en Jente met wallen.

Hoi

Ik kom van het september forum....
toch even ook een ander licht op dit onderwerp

Ik ben ook helemaal van structuur aanbieden, maar wil toch ook wel even
aankaarten dat sommige baby's heel veel behoefte hebben aan veiligheid.

Sommige kinderen hebben nu eenmaal meer lijf contact nodig om zich fijn te voelen dan een ander. Het eerste half jaar kun je een kind niet verwennen.
Het is wel belangrijk dat ze zich veilig voelen en soms is dat gewoon in jou armen.
Dat vraagt wel eens heel veel van je, maar je kind zijn vertrouwen groeit daar wel mee.
Niet ieder kind is gebaad bij laten huilen in zijn bed.
Onze kinderen waren ook alleen stil in onze armen.
Wij hebben er toen voor gekozen, om ze bij ons te houden op de borst tot ze in slaap vielen en dan in bedje te leggen. Ze sliepen nooit in ons bed, zo klein.
Langzaam groeide het vertrouwen van de kinderen en met 8 weken gingen ze gewoon in hun bedje slapen...de hele nacht

in de peuterleeftijd is dit weer terug gekomen, ook toen hebben wij de aandacht gegeven om even bij ze te zitten tot ze sliepen...ook die periode ging weer voorbij

het is gewoon waar jij je als ouder het lekkerst bij voelt
Laten huilen is prima, als jij niet mee zit te huilen
Bij je nemen in je armen, gewoon doen als je dat fijner vindt.
Bij   je in bed liever niet ivm de risico's die het meeneemt

Onze ervaring is dus echt.....volg je eigen gevoel, want ook jij moet je goed voelen

pascal

hoi..

heb al paar dgn de reakties gelezen,
en ik sluit me nu volledig bij pascal aan..
ik vind ook dat je kind gevoel van veilligheid,vertrouwen,geborgenheid en liefde moet hebben..
en ik vind dat je dat niet geef door haar in slapa te laten huilen als ze wel binnen 5 min op me arm in slaap valt.
en het is maar net hoe je daarmee omgaat en je eigen gevoel erover is..

kus tanja

ook ik ben het met pas en tanja eens....mijn dochter huilt ook als ik haar alleen weg leg, ik zou haar nooit langer dan 1 min laten huilen. Ik kan het niet eens aan zien/horen als ze zo verdrietig is. Ik leg haar overdag gewoon   in de kinderwagen en ik ga lekker wandelen dan slaapt ze zo. Sávonds start ze gewoon bij mij in bed en  als ze  slaapt leg ik haar (als ik zelf niet ook inslaap gevallen ben) in haar eigen wiegje en er is dan totaal geen probleem. Ik denk dat je gewoon moet doen waar je je eigen lekker bij voelt. Ik zou mijn kindje never nooit niet 45 minuten kunnen laten huilen als ik weet dat ik het door haar op te pakken en te knuffelen kan laten stoppen.En ik denk dat die stress ook niet goed is voor zo'n klein babytje, en ja natuurlijk worden ze uiteindelijk wel moe dat is vrij logisch,maar toch...

oja en nog even over de borstvoeding... ik geef ook borstvoeding en ik geef mijn dochter gewoon wanneer ze wil drinken. ik houd niet echt een schema aan van om de 3 of 4 uur.
soms drinkt ze 2 keer in een uur soms slaapt ze 6 uur. sávonds geef ik haar meestal rond 10/11 uur de borst dan komt ze zelf om half 3 en dan weer rond half 7...als ze overdag vaker wil drinken en dan krijgt ze ook vaker...

Terug
Bovenaan